Σάββατο, 17 Μαΐου, 2025

Εκτός δρόμου καινοτομίες

Περίπου 2500 φορτηγά μεταφορών εκτός δρόμου πουλήθηκαν στην Ευρώπη το τελευταίο έτος. Η εισαγωγή νέων μοντέλων με κινητήρες συμβατούς με Stage IIIA σημαίνει ότι τα νέας γενιάς άκαμπτα και αρθρωτά φορτηγά μεταφορών είναι πιο παραγωγικά, πιο άνετα για το χειριστή και απαιτούν λιγότερη συντήρηση από τους προκατόχους τους.

Οι πωλήσεις των φορτηγών μεταφορών, τόσο αρθρωτών ανατρεπόμενων (ADT) όσο και άκαμπτων ανατρεπόμενων (RDT), κυμαίνονται γύρω στις 2500 ανά έτος για το μεγαλύτερο μέρος μιας δεκαετίας σύμφωνα με την ειδική της έρευνας αγοράς των μηχανημάτων κατασκευών Off-Highway Research.

Ο διευθύνων σύμβουλος David Philips ανέφερε ότι οι πωλήσεις στην Ευρώπη κορυφώθηκαν το 2001 με ένα συνδυασμένο σύνολο 3114 μονάδων, ενώ για το σύνολο του 2006 εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στις 2524 (1990 ADT και 534 RDT). Ωστόσο ο κ. Philips σημείωσε ότι τα επόμενα λίγα χρόνια φαίνονται να υπόσχονται πολλά, διότι οι μεγάλοι αριθμοί που παραδόθηκαν το 2001 θα χρειαστούν αντικατάσταση στο άμεσο μέλλον.

Μεγάλη ζήτηση αναμένεται να υπάρξει από τη Γερμανία, χάρη εν μέρει στην ανανέωση των ενοικιαζομένων στόλων και σε μια "φανερά πιο θετική διάθεση" στον τομέα των κατασκευών.

Τα επτά χρόνια "αδιάκοπης ανάπτυξης" στις πωλήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου, είπε ο κ. Philips, θα πρέπει επίσης να συνεχιστούν, χάρη κυρίως στα έργα κατασκευών που σχετίζονται με τους Ολυμπιακούς του Λονδίνου το 2012.
Στην Ιρλανδία η μεγάλη ζήτηση διατηρείται από τα σχέδια χρηματοδότησης της κυβέρνησης, ιδιαίτερα σε έργα μεταφορών. Ωστόσο η ευρύτερη περιοχή του Δουβλίνου έχει κυριαρχήσει στη ζήτηση.

"Παρόλο που αυτό φανερά δεν μπορεί να διατηρηθεί μακροπρόθεσμα, τα έργα στα δυτικά της χώρας αναπληρώνουν τη μείωση στα ανατολικά. Το πενταετές σχέδιο της κυβέρνησης να κατασκευάσει νέους αυτοκινητόδρομους και περιφερειακούς δρόμους για τη βελτίωση των υποδομών της χώρας είναι ζωτικής σημασίας για τις συνεχόμενες πωλήσεις," είπε ο κ. Philips.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Bell Equipment, Gary Bell, τόνισε ότι η ζήτηση στην Ευρώπη ήταν τόσο μεγάλη αυτή τη στιγμή που η εταιρία είχε λάβει την απόφαση να ξεκινήσει την κατασκευή της "ναυαρχίδας" της των ADT, του B50D χωρητικότητας 45,5 τόνων, στο γερμανικό της εργοστάσιο στο μέσο του χρόνου. Η ζήτηση για το B50D, είπε ο κ. Bell, έχει αυξηθεί σημαντικά από τότε που παρουσιάστηκε στην Bauma 2004 και αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη λειτουργούν περίπου 90 μηχανήματα.
"Τώρα που έχει καταστεί δυνατό για εμάς να παράγουμε το B50D στη Γερμανία, (θα) υπάρχουν επιπρόσθετα πλεονεκτήματα σε ότι αφορά στην ποιότητα και τους μικρότερους χρόνους διότι τα μηχανήματα θα κατασκευάζονται στην Ευρώπη, στο κατώφλι των πελατών μας," είπε ο κ. Bell.

Αίτημα πελατών

Πραγματικά οι πελάτες όχι μόνο πιέζουν για συντομότερους χρόνους αλλά και για περισσότερη καινοτομία. Ο Claude Boulet, διευθύνων σύμβουλος της Bell Equipment Γαλλίας, είπε στο CE ότι τα πρώτα ερπυστριοφόρα B30D, για παράδειγμα, κατασκευάστηκαν κατόπιν αιτήματος του εργολάβου Fuhler, με βάση την Ολλανδία.
"Η εταιρία έχει ένα έργο στη βορειοανατολική περιοχή της Ολλανδίας όπου φορτώνουν τύρφη για χρήση σε κήπους. Προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν το B20D με φαρδιά ελαστικά, αλλά έγινε σύντομα σαφές ότι κανένα φορτηγό με ελαστικά δε θα ήταν κατάλληλο διότι η τύρφη είναι ένα τόσο ελαφρύ, μαλακό υλικό που δεν μπορείς καν να περπατήσεις πάνω της," είπε ο Κος Boulet.

Η ερπυστριοφόρα μετατροπή του B30D χρησιμοποιεί το εμπρός άκρο του συμβατικού B30D, αλλά χρειάστηκαν δυο επανασχεδιασμένοι άξονες και ένα νέο ελαφρύτερο πίσω πλαίσιο εξοπλισμένο με ελαφρύτερο κάδο. Σε ένα τροχοφόρο B30D το βάρος στο έδαφος στον κεντρικό και βαρύτερο άξονα είναι 161 kPa, σε σύγκριση με τα 99 kPa του ερπυστριοφόρου μηχανήματος.

Με τον Fuhler να παραγγέλνει τρεις επιπλέον μονάδες, οι οποίες θα αντικαταστήσουν τα τροποποιημένα αγροτικά μηχανήματα τα οποία χρησιμοποιεί μέχρι τώρα, ο Κος Boulet υπολογίζει ότι η ζήτηση για το νέο αυτό εξειδικευμένο προϊόν μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 15 έως 20 μονάδες το χρόνο.

Ένα άλλο εξειδικευμένο προϊόν είναι το αρθρωτό φορτηγό 730 Ejector 237 kW συμβατό με Stage IIIA της Cat. Η ιδέα της αποβολής φορτίου σημαίνει ότι μπορεί να διανέμεται υλικό εν κινήσει, ελαττώνοντας τους χρόνους κύκλου, τα φορτία στη γραμμή μετάδοσης κίνησης και μειώνοντας τον αριθμό των μηχανημάτων που χρειάζονται για τη διανομή και την προώθηση.

Το σύστημα εμποδίζει επίσης και τα υλικά να κολλούν στο εσωτερικό του αμαξώματος, μεγιστοποιώντας με τον τρόπο αυτό το ωφέλιμο φορτίο. Όλα αυτά, λεει η εταιρία, είναι σχεδιασμένα για τη βελτίωση της παραγωγικότητας, τη μείωση της κατανάλωσης καύσιμου και το χαμηλότερο κόστος ανά τόνο, και αποτελούν και πάλι, άμεση απάντηση στη φωνή του πελάτη.

Η μείωση των αναγκών συντήρησης είναι ένα ακόμη κύριο μέλημα των κατασκευαστών τα τελευταία χρόνια. Ενώ το 730 χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερα διαστήματα αλλαγής λαδιών υδραυλικού και κινητήρα, ψυκτικό παρατεταμένου χρόνου ζωής και ρουλεμάν τροχών που δε χρειάζονται ρύθμιση, το νέο MT51 της Moxy, σύμφωνα με το διευθυντή πωλήσεων και εμπορίας Jonathan Sylvester, επιτρέπει να πραγματοποιούνται οι περισσότερες εργασίες σέρβις από το επίπεδο του εδάφους – αλλαγή φίλτρου, έλεγχοι λαδιών υδραυλικού και κινητήρα – λόγω των συγκεντρωμένων σημείων απομακρυσμένης συντήρησης. Οι χωνευτοί στα φτερά προβολείς επίσης αρθρώνονται προς τα έξω εύκολη πρόσβαση.
SeparatorBetweenMainTexts Κανονισμοί κινητήρων

Ενώ οι κατασκευαστές εργάζονται για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των πελατών για εξειδικευμένα μηχανήματα, πρέπει να τηρήσουν και την Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Παρόλο που η εισαγωγή των κανονισμών εκπομπών Stage IIIA για κινητήρες από 130 έως 560 kW είχε σαν αποτέλεσμα ένα κύμα νέων προϊόντων σε άλλες ομάδες προϊόντων δε σημειώθηκε μια παρόμοια τάση στον τομέα των μεταφορέων.

Εν μέρει, αυτό ήταν αποτέλεσμα των διατάξεων πώλησης και ευελιξίας που αποτελούν μέρος της νομοθεσίας Stage IIIA. Αυτές είναι σχεδιασμένες για να εξομαλύνουν τη μετάβαση μεταξύ των βαθμίδων επιτρέποντας στα αποθέματα κινητήρων και μηχανημάτων παλαιότερων βαθμίδων να πωληθούν μετά την εισαγωγή της νέας νομοθεσίας υπό ορισμένες προϋποθέσεις.

Μια έλλειψη ελαστικών πέρσι σήμαινε επίσης ότι πολλοί κατασκευαστές έμειναν με πολλά νέα μηχανήματα στα βιβλία τους. Σε μια προσπάθεια να ικανοποιήσει τη ζήτηση η Bridgestone ανακοίνωσε σχέδια να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις παραγωγής της στην Ιαπωνία κατά περίπου +20% μέχρι τις αρχές του 2008. Οι Michelin και Continental επίσης σχεδιάζουν να αυξήσουν την παραγωγή, αλλά τα πλεονεκτήματα είναι απίθανο ότι θα γίνουν φανερά στην αλυσίδα εφοδιασμού μέχρι αργότερα φέτος το νωρίτερο.

Ωστόσο στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς η CAT προσέθεσε δύο συμβατά με Stage IIIA RDT φορτηγά λατομείων και κατασκευών στη σειρά προϊόντων της – το χωρητικότητας 36,3 τόνων 770 και το χωρητικότητας 45,5 τόνων 772 (355 και 399 kW αντίστοιχα). Το Σεπτέμβριο η Bell προσέθεσε τους Generation-2 D-Series μεταφορείς της.

Παρόλο που η νομοθεσία Stage IIIA έπαιξε κάποιο ρόλο στο σχεδιασμό του νέου μηχανήματος της Cat, τα φορτηγά ενσωματώνουν μια πληθώρα νέων χαρακτηριστικών σχεδιασμένων να μειώσουν το κόστος ανά τόνο λειτουργικού κόστους, μια άμεση απάντηση, σύμφωνα με τον Dave Ellington, μηχανικό ανάπτυξης αγοράς, φορτηγά λατομείων και κατασκευών, εξοπλισμού εξορύξεων και κατασκευών, σε αυτό που η Cat αποκαλεί πρωτοβουλία "Η φωνή του πελάτη".

Αυτό περιλάμβανε τη μετακίνηση της καμπίνας, η οποία ήταν πλευρικής τοποθέτησης για 30 χρόνια, στο κέντρο. "Γιατί; Είναι απλό,´ είπε ο κ. Ellington. "Το ζήτησαν οι πελάτες μας, κι έτσι το ενσωματώσαμε στο πρόγραμμα ανάπτυξης."
Επίσης νέα στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς ήταν τα εκτός δρόμου φορτηγά της Σειράς F της Cat – το 773F χωρητικότητας 54,4 τόνων, 524kW, το 775F χωρητικότητας 63,5 τόνων, 524kW και το 777F χωρητικότητας 90,9 τόνων, 700kW.

Πρόσθετη σταθερότητα

Η μείωση των απαιτήσεων συντήρησης, με ταυτόχρονη αύξηση της παραγωγικότητας και της άνεσης του χειριστή, ήταν επίσης μια κινητήρια δύναμη πίσω από τα τελευταία ADT της Volvo Construction Equipment και της Case.
Ενώ τα επτά νέα μοντέλα της Σειράς Ε συμβατά με Stage IIIA, Α25Ε (244kW) έως Α40Ε FS (350kW) ζυγίζουν από 43,5 έως 69,6 τόνους και διαθέτουν μέγιστες ικανότητες ωφέλιμου φορτίου 24 έως 39 τόνων, τα Α35Ε FS και Α40Ε FS είναι τα πρώτα ADT στον κόσμο που προσφέρουν ανάρτηση με αυτόματο έλεγχο επιπέδωσης και ευστάθειας σε όλους τους τροχούς, σύμφωνα με την εταιρία.

Η "Πλήρης ανάρτηση" μας είπε ένας εκπρόσωπος της Volvo, "παρέχει εξαιρετική απόδοση εκτός δρόμου, επιτρέποντας στο μεταφορέα να κινηθεί σε πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες, αυξάνοντας την παραγωγικότητα."
Ακόμη και με πλήρες φορτίο, η ικανότητα τους να "πλέουν" πάνω στο ανώμαλο έδαφος χωρίς να αναπηδούν και να ταλαντεύονται επίσης βελτιώνει την άνεση και την ασφάλεια του χειριστή. Με την ανάρτηση να απορροφά τα ανώμαλα σημεία της διαδρομής μεταφοράς, οι χειριστές μπορούν να διατηρούν υψηλότερες μέσες ταχύτητες, μέχρι και 55χλμ ανά ώρα, με ή χωρίς φορτίο.

Αυτή η επιτυχία επέτρεψε στην εταιρία να καταργήσει την παραδοσιακή ελαστική ανάρτηση, και στη θέση της έχει τοποθετηθεί ένα υδραυλικός κύλινδρος σε κάθε τροχό. Το σύστημα παρακολουθεί συνεχώς το φορτίο και τις συνθήκες του εδάφους, προσαρμόζοντας την ανάρτηση για να ταιριάζει με τις επικρατούσες συνθήκες και να παρέχει μια ομαλότερη και πιο σταθερή οδήγηση.

Η ασφάλεια βελτιώνεται χάρη στο ότι η ανάρτηση παρέχει σημαντικά μεγαλύτερη επαφή με το έδαφος. Σε σύγκριση με μεταφορείς με συμβατικά συστήματα ανάρτησης μας είπε ο εκπρόσωπος της Volvo, τα επίπεδα κραδασμών είναι επίσης πολύ χαμηλότερα, επιτρέποντας στους χειριστές να εργάζονται μέχρι και +75% περισσότερο χρόνο πριν υπερβούν τα όρια που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή νομοθεσία κραδασμών σε ολόκληρο το σώμα.

Νέο RDT

Επίσης νέο φέτος, και με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τομέα των ορυχείων και των εξορύξεων, είναι το καινούριο χωρητικότητας 91 τόνων, 879 kW HD785-7 RDT της Komatsu το οποίο διαθέτει ανώτατη ταχύτητα 65 χιλιομέτρων ανά ώρα.
Για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης καυσίμου ο κινητήρας, ένας συμβατός με Stage IIIA SAA12V140E-3 της Komatsu, είναι εξοπλισμένος με χειριστήριο μεταβλητής ιπποδύναμης (VHPC). Αυτό ρυθμίζει τη μέγιστη ισχύ του κινητήρα σε ένα από τέσσερα επίπεδα για να ταιριάζει με την εργασία που εκτελείται και τις συνθήκες εργασίας.

Ο χειριστής μπορεί να επιλέξει μεταξύ των λειτουργιών ισχύος και οικονομίας και το VHPC ανιχνεύει αυτόματα εάν το μηχάνημα είναι φορτωμένο ή όχι. Σύμφωνα με την Komatsu, αυτό παρέχει εξαιρετική ικανότητα αναρρίχησης και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου.

Η μετάδοση διαθέτει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διαμόρφωσης συμπλέκτη K-ATOMiCS της Komatsu, το οποίο ελέγχει τον κινητήρα και τη μετάδοση για να βελτιστοποιεί την εμπλοκή του συμπλέκτη. Αυτό σε συνδυασμό με τη νέα λειτουργία "skip-shift", η οποία αυτόματα προσαρμόζει την ταχύτητα πορείας στην κλίση του εδάφους, για να εξασφαλίσει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων και επιτάχυνση.

Το HD785-7 επίσης διαθέτει τον ελαιόψυκτο, πολύδισκο, κατά της πρόνευσης επιβραδυντή τεσσάρων τροχών AP-Four της Komatsu, ο οποίος μοιράζει τη δύναμη επιβράδυνσης και στους τέσσερις τροχούς για να μειώσει το κλείδωμα των τροχών. Επιπρόσθετα το χειριστήριο ταχύτητας αυτόματης επιβράδυνσης (auto-retard speed control – ARSC) επιτρέπει στο χειριστή να προ-επιλέξει μια σταθερή ταχύτητα στην κατωφέρεια έτσι ώστε να μπορεί να συγκεντρωθεί στην οδήγηση.
SeparatorBetweenMainTexts Προοπτικές

Με τη ζήτηση για μεταφορείς να αναμένεται να αυξηθεί για μια ακόμη φορά σε ολόκληρη την περιοχή, ειδικά τώρα που τα κονδύλια διαθέσιμα σε εκείνες τις χώρες που μπήκαν στην Ευρωπαϊκή ένωση το 2004 διατίθενται σε αναβαθμίσεις και σύνδεση των υποδομών τους με τις άλλες χώρες μέλη, σίγουρα θα υπάρξουν πολλά νέα μηχανήματα να δει κανείς τόσο στην έκθεση όσο και στους επόμενους μήνες.

Παρακολούθηση κραδασμών

Η οδηγία της Ευρωπαικής Ενωσης περί κραδασμών φυσικών μέσων (PAD) η οποία τέθηκε σε ισχύ την 6 Ιουλίου 2007, απαιτεί από τους εργολάβους να διατηρούν αρχεία της συνολικής έκθεσης των χειριστών σε κραδασμούς.

Το σύστημα παρακολούθησης κραδασμών VMS (Vibration Monitoring System) της Sears το οποίο είχε προταθεί για ένα βραβείο καινοτομίας στην περσινή έκθεση Intermat, και το οποίο εκτέθηκε στην Bauma τοποθετημένο σε ένα Bell ADT, θα κάνει ακριβώς αυτό, σύμφωνα με την εταιρία.

Στην ουσία είναι ένα κάθισμα συμβατικής εμφάνισης με ενσωματωμένη την ικανότητα να παρακολουθεί και να μετρά τους κραδασμούς. Αισθητήρες ακριβώς από κάτω από την επιφάνεια του μετρούν τους κραδασμούς και τους εμφανίζουν σε πραγματικό χρόνο. Τα στοιχεία αποθηκεύονται επίσης σε ημερήσια βάση, όπως απαιτείται από την PAD. Το VMS μπορεί επίσης να παρουσιάσει μια ´στιγμιαία´ ένδειξη των επιπέδων κραδασμού μέσω μιας προειδοποιητικής λυχνίας.

Εκτός από την παρακολούθηση των κραδασμών σε ολόκληρο το σώμα (Whole Body Vibration – WBV), η PAD θέτει επίσης μέγιστα όρια για κραδασμό σε χέρι και βραχίονα (Hand Arm Vibration – HAV) τους οποίους το VMS της Sears μπορεί να διαμορφωθεί για να καταγράφει και να αποθηκεύει, μέσω ενός αισθητήρα χειρός ή καρπού.

Το σύστημα μπορεί να διαμορφωθεί για λειτουργία με φορητή συσκευή αποθήκευσης (όπως ένας οδηγός USB) εξατομικευμένη για το συγκεκριμένο χειριστή. Αυτό θα μπορεί στη συνέχεια να συνδεθεί με οποιοδήποτε μηχάνημα θα τύχει να χρησιμοποιεί ο χειριστής την κάθε ημέρα, καταγράφοντας έτσι τη συνολική του έκθεση σε κραδασμούς.

Στη θεωρία όταν ένας χειριστής λάβει τη μέγιστη επιτρεπόμενη ποσότητα κραδασμών, η εργάσιμη του ημέρα πρέπει να τελειώσει (σε ότι αφορά στους βλαβερούς κραδασμούς που λαμβάνονται). Η χρήση του VMS, είπε ένα εκπρόσωπος της Sears, επιτρέπει στον εργολάβο να παρακολουθεί τους βλαβερούς κραδασμούς και να σχεδιάζει την εργάσιμη ημέρα ή εβδομάδα ανάλογα.

Ολόκληρο το σύστημα μπορεί να προμηθευτεί σε έναν κατασκευαστή OEM για τοποθέτηση στο εργοστάσιο κατασκευής ή να τοποθετηθεί εκ των υστέρων σε μια "απλοποιημένη" έκδοση.

Τέσσερα για το δάπεδο

Η Case κυκλοφόρησε τέσσερα νέα ADT σειράς Β τα 327Β έως 340Β (235 έως 340 kW).
Με βάρη από 22,75 έως 29 τόνους και με μέγιστες χωρητικότητες από 23,2 έως 36 τόνους η συμβατή με Stage IIIA Σειρά-B μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία.
Τα 327 και 330 διαθέτουν ένα κινητήρα 10 λίτρων Case IV, ενώ τα 335 και 340 χρησιμοποιούν ένα κινητήρα 13 λίτρων Case IV. Όλοι οι κινητήρες είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι και διαθέτουν ψεκασμό μονάδας και υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Επίσης κοινή και στα τέσσερα μηχανήματα είναι η αρθρωτή καμπίνα, ο σχεδιασμός του καλύμματος του κινητήρα, τα συστήματα υδραυλικών και πέδησης και ένα σύστημα Can-Bus το οποίο παρακολουθεί τον κινητήρα, τη μετάδοση και τους ελεγκτές μηχανήματος για γρήγορα διαγνωστικά.

Οι απαιτήσεις συντήρησης είναι ένα κύριο χαρακτηριστικό του σχεδιασμού. Η καμπίνα ανατρέπεται στις 51°, ενώ το καπό που αρθρώνεται προς τα επάνω, τα φτερά που ανοίγουν προς τα έξω, οι διαγνωστικές θύρες πίεσης, τα όργανα ελέγχου στάθμης υγρών στο ύψος του εδάφους και ένα προαιρετικό σύστημα αυτόματης λίπανσης είναι όλα σχεδιασμένα για να διευκολύνουν τη συντήρηση.

Για αυξημένη παραγωγικότητα το πλατύ πλαίσιο το φορτηγού χαμηλώνει το κέντρο βάρους του φορτίου για πιο σταθερή οδήγηση και βελτιωμένο έλεγχο από το χειριστή, ενώ αυξάνεται η ανθεκτικότητα του μηχανήματος χάρη σε κυλίνδρους ανύψωσης εσωτερικής τοποθέτησης. Από τη μεγάλη καμπίνα, με πλήρως ρυθμιζόμενο, εργονομικής σχεδίασης κάθισμα, ο χειριστής μπορεί να επιλέξει κίνηση σε 2, 4 ή 6 τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες εργασίας, ενώ υπάρχουν επίσης και τέσσερις λειτουργίες μετάδοσης – Οικονομική ή Ισχύος για οικονομική λειτουργία και Αυτόματη ή Χειροκίνητη για ευκολία χειρισμού.

Το μεγαλύτερο ADT

Ο Νορβηγός κατασκευαστής Moxy, παρουσίασε ένα μεταφορέα 46,3 τόνων, τον ΜΤ51, ισχυριζόμενος ότι είναι το μεγαλύτερο ADT στον κόσμο. Το συμβατό με Stage IIIA, 375 kW ΜΤ51 έχει κενό βάρος μόλις 31,3 τόνους, που σύμφωνα με την εταιρία, του προσφέρει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα από τους 45 τόνων ανταγωνιστές του. Η μεγαλύτερη ευστάθεια σημαίνει ότι δε χρειάζονται ελαστικά χαμηλού προφίλ, ενώ η άνεση του χειριστή είναι μεγάλη χάρη στην ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση αζώτου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
WordPress Ads