Τα ελαστικά αυτοκινήτων αλλά και των μηχανημάτων δέχονται έντονη και συνεχή καταπόνηση, με αποτέλεσμα να φθείρονται γρήγορα και να μεγιστοποιούν τα λειτουργικά κόστη.
Η «Best Κονιάματα Ελαστικών ΙΚΕ» είναι μια εταιρεία που έχει κάνει αισθητή την παρουσία της από το 2002, προσφέροντας προϊόντα που εξασφαλίζουν τη σωστή και αποδοτική λειτουργία των ελαστικών.
Το περιοδικό «Εργοταξιακά Θέματα» επικοινώνησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Πέτρο Φραγκάτο, ο οποίος μας μίλησε για τις καινοτόμες λύσεις της «Best Κονιάματα Ελαστικών ΙΚΕ» και για τη στρατηγική που ακολουθεί, ενώ αναφέρθηκε και στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας.
– Η εταιρεία σας, κ. Φραγκάτο, προσφέρει πολύ εξειδικευμένες και πιστοποιημένες λύσεις όσον αφορά τα ελαστικά. Πώς προέκυψε η ενασχόλησή σας με ένα τόσο εξειδικευμένο αντικείμενο;
– Από πολύ νωρίς στην επαγγελματική μου ζωή παρατήρησα πως το μεγαλύτερο πρόβλημα στην εργοταξιακή κυρίως παραγωγή, είναι οι νεκροί χρόνοι των μηχανημάτων. Πρόκειται για πανάκριβο εξοπλισμό, ο οποίος πρέπει να παράγει σύμφωνα με τον προγραμματισμό του έργου.
Σε αντίθετη περίπτωση, ολόκληρη η διάρκεια των εργασιών επιμηκύνεται, αφού η καθυστέρηση ενός μηχανήματος επηρεάζει και την παραγωγικότητα όλων των συνεργαζομένων μηχανημάτων, και πολλές φορές προκύπτει τεράστια επιβάρυνση στο κόστος.
Από την άλλη, η ανάλυση του λειτουργικού κόστους ενός μηχανήματος δείχνει ότι τα λάστιχα απορροφούν τα μεγαλύτερα έξοδα μετά τα καύσιμα. Κατά συνέπεια, όλες οι προσπάθειες ανάπτυξης καινοτόμων προϊόντων που θα επέλυαν τα ανωτέρω προβλήματα, επικεντρώθηκαν στα ελαστικά.
Αποτέλεσμα μακρόχρονων μελετών, με εμπλοκή μηχανικών και επιστημονικών εργαστηρίων, με διεξαγωγή πρακτικών πειραμάτων με τη συμπαράσταση και συμμετοχή πολλών επαγγελματιών του κλάδου, ήταν η ανάπτυξη προϊόντων που θα έλυναν το πρόβλημα των «ξεφούσκωτων» ελαστικών.
– Ποιες είναι οι ανάγκες της αγοράς που έρχεται να καλύψει η «Best Κονιάματα Ελαστικών ΙΚΕ»;
– Οι ανάγκες που καλύπτει η εταιρεία μας συνοψίζονται σε τρεις λέξεις: ασφάλεια, οικονομία, άνεση. Ένα σκασμένο λάστιχο μπορεί να έχει ανυπολόγιστες επιπτώσεις, κυρίως στην ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων. Αλλά, όπως αναλύθηκε παραπάνω, και οι οικονομικές ζημιές μπορεί να είναι τεράστιες.
Εκτός από τα παραπάνω, σκεφτείτε και τις περιπτώσεις που ο οδηγός δεν έχει τη γνώση ή τη σωματική δυνατότητα να αλλάξει ένα σκασμένο λάστιχο (εάν φυσικά διαθέτει ρεζέρβα), καθώς και το γεγονός ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν καθόλου ρεζέρβα.
Δεν θα είναι, λοιπόν, πολύ πιο ανώδυνο για κάποιον οδηγό να αγοράσει εφάπαξ μία «ασφάλεια» για τα λάστιχά του;
Αγοράζοντας τα προϊόντα της BEST, στην ουσία ο πελάτης εξοπλίζει τα λάστιχά του με ένα μπάλωμα, το οποίο θα αναπτυχθεί από μόνο του, αυτόματα, εάν και όποτε παρουσιαστεί η ανάγκη.
Τοποθετώντας ο οδηγός το κατάλληλο για το όχημά του προϊόν, πρακτικά ξεχνάει τα λάστιχά του και το προϊόν δουλεύει μόνο του.
– Πρόσφατα παρουσιάσετε ένα καινούριο σύστημα προστασίας ελαστικών Best και πιο συγκεκριμένα το μοντέλο E.S.R. Ποιες είναι οι δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα του νέου συστήματος που λανσάρετε;
– Η κεντρική ιδέα όλων των προϊόντων είναι η ίδια. Στην πραγματικότητα, ο ιδιοκτήτης του οχήματος… αγοράζει την ηρεμία του. Τεχνικά θέματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της εικοσαετούς ενασχόλησής μας με αυτή την αγορά, μας κατηύθυναν στο να εξειδικεύσουμε τα προϊόντα μας.
Πέραν του κλασικού μας προϊόντος T.P.S. (Tyre Protection System) που απευθύνεται στα βιομηχανικά λάστιχα, εξειδικεύσαμε, σχεδιάσαμε και αναπτύξαμε το προϊόν E.S.R. (Eco Sealing Rubber), το οποίο απευθύνεται στα ελαστικά των επιβατικών οχημάτων.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του προϊόντος είναι ότι είναι στερεό και μπορεί να ζυγοσταθμιστεί μετά την τοποθέτησή του, ενώ παράλληλα μπορεί να τοποθετηθεί σε ελαστικά κάθε μεγέθους και μάρκας. Αυτό παρέχει πλήρη ευελιξία τόσο στον τελικό πελάτη όσο και στον πωλητή που θα κάνει την τοποθέτηση, δηλαδή στο βουλκανιζατέρ.
Ο πελάτης, είτε επιλέξει ένα ακριβό είτε ένα φτηνό λάστιχο, με ελάχιστο πρακτικά κόστος μπορεί να το εξοπλίσει με το E.S.R. ή –όπως λέμε στη γλώσσα μας– «να το κάνει άθραυστο». Η εφαρμογή του E.S.R. δεν σημαίνει ότι δεν θα τρυπήσει το λάστιχο από ένα καρφί ή μια βίδα. Σημαίνει όμως ότι το λάστιχο θα μπαλωθεί αυτόματα, χωρίς να το καταλάβει ο πελάτης.
– Από όσο γνωρίζουμε, τα προϊόντα της εταιρείας σας εξάγονται σε αρκετές χώρες του εξωτερικού και κυρίως στην υποσαχάρια Αφρική. Υπάρχουν σκέψεις για περαιτέρω επέκταση των δραστηριοτήτων σας και σε άλλες αγορές του εξωτερικού;
– Τα προϊόντα μας εξάγονται σε περίπου 40 χώρες στον κόσμο, σε όλες τις ηπείρους, πλην της Αυστραλίας. Προσπάθειά μας είναι να επεκτείνουμε το δίκτυό μας σε ακόμα περισσότερες χώρες.
Για το λόγο αυτό συμμετέχουμε σε πολλές διεθνείς εκθέσεις ανά τον κόσμο: σε εκθέσεις κατασκευών όπως είναι η Bauma και η Big5 Global στο Ντουμπάι, σε κλαδικές εκθέσεις όπως είναι η Automeachanika αλλά και σε εξειδικευμένες εκθέσεις ελαστικών όπως είναι η Reiffen ή η Tyre Cologne και η Latin Tyre Expo στον Παναμά.
Πιστεύω ότι είμαστε από τις λίγες ελληνικές επιχειρήσεις στο βιομηχανικό τομέα που έχουν παρουσιάσει τα εκθέματά τους στην Κίνα και πιο συγκεκριμένα στην Shanghai Τyre Citexpo. Η περίοδος του κορονοϊού μας αποσυντόνισε, αλλά επανερχόμαστε σιγά σιγά στις προηγούμενες δράσεις μας.
– Ποια είναι η στρατηγική που ακολουθείτε σε ό,τι έχει να κάνει με το after sales service;
– Είμαστε πάντα δίπλα στον πελάτη, είτε πρόκειται για τον αντιπρόσωπό μας σε κάθε χώρα, είτε για τον τελικό καταναλωτή, ο οποίος είναι τοπικός πελάτης του αντιπροσώπου-διανομέα μας. Έχουμε αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο σύστημα αναφορών που μας υποβάλλεται σε τακτά διαστήματα και αφορά την αντίδραση της αγοράς στα προϊόντα μας.
Τα τελευταία χρόνια, σπάνια έχουμε παράπονα σχετικά με την ποιότητα ή την αποτελεσματικότητα των προϊόντων μας. Κυρίως έχουμε τεχνικές ερωτήσεις που αφορούν την τοποθέτηση και τις ιδιαιτερότητες κάθε εφαρμογής. Εξάλλου, είναι συμβατική μας υποχρέωση να επισκεπτόμαστε τους αντιπροσώπους μας για να τους εκπαιδεύουμε σε θέματα τεχνολογίας των προϊόντων μας, καθώς και σε θέματα προώθησης των πωλήσεών τους με σύγχρονες τεχνικές marketing.
– Ο κλάδος των κατασκευών διανύει μια περίοδο ανάπτυξης, αλλά υπάρχει σημαντική έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού. Πού αποδίδετε το συγκεκριμένο πρόβλημα και με ποιο τρόπο πιστεύετε πως μπορεί να αντιμετωπιστεί;
– Σχεδόν σε όλους τους κλάδους της αγοράς παρατηρείται τόσο ποσοτική όσο και ποιοτική υποστελέχωση, κάτι που θα απέδιδα περισσότερο στις οικονομικές παρενέργειες του κορονοϊού. Το περίεργο είναι ότι παρατηρείται και σε μεγάλες και οικονομικά ισχυρές χώρες του κόσμου με τις οποίες συναλλασσόμαστε.
Ελπίζω ότι στη χώρα μας θα υπάρξει το πολυπόθητο brain gain, σε ισοστάθμιση του brain drain που έχουμε υποστεί τα τελευταία χρόνια.
– Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής των συνεργατών σας;
– Η στρατηγική μας στην παγκόσμια αγορά είναι να αναπτύξουμε ένα δίκτυο αποκλειστικών αντιπροσώπων και διανομέων ανά κράτος. Δηλαδή δεν αναπτύσσουμε εταιρικές δομές πωλήσεων-εξυπηρέτησης πελατών, αλλά το κάνουμε με επιλεγμένους τοπικούς επιχειρηματίες, οι οποίοι γνωρίζουν τη νοοτροπία και τις ιδιαιτερότητες των αγορών τους.
Ο ιδανικός εταίρος μας είναι εκείνος που έχει γνώση της τοπικής αγοράς, είναι επιχειρηματίας, έχει το χρόνο και τη διάθεση να αφιερώσει πόρους για την ανάπτυξη της αγοράς, και έχει την οικονομική δυνατότητα να υποστηρίξει τις ελάχιστες απαιτήσεις του συμβολαίου μας.
– Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια και οι στόχοι που έχετε θέσει ενόψει της νέας χρονιάς;
– Η συνεχής ανάπτυξη της εταιρείας μας! Θέλουμε να διατηρήσουμε τις υπάρχουσες αγορές μας και να συνδεθούμε με ακόμα περισσότερους τοπικούς διανομείς. Παράλληλα βελτιώνουμε τις δομές μας και την παραγωγική μας ικανότητα, ώστε να μπορούμε να παραδίδουμε όλα τα προϊόντα μας έγκαιρα και με την ίδια πάντα ποιότητα. Διαρκής είναι η στόχευσή μας στην ανάπτυξη και άλλων καινοτόμων προϊόντων.