Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΈργα ΥποδομώνH Εγνατία οδό...

H Εγνατία οδός σε αριθμούς

Της ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Επτά στα δέκα χλμ. της Εγνατίας Οδού έχουν ήδη δοθεί στην κυκλοφορία, ενώ υπό εκτέλεση βρίσκονται σήμερα τα έργα στα τμήματα που υπολείπονται για την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της Εγνατίας Οδού Α.Ε., έως το Σεπτέμβριο του 2006 είχαν δοθεί στην κυκλοφορία 438 χλμ. αυτοκινητόδρομου, από το σύνολο του έργου μήκους 670 χλμ.. Παράλληλα, εκτιμάται ότι έως το τέλος του 2006 θα ολοκληρωθούν και θα παραδοθούν άλλα 36 χλμ. ενώ υπό κατασκευή βρίσκονται τα τελευταία 171 χιλ..

Σημειώνεται ότι το τμήμα «Κλειδί – Α/Κ Κ1 Εξωτερικής Περιφερειακή Θεσσαλονίκης» μήκους 25 χλμ., που είναι κατασκευασμένο πριν το 1994, αποτελεί κοινό τμήμα του ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Επίσης, πρόσφατα υπογράφτηκε και η σύμβαση κατασκευής για το τελευταίο σημαντικό έργο με το οποίο ολοκληρώνεται η κατασκευή της Εγνατίας Οδού στην Ήπειρο. Πρόκειται για την κατασκευή του 2ου κλάδου σε τμήμα μήκους 7χλμ, από έξοδο σήραγγας Ανηλίου έως Μαλακάσι Β, στο οποίο περιλαμβάνεται και ο δεξιός κλάδος της σήραγγας Μετσόβου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Εγνατία Οδός Α.Ε. έχει αναλάβει και υλοποιεί, παράλληλα με τον κύριο άξονα, τη διαχείριση της μελέτης και της κατασκευής τριών βασικών Καθέτων Αξόνων, από τους εννέα που την τροφοδοτούν. Πρόκειται για τους άξονες Α. Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή (Αλβανία- Πανευρωπαϊκός ʼξονας VIII), Β. Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχών (Βουλγαρία – Πανευρωπαϊκός Διάδρομος IV) και Γ. Αρδάνιο – Ορμένιο (Βουλγαρία – Πανευρωπαϊκός Διάδρομος IX).

Τελευταία παράδοση

Στα πλαίσια των παραδόσεων τμημάτων, στην κυκλοφορία δόθηκαν στα τέλη Σεπτεμβρίου ακόμα 18 χιλ. της Εγνατίας Οδού καθώς και 2 χιλιόμετρα συνδετήριων οδών από την Νυμφόπετρα μέχρι τη Μεγάλη Βόλβη και από τον κόμβο Ρεντίνας μέχρι τον κόμβο Ασπροβάλτας, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Το πρώτο τμήμα ξεκινά από την Νυμφόπετρα και φθάνει μέχρι το χωριό Μεγάλη Βόλβη, μήκους 8 χλμ περίπου και κόστους κατασκευής 25 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) και το δεύτερο τμήμα εκτείνεται από τον Α/Κ Ρεντίνας έως τον Α/Κ Ασπροβάλτας μήκους 10χλμ., παρακάμπτει τα στενά της Ρεντίνας και το κόστος κατασκευής ανήλθε στα 45 εκατ. ευρώ. (με ΦΠΑ). Έχει 3 ανισόπεδους κόμβους – Βαϊοχώρι, Ρεντίνα, Ασπροβάλτα- που συνδέουν την Εγνατία με το Σοχό και την Ασπροβάλτα. Επιπλέον έχουν κατασκευασθεί μία μικρή σήραγγα και μία μεγάλη γέφυρα στο Διαβολόρεμα καθώς και εκτεταμένα υδραυλικά έργα.

Σε δηλώσεις του, κατά την τελετή εγκαινίων, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γιώργος Σουφλιάς, σημείωσε ότι με τα νέα τμήματα θα συντομευτεί σημαντικά ο χρόνος ταξιδιών από την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη ως τη Θεσσαλονίκη και θα αποφευχθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση που εμφανίζεται στην περιοχή, κυρίως τους θερινούς μήνες.

Τα ανωτέρω δύο τμήμα εντάσσονται στο τμήμα της Εγνατίας Οδού που διασχίζει την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας εκτείνεται από τον Πολύμυλο μέχρι τον Στρυμόνα και έχει συνολικό μήκος 190 χλμ.. Ο αυτοκινητόδρομος κατασκευάζεται με τετράιχνη διατομή πλάτους 24,5 μ (ή 22 μ στα ορεινά δυσχερή τμήματα) με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση και διαχωρισμό των δύο κλάδων με κεντρική νησίδα. Σημειώνεται ότι στο τμήμα Κλειδί – Θεσσαλονίκη – Δερβένι, μήκους 45 χλμ, η διατομή έγινε εξάιχνη με τρεις λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση.

Τέλος, όπως υπογράμμισε ο κ. Σουφλιάς, η Εγνατία Οδός και οι κάθετοι άξονές της αποτελούν από τα μεγαλύτερα εργοτάξια της Ευρώπης, στο οποίο κατασκευάζονται 360 νέα χιλιόμετρα δρόμου, συνολικού προϋπολογισμού 2,8 δισ. ευρώ. Σήμερα έχουν πλέον αναδειχθεί οι ανάδοχοι για το σύνολο της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων αξόνων της και είναι εγκατεστημένες 36 εργολαβίες. Το 2007 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το ανατολικό τμήμα της Εγνατίας και το 2008 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το σύνολο του έργου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
WordPress Ads