Σάββατο, 17 Μαΐου, 2025

Εκσκαφείς: Ξένοιαστοι καβαλάρηδες

Όσον αφορά στο σύνολο του 2006 οι πωλήσεις των τροχοφόρων και των ερπυστριοφόρων εκσκαφέων έφτασαν τους 137193. Οι φετινές πωλήσεις φαίνεται ότι θα ξεπεράσουν το όριο των 138600, σύμφωνα με τον David Philips διευθυντή του ειδικού στην έρευνα αγοράς δομικών μηχανημάτων, Off Highway Research.
Με την εταιρία να εκτιμά συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις δομικού εξοπλισμού (Κίνα, Ευρώπη, Βόρειο Αμερική και Ιαπωνία) για το 2006 στις 664525 μονάδες, ο τομέας των εκσκαφέων αντιπροσώπευσε περίπου το 21% της αγοράς πέρσι.

Παράλληλα, εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς φέρουν την αξία της παγκόσμια αγοράς κατασκευών σε 5 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2006, και με το κόστος του εξοπλισμού συνήθως να αντιπροσωπεύει περίπου το 5% του συνολικού κόστους ενός έργου, ο τομέας των εκσκαφέων άξιζε περίπου 20 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2006.

Σύμφωνα με τον Paul Burger, διευθυντή διεθνών πωλήσεων της Hitachi Ευρώπης, η ζήτηση για νέα μηχανήματα τους τελευταίους 12 μήνες ήταν "κατακλυσμιαία" με ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση στη Μέση Ανατολή, ειδικά στο Ντουμπάι.
Ο κος Paul Burger τόνισε ότι η Hitachi επίσης είχε χωρίς προηγούμενο επίπεδα ζήτησης από τη βιομηχανία εξορύξεων της Αφρικής, ενώ η Ρωσική αγορά παρουσιάζει "άνθηση". Μάλιστα είναι τόσο μεγάλη η ζήτηση στη χώρα που η Hitachi αναμένει να παραδώσει διπλάσιες μονάδες από τις 1600 που παρέδωσε το 2006.

Ο Bart Decroos αντιπρόεδρος μάρκετινγκ-εκσκαφέων της Volvo, δήλωσε ότι βλέπει "συναρπαστικές ευκαιρίες" στη Ρωσία. Ταυτόχρονα η Μέση Ανατολή και η Ασία – ειδικά η Ινδία και η Κίνα- θα πρέπει να σημειώσουν "περαιτέρω ανάπτυξη" αυτή τη χρονιά.

Ο κ. Philips της Off Highway είπε ότι οι πωλήσεις στην Κίνα ήταν συνολικά 34232 εκσκαφείς το 2006, μια ιλιγγιώδη αύξηση κατά +44% σε σχέση με το 2005. Η πλειοψηφία των μηχανημάτων αυτών, ίσως χωρίς αυτό να αποτελεί έκπληξη, δεδομένης της τεράστιας προσπάθειας της χώρας να κατασκευάσει νέους αυτοκινητόδρομους, σιδηρόδρόμους και φράγματα, ήταν επρυστριοφόρα. Μάλιστα, μόλις πάνω από 500 τροχοφόρα μηχανήματα πουλήθηκαν στη χώρα πέρσι.

Αλλά δεν είναι μόνο στην Κίνα που έχει αυξηθεί η ζήτηση τους τελευταίους μήνες. Ο κ. Decroos της Volvo δήλωσε ότι η παγκόσμια αγορά εκσκαφέων παρουσιάζει "μεγάλη δραστηριότητα" τους τελευταίους 12 μήνες με τη ζήτηση "να αυξάνεται σχεδόν παντού".

Ο ίδιος υπολογίζει ότι παγκόσμια πωλήθηκαν περισσότερες από 150000 μονάδες το 2006, με τη Volvo να καρπώνεται ένα μερίδιο 9%. Η ζήτηση, τόνισε ο κ. Decroos αυξήθηκε σταθερά από το τέλος της δεκαετίας του ´90 όταν υπολόγιζε την αγορά στις 70000 έως 80000 μονάδες ετησίως.

Παράλληλα, σημείωσε ότι οι πωλήσεις σε όλες τις περιοχές ήταν τώρα "στο υψηλότερο από ποτέ επίπεδό τους", με μόνο την αγορά της Βορείου Αμερικής να παρουσιάζει σημάδια κόπωσης λόγω της υπερπρομήθειας.
Υπάρχουν πολλά καινούρια μηχανήματα στην αγορά [των ΗΠΑ] αυτή τη στιγμή.

Αυξήθηκε πολύ γρήγορα από 15000 μονάδες στις 28000 ετησίως, με τις εταιρίες ενοικιάσεων και τους εργολάβους να αγοράζουν πολλά καινούρια μηχανήματα τα τελευταία τρία ή τέσσερα χρόνια. Αυτή η επιταχυμένη αντικατάσταση μηχανημάτων, αντί του να αγοράζουν ότι χρειάζονται όταν το χρειάζονται, σημαίνει ότι η τρέχουσα επιβράδυνση στις κατασκευές κατοικιών μπορεί να οδηγήσει σε μια επιβράδυνση των πωλήσεων όλων των δομικών μηχανημάτων", είπε ο κ. Decroos.

Ο κ. Philips της Off Highway ανάφερε ότι αναμένει οι πωλήσεις στη Βόρειο Αμερική να πέσουν σε ένα συνδυασμένο σύνολο μόλις κάτω από τις 29000 μονάδες το 2006, μείωση σε σχέση με τον αριθμό των 31540 ερπυστριοφόρων και 815 τροχοφόρων αντίστοιχα του 2005.

Ωστόσο ο κ. Burger της Hitachi βλέπει κάποια οφέλη από την πρόσφατη κάμψη, "Για να είμαι ειλικρινής η πρόσφατη επιβράδυνση της αγοράς των ΗΠΑ μας δίνει ευκαιρία να πάρουμε ανάσα, που σημαίνει ότι έχουμε τώρα την ευκαιρία να ικανοποιήσουμε την υψηλή ζήτηση που βλέπουμε στις άλλες αγορές."

Μελλοντικά κίνητρα

Όπως και οι κατασκευαστές άλλων δομικών μηχανημάτων, έτσι και οι κατασκευαστές εκσκαφέων έχουν επηρεαστεί από την εισαγωγή της νέας νομοθεσίας περί εκπομπών κινητήρων για τα οχήματα εκτός δρόμου. Η νέα νομοθεσία περί εκπομπών Tier 3/Stage IIIA για τους κινητήρες από 130 έως 560 kW τέθηκε σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2006. Αυτό ακολούθησε η νομοθεσία περί εκπομπών κινητήρων Tier 3 για τους κινητήρες από 75 έως 130 kW και 19 έως 37 kW την 1η Ιανουαρίου φέτος.

Η νομοθεσία περί εκπομπών Tier 4/Stage IIIB για διάφορες ομάδες ισχύος τίθεται σε ισχύ μεταξύ του 2011 και του 2014, αλλά πολλοί κατασκευαστές ήδη κοιτάζουν πέρα από αυτές τις ημερομηνίες. Ο κ. Burger της Hitachi δήλωσε στο iC ότι η εταιρία ήδη πουλά μίνι εκσκαφείς στην Ιαπωνία που κινούνται με μπαταρία και αναμένει να ξεκινήσει τις πωλήσεις μεγαλύτερων υβριδικών – ντίζελ/ηλεκτρικών – εκσκαφέων μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

"Τα περιβαλλοντικά ζητήματα είναι σίγουρα ένα από τα πιο σημαντικά κίνητρα για ανάπτυξη μηχανημάτων," είπε ο κ. Burger.
"Οι νόμοι περί θορύβου, σκόνης, κραδασμών σε ολόκληρο το σώμα και εκπομπών γίνονται περισσότερο αυστηροί. Διερευνούμε ακόμη και εκσκαφείς κινούμενους από ηλιακή ενέργεια, αν και πιστεύω ότι η παρουσίασή τους απέχει πολύ ακόμη."

Η Volvo παρουσίασε ένα υβριδικό κινητήρα στην περσινή έκθεση Intermat στο Παρίσι και επίσης μελετά μηχανήματα τα οποία αποθηκεύουν την ενέργεια η οποία παράγεται από συγκεκριμένες κινήσεις κατά τον κύκλο εργασίας και την επαναχρησιμοποίησή της.

SeparatorBetweenMainTexts Όπως η Hitachi έτσι και η Volvo αναμένει τη νομοθεσία περί θορύβου, και κραδασμών να επηρεάσει σημαντικά τα μελλοντικά σχέδια. "Έχουμε δώσει πολλή προσοχή στην Care Cab, η οποία έχει σχεδιαστεί να μειώνει το θόρυβο που ακούει ο χειριστής κατά τη λειτουργία, ενώ παρέχει την πιο ομαλή δυνατή οδήγηση. Μέχρι τώρα οι πληροφορίες που λαμβάνουμε είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικές," είπε ο κ. Decroos.

Η Volvo λανσάρισε τη νέα της σειρά εκσκαφέων C, τους τροχοφόρους EW140C 14 έως 16 τόνων, EW160C 16 έως 18 τόνων και τον EW180C 18 έως 20 τόνων και τους ερπυστριοφόρους 16,7 έως 19,1 EC160C, 18,3 έως 19,2 EC180C και 21,7 έως 23,4 EC210C στην έκθεση Bauma, με τα έξι μοντέλα να διαθέτουν σα στάνταρ κινητήρα συμβατό με Tier 3, υδραυλικά αίσθησης φορτίου και την καμπίνα "Care Cab".
Εκτός από το ρυθμιζόμενο κάθισμα με ανάρτηση, οι καμπίνες διαθέτουν αυξημένες επιφάνειες κρυστάλλων, περισσότερο χώρο, ένα σύστημα κλιματισμού με 14 εξόδους αέρα και νέα κονσόλα. Όλα τα σημεία καθημερινής συντήρησης είναι προσβάσιμα από το επίπεδο του εδάφους και υπάρχει αυξημένη κοινοτυπία εξαρτημάτων με άλλα μοντέλα της Volvo, κάτι που πρέπει να διευκολύνει την προμήθεια ανταλλακτικών.

Νέα μηχανήματα

Φυσικά η Volvo δεν ήταν η μόνη εταιρία που παρουσίασε νέα μηχανήματα στην Bauma. Η Hitachi παρουσίασε τέσσερις νέους τροχοφόρους εκσκαφείς – από 24 έως 22 τόνους – συν δύο ερπυστριοφόρους – από 18 έως 22 τόνους. Όλοι είναι εξοπλισμένοι με κινητήρες Isuzu Tier 3 και υδραυλικό σύστημα HIOS III για αυξημένη παραγωγικότητα μπούμας και βραχίονα. Οι καμπίνες διαθέτουν πλήρως ρυθμιζόμενα θερμαινόμενα καθίσματα, χειριστήρια τύπου joystick βραχείας διαδρομής για ευκολία χειρισμού και μια οθόνη LCD η οποία, εκτός του ότι αποτελεί μέρος του συστήματος ελέγχου, μπορεί να προβάλει εικόνες από την κάμερα θέασης προς τα πίσω.

Πέρα από αυτά, η Caterpillar αποκάλυψε πέντε νέους τροχοφόρους εκσκαφείς της σειράς D από 13 έως 22 τόνους, ενώ η Komatsu παρουσίασε τον 110 τόνων PC1250-8 και τον 200 τόνων PC2000-8, παράλληλα με τον τροχοφόρο PW140-7. Διαθέτει αντίβαρο βραχέως προβόλου και μικρό κύκλο στροφής. Το υδραυλικό σύστημα "HydraMind" της Komatsu προσφέρει την καλύτερη ανυψωτική ικανότητα στην κατηγορία του, σύμφωνα με την εταιρία.

Υπήρχαν επίσης νέα μηχανήματα από τις Case, Doosan, Hyundai, JCB, Liebherr, New Holland και Terex.
Αυτό που είναι κοινό σε όλα αυτά τα νέα μηχανήματα είναι το υψηλό επίπεδο άνεσης για το χειριστή – καθίσματα με ανάρτηση αέρος, κλιματισμός, μεγαλύτερα παράθυρα,

και εσωτερικοί χώροι – και ευκολία λειτουργίας – βελτιωμένα υδραυλικά, χειριστήρια joystick πολλαπλών λειτουργιών. Αυτά ενισχύονται από μεγαλύτερα διαστήματα συντήρησης και σημεία συντήρησης με εύκολη πρόσβαση.

Πολλά από αυτά οφείλονται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία η οποία θα περιορίσει τους κραδασμούς στους οποίους επιτρέπεται να εκτίθενται οι χειριστές (δείτε το ρεπορτάζ στο πλαίσιο), παράλληλα με νέους νόμους σχετικά με τα επίπεδα εκπομπών και κανονισμούς που θα διέπουν το οπτικό πεδίο ενός χειριστή.

Συντήρηση και λειτουργική ετοιμότητα

"Παρόλο που η αύξηση των διαστημάτων συντήρησης, η ομαδοποίηση των σημείων συντήρησης και η όσο το δυνατόν απλοποίηση της συντήρησης ρουτίνας είναι σημαντικά στοιχεία, είναι η έλλειψη καλών μηχανικών και χειριστών που θα μπορούσε να αναδειχθεί ως το κύριο πρόβλημα μελλοντικά" είπε ο κ. Decroos.
Αυτό ήταν ένα σημείο το οποίο επανέλαβε και ο κ. Burger της Hitachi. "Το εργατικό δυναμικό είναι ένα σημείο το οποίο είναι δύσκολο για πολλούς από τους πελάτες μας, ειδικά για εφαρμοστές και ακόμη πιο σημαντικό, για χειριστές. Τα αποτελέσματα αυτού του προβλήματος είναι ορατά στην κατάσταση των μηχανημάτων όταν αυτά επιστρέφουν στους αντιπροσώπους.

"Στις αναπτυσσόμενες αγορές οι χειριστές δεν είναι συνηθισμένοι στο ίδιο επίπεδο επιτήδευσης όσο ένας ευρωπαίος χειριστής κι έτσι τα μηχανήματα υποφέρουν στα χέρια ανειδίκευτων ή ημι-ειδικευμένων χειριστών, που σημαίνει ότι απλά δεν επιτυγχάνονται τα επίπεδα παραγωγικότητας που θα έπρεπε.

"Αφιερώνουμε πολύ χρόνο κατά συνέπεια στην εκπαίδευση χειριστών. Διαθέτουμε μια ιδιόκτητη εγκατάσταση στην Ολλανδία, αλλά δεν είναι το ίδιο με τις συνθήκες που θα έβρισκε κανείς σε ένα εργοτάξιο στο Ντουμπάι για παράδειγμα, έτσι γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό να στέλνουμε καταρτισμένους χειριστές στο εργοτάξιο για να παρέχουν εκπαίδευση επί τόπου," δήλωσε ο κ. Burger.

Δεν αποτελεί έκπληξη ότι υπάρχει ανάπτυξη στην ιχνηλάτηση και τον έλεγχο μηχανήματος με GPS. Ενώ ο κ. Burger ισχυρίζεται ότι η Hitachi δεν παρέχει εκσκαφείς με τοποθετημένα από το εργοστάσιο συστήματα καθοδήγησης μηχανήματος – προτιμώντας να αφήνεται αυτό στους αντιπροσώπους λόγω "της μεγάλης ποικιλίας στην τοπική ζήτηση"- άλλοι στον τομέα το κάνουν.

Ενώ η Caterpillar συνεργάζεται με την Trimble, και η Komatsu εργάζεται με την Topcon (βλ. ρεπορτάζ στο πλαίσιο), οι εκσκαφείς της σειράς C της Volvo μπορούν να εξοπλιστούν με το σύστημα Care Truck, το οποίο όχι μόνο παρακολουθεί τη θέση του μηχανήματος αλλά μπορεί να επίσης και να ελέγξει το μηχάνημα.
"Υπάρχουν και άλλα πλεονεκτήματα για τον πελάτη," είπε ο κ. Decroos. "Μπορούμε να συμπεριλάβουμε ένα κλείδωμα γεωγραφίας ή χρόνου έτσι το μηχάνημα να μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο ή τοποθεσία."

Η Volvo "πραγματικά πιέζει" για να παρέχεται σα στάνταρ το Care Truck σε όλους τους πελάτες της, πιστεύοντας ότι η ικανότητά του να παρακολουθεί την απόδοση του μηχανήματος, να πραγματοποιεί διαγνωστικούς ελέγχους και να εμποδίζει την κλοπή σε απομακρυσμένες περιοχές θα επιφέρει "τεράστια" πλεονεκτήματα, δήλωσε ο κ. Decroos.
SeparatorBetweenMainTexts Δυσκολίες παραγωγής

Όπως και οι κατασκευαστές μεταφορέων έτσι και οι κατασκευαστές εκσκαφέων υπέστησαν πλήγμα από την πρόσφατη έλλειψη ελαστικών μεγάλου μεγέθους. Ο κ. Burger περιγράφει την κατάσταση κατά τους τελευταίους 18 μήνες ως "εκνευριστική". Σημειώνει μάλιστα ότι υπήρξαν "τεράστιες ελλείψεις" οι οποίες ήταν "εξαιρετικά δύσκολο" να ξεπεραστούν. Επίσης περιέγραψε τη στάση ορισμένων από τους κύριους κατασκευαστές ελαστικών ως "αλαζονική."

Ενώ ορισμένοι από τους κατασκευαστές ανέβαλαν για όσο το δυνατό περισσότερο την αύξηση των τιμών τους, είπε ο κ. Burger, άλλοι αύξησαν τις τιμές τους μόλις παρουσιάστηκε έλλειψη ελαστικού, παρόλο που διατηρούσαν ορισμένες ποσότητες σε απόθεμα. Αυτό σημαίνει ότι η τιμή αυτών που ο ίδιος χαρακτηρίζει ως ελαστικά "Β", αυξήθηκε δραματικά.

"Εκεί που τα ελαστικά από παράνομους προμηθευτές από την Κίνα και τη Ρωσία ήταν κάποτε 30% φθηνότερα από τα ελαστικά από την Michelin και την Bridgestone, τώρα είναι 10 έως 15% φθηνότερα. Αλλά εάν ένας πελάτης επιλέξει ένα από αυτά είναι απατηλή η οικονομία", λέει ο κ. Burger. "Έχουν το μισό χρόνο ζωής, ουσιαστικά για το διπλάσιο κόστος, και αυτό σημαίνει ότι τώρα βλέπουμε μια αγορά για νέα, καλής κατάστασης μεταχειρισμένα ελαστικά, τα οποία μπορεί να στοιχίζουν περισσότερο από τα καινούρια εργοστασιακά ελαστικά."

Η Hitachi παραδίδει μηχανήματα στους αντιπροσώπους της με ελαστικά χαμηλής ποιότητας για λόγους μεταφοράς. Στη συνέχεια αυτά επιστρέφονται στην εταιρία, ενώ οι αντιπρόσωποι βρίσκουν τον τύπο του ελαστικού που θέλει ο πελάτης.

Προοπτικές

Με τις παγκόσμιες πωλήσεις εκσκαφέων να αναμένεται να αυξηθούν στους επόμενους 12 μήνες, οι κατασκευαστές μπορεί να αγωνιστούν για να ικανοποιήσουν τη ζήτηση. Ο κ. Burger της Hitachi ανέφερε επίσης ότι ακόμη και με την εταιρία να αυξάνει τον προϋπολογισμό παραγωγής της κατά +35% από το 2006 έως το 2007 (η εταιρία καταχωρεί τους λογαριασμούς τον Απρίλιο) αναμένει η προσφορά να συνεχίσει να υπολείπεται της ζήτησης.

Η εταιρία αναμένει να ικανοποιήσει περίπου το 85% της ζήτησης των αντιπροσώπων της, παρά την επένδυση των 20 εκατομμυρίων Ευρώ (27 εκατομμυρίων δολάρια ΗΠΑ) για την επέκταση της Ευρωπαϊκής της επιχείρησης και την αύξηση της παραγωγής στην Ιαπωνία.

Ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Decroos της Volvo, η ευκολία χειρισμού, η λειτουργική ετοιμότητα και η συντήρηση σε συνδυασμό με μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου φαίνεται ότι θα παίξουν ακόμη μεγαλύτερο ρόλο στη μελλοντική ανάπτυξη μηχανημάτων. Θα υπάρξει επίσης αύξηση στα επίπεδα αυτοματοποίησης, παρόλο που το μηχάνημα χωρίς χειριστή είναι ακόμη "αρκετά μακριά" είπε ο κ. Decroos.

Παρακολούθηση κραδασμών

Η οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί κραδασμών φυσικών μέσων (PAD) η οποία τέθηκε σε ισχύ την 6 Ιουλίου 2007, απαιτεί από τους εργολάβους να διατηρούν αρχεία της συνολικής έκθεσης των χειριστών σε κραδασμούς.

Το σύστημα παρακολούθησης κραδασμών VMS (Vibration Monitoring System) της Sears το οποίο είχε προταθεί για ένα βραβείο καινοτομίας στην περσινή έκθεση Intermat, και το οποίο εκτίθεται στην Bauma τοποθετημένο σε ένα Bell ADT, θα κάνει ακριβώς αυτό, σύμφωνα με την εταιρία.

Στην ουσία είναι ένα κάθισμα συμβατικής εμφάνισης με ενσωματωμένη την ικανότητα να παρακολουθεί και να μετρά τους κραδασμούς. Αισθητήρες ακριβώς από κάτω από την επιφάνειά του μετρούν τους κραδασμούς και τους εμφανίζουν σε πραγματικό χρόνο. Τα στοιχεία αποθηκεύονται επίσης σε ημερήσια βάση, όπως απαιτείται από την PAD. Το VMS μπορεί επίσης να παρουσιάσει μια ´στιγμιαία´ ένδειξη των επιπέδων κραδασμού μέσω μιας προειδοποιητικής λυχνίας.

Εκτός από την παρακολούθηση των κραδασμών σε ολόκληρο το σώμα (Whole Body Vibration – WBV), η PAD θέτει επίσης μέγιστα όρια για κραδασμό σε χέρι και βραχίονα (Hand Arm Vibration – HAV) τους οποίους το VMS της Sears μπορεί να διαμορφωθεί για να καταγράφει και να αποθηκεύει, μέσω ενός αισθητήρα χειρός ή καρπού.

Το σύστημα μπορεί να διαμορφωθεί για λειτουργία με φορητή συσκευή αποθήκευσης (όπως ένας οδηγός USB) εξατομικευμένη για το συγκεκριμένο χειριστή. Αυτό θα μπορεί στη συνέχει να συνδεθεί με οποιοδήποτε μηχάνημα θα τύχει να χρησιμοποιεί ο χειριστής την κάθε ημέρα, καταγράφοντας έτσι τη συνολική του έκθεση σε κραδασμούς.

Στη θεωρία όταν ένα χειριστής λάβει τη μέγιστη επιτρεπόμενη ποσότητα κραδασμών, η εργάσιμη του ημέρα πρέπει να τελειώσει (σε ότι αφορά τους βλαβερούς κραδασμούς που λαμβάνονται). Η χρήση του VMS, είπε ένα εκπρόσωπος της Sears, επιτρέπει στον εργολάβο να παρακολουθεί τους βλαβερούς κραδασμούς και να σχεδιάζει την εργάσιμη ημέρα ή εβδομάδα ανάλογα.
Ολόκληρο το σύστημα μπορεί να προμηθευτεί σε έναν κατασκευαστή OEM για τοποθέτηση στο εργοστάσιο κατασκευής ή να τοποθετηθεί εκ των υστέρων σε μια "απλοποιημένη" έκδοση.

Έλεγχος μηχανήματος

Το νέο όργανο αναφοράς κλίσης 3DXi της Topcon Europe Positioning επιτρέπει στους χειριστές να ισοπεδώνουν ταχύτερα και να παρακολουθούν τη θέση του μηχανήματος, κάτι που βοηθά στην εξάλειψη της υπερεκσκαφής, ελαχιστοποιεί τη σπατάλη υλικού και αυξάνει τα κέρδη.

"Το όργανο ελέγχου κλίσης GPS+ της Topcon τοποθετείται σα στάνταρ σε πολλούς προωθητές, ισοπεδωτές και αποξέστες της βιομηχανίας. Η τεχνολογία GPS+ εξασφαλίζει μέγιστη παραγωγικότητα με πρόσβαση τόσο σε δορυφόρους GPS όσο και GLONASS. Τώρα τα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας GPS+ μπορούν να συνδυαστούν με το κουτί έλέγχου – οθόνη χειριστή – GX-60 με μια έγχρωμη οθόνη αφής για να προσφέρει ακόμη περισσότερο έλεγχο," δήλωσε ένα εκπρόσωπος.

Τα στιβαρά χαρακτηριστικά σχεδιασμού του 3DXi περιλαμβάνουν τέσσερις νέους αντισταθμισμένους για τη θερμοκρασία βασισμένους σε CAN αισθητήρες κλίσης 360° οι οποίοι μετρούν κλίσεις από την καμπίνα, την μπούμα, το βραχίονα και τον κάδο, δημιουργώντας μια κοπή ακρίβειας. Επιπρόσθετα των νέων αισθητήρων κλίσης, το 3DXi χρησιμοποιεί δύο κεραίες GPS+, ένα δέκτη GPS+ και το κουτί ελέγχου GX-60.

Το 3DXi είναι εύκολο στη εγκατάσταση, τη ρύθμιση και το χειρισμό. Σε συνδυασμό με το GX-60 δημιουργεί μια παρουσίαση μέσα στην καμπίνα, που επιτρέπει στο χειριστή να "βλέπει" την ακριβή θέση του μηχανήματος στο εργοτάξιο, εκτός από την ακμή κοπής του κάδου, ανά πάσα στιγμή. Οι χειριστές μπορούν να χρησιμοποιούν την οθόνη για την τοποθέτηση του μηχανήματος και επίσης για ένδειξη οδήγησης.

Το 3DXi εξαλείφει την ανάγκη για έναν ελεγκτή κλίσης να παρακολουθεί διαρκώς το βάθος εκσκαφής και τα πρόσθετα πλεονεκτήματα περιλαμβάνουν το συνδυασμό μέχρι και τριών καθορισμένων από το χρήστη όψεων, που περιλαμβάνουν κάτοψη, προφίλ, τομή και μονή ή διπλή ένδειξη κλίσης. Οι χειριστές μπορούν να κόβουν επίπεδες έως κατακόρυφες επιφάνειες και έχουν τη δυνατότητα να αλλάζουν κάδους άμεσα, με έξι διαφορετικά μεγέθη αποθηκευμένα στο εύκολο, στην εκμάθηση και τη χρήση, λογισμικό 3D-MC, το οποίο επίσης υποστηρίζει πολλαπλά μήκη μπούμας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
WordPress Ads