Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Unimog παντός εδάφους Euro 6

Μηχανήματα Έργων – Καθαρότερα, δυνατότερα και αποδοτικότερα, τα νέα Unimog, με ανανεωμένες καμπίνες, νέα μοναδική γραμμή κίνησης, με ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης έως και 4% παρά την ίδια ικανότητα φόρτωσης και την προδιαγραφή Euro 6.

Ακολουθώντας την επιτυχημένη εισαγωγή των μοντέλων Euro 6 Actros, Antos, Arocs και Atego, η Mercedes-Benz συνέχισε με την παρουσίαση του Unimog παντός εδάφους, καθώς και του Unimog πολλαπλών εφαρμογών. Πιστή στην άνω των 60 ετών ιστορία σχεδιασμού φορτηγών παντός εδάφους, η Mercedes-Benz Special Trucks παρουσίασε πρόσφατα σε παγκόσμια πρεμιέρα τη σειρά Unimog (από το U216 έως το U 5024), ξεκινώντας έτσι την εποχή των κινητήρων Euro 6 και στον τομέα των ειδικών φορτηγών. Τα νέα οχήματα ξεκίνησαν να βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής του Wörth τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Έτσι η εταιρία προσφέρει πλέον την προδιαγραφή Euro 6 σε όλες τις κατηγορίες των ελαφρών, μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών, καθώς και ειδικών οχημάτων. Εισάγοντας νέα δεδομένα για τα οχήματα παντός εδάφους -όπως είναι η κορυφαία αποδοτικότητα, η υπερσύγχρονη τεχνολογία σε ευρείας κλίμακας παραγωγή φορτηγών και οι εξαιρετικές λύσεις προηγμένων συστημάτων- σε συνδυασμό με τους νέους κινητήρες, συνθέτει ένα απόλυτα επιτυχημένο σύνολο.
Τα Unimog εφοδιάζονται με ανανεωμένους κινητήρες μεσαίας κατηγορίας. Η νέα σειρά προϊόντων εισάγει τους μεσαίους κινητήρες BlueEfficiency Power και στα ειδικά φορτηγά, αφού πρώτα έχουν εγκατασταθεί με επιτυχία και στην κανονική σειρά των φορτηγών Mercedes-Benz. Οι 4-κύλινδροι και 6-κύλινδροι κινητήρες έχουν ιπποδυνάμεις που κυμαίνονται από 115 kW (156 hp) έως 260 kW (354 hp). Οι κινητήρες αυτοί συνδυάζουν χαμηλή κατανάλωση καυσίμου με εξαιρετικά καθαρούς ρύπους κάνοντας το Unimog εξαιρετικά αποδοτικό παρά τις αλλαγές στο σχεδιασμό προκειμένου να επιτευχθεί η συμμόρφωση του με τις προδιαγραφές Euro 6.

Παντός εδάφους

Έτσι και το νέο Unimog U 4023/U 5023 αποτελεί ένα ορόσημο στην άνω των 60 ετών ιστορία σχεδιασμού φορτηγών παντός εδάφους από μεριάς της εταιρείας, θέτοντας νέα πρότυπα: κορυφαίας αποδοτικότητας, υπερσύγχρονης τεχνολογίας και εξαιρετικών λύσεων προηγμένων συστημάτων, συνθέτοντας ένα απόλυτα επιτυχημένο σύνολο, ικανότατο στα ανώμαλα εδάφη και άρα ιδανικό τόσο για εξειδικευμένες κατασκευαστικές εφαρμογές και εργασίες συντήρησης, όσο και για απαιτήσεις γενικότερης εργοταξιακής χρήσης.
Το νέο, ιδιαίτερα ευκίνητο Unimog παντός εδάφους λοιπόν, όχημα μπορεί να αντιμετωπίσει σχεδόν οποιαδήποτε πρόκληση χάρη στην εξελιγμένη τεχνολογία που διαθέτει. Ιδίως στην κίνηση του εκτός δρόμου, η τετρακίνηση και η τεράστια στρεπτική ευκαμψία του, προσδίδουν τεράστιο πλεονέκτημα στο στιβαρό αυτό φορτηγό.

Όχημα και Εργαλείο

Το Unimog είναι ταυτόχρονα ένα όχημα και ένα εργαλείο. Η περιοχή τοποθέτησης της υπερκατασκευής είναι ιδιαίτερα ευέλικτη: μπορεί να δεχτεί από πλατφόρμες ή κλειστές υπερκατασκευές μέχρι ειδικές λύσεις για ασυνήθιστες απαιτήσεις. Χάρη στις χωρίς συμβιβασμούς δυνατότητες κίνησης του εκτός δρόμου, μπορεί να μεταφέρει εξοπλισμό, υλικά και προσωπικό συνεργείων, σε πολύ απομακρυσμένα σημεία εργασίας. Επιλέον, φτάνοντας στον προορισμό του, μπορεί να μετατραπεί σε ένα αξιόπιστο, πρώτης κατηγορίας, μηχάνημα εργασίας.
Όλα όσα χρειάζονται έχουν ήδη προβλεφθεί στο εργοστάσιο του Wörth με τα σημεία τοποθέτησης και στερέωσής του, καθώς και τις διεπαφές και τους δυναμολήπτες για μόνιμα ή εναλλασσόμενα προσαρτήματα. Το μοναδικά ευκίνητο Unimog παντός εδάφους διαθέτει δύο διαφορετικούς δυναμολήπτες με κίνηση από το κιβώτιο ταχυτήτων καθώς και –για πρώτη φορά– ένα δυναμολήπτη με κίνηση από τον κινητήρα για ακόμη περισσότερη ισχύ. Επίσης, διατίθεται προαιρετικά ένα υδραυλικό σύστημα για το όχημα για χρήση του στον εξοπλισμό, καθώς και μόνιμα κυκλώματα κατανάλωσης με τυποποιημένες πρίζες να παρέχουν ηλεκτρικό ρεύμα.

Σχεδίαση

Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κίνησης παντός εδάφους του Unimog βασίζονται κατά κύριο λόγο στην καινοτόμα σχεδίαση του σασί. Η στρεπτική ευκαμψία του πλαισίου του, με τα έδρανα τριών σημείων για την καμπίνα, τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς και η ανάρτηση των αξόνων με τεχνολογία αγωγού ροπής, εγκάρσιο σύνδεσμο και ελικοειδή ελατήρια επιτρέπουν γωνία περιστροφής των αξόνων έως και 30°. Αυτό επιτυχγάνεται συνδέοντας τους άξονες μέσω σωλήνα ώσης και σφαιρικής ώσης με το κιβώτιο ταχυτήτων. Το δε κλειστού τύπου σύστημα μετάδοσης κίνησης προστατεύει τον άξονα μετάδοσης από τη σκόνη, το νερό και τις αντίξοες συνθήκες εκτός δρόμου.
Η τετρακίνηση, τα μονά ελαστικά, το κεντρικό σύστημα πλήρωσης ελαστικών και τα μπλοκέ διαφορικά παρέχουν μέγιστη πρόσφυση κατά την κίνηση εκτός δρόμου. Οι προκαθορισμένες ρυθμίσεις για άσφαλτο, για άμμο και για ανώμαλο έδαφος ρυθμίζουν τη σωστή πίεση ελαστικών απλά με το πάτημα ενός κουμπιού του κεντρικού συστήματος πλήρωσης ελαστικών. Ενώ ακόμη και σε περιπτώσεις εξαιρετικά απότομων κλίσεων, το χαμηλό κέντρο βάρους του εγγυάται την ευστάθεια του οχήματος επιτρέποντας στα U 4023 και U 5023 να συνεχίζουν την πορεία τους ακόμη και σε δύσκολα εδάφη.
Το νέο λειτουργικό σύστημα καθιστά πολύ ευκολότερη τη ρύθμιση της απαιτούμενης πίεσης στα ελαστικά, γεγονός που σημαίνει ότι η επιλογή της σωστής ρύθμισης για κάθε τύπο επιφάνειας είναι εξαιρετικά απλή και είναι πρακτικά αδύνατο να γίνει σφάλμα στο χειρισμό. Το κεντρικό σύστημα πλήρωσης ελαστικών είναι επίσης ευνοϊκό για το περιβάλλον: Κατά την οδήγηση εκτός δρόμου η μειωμένη πίεση στα ελαστικά δεν προσφέρει μόνο καλύτερη πρόσφυση, αλλά διατηρεί και το πλεονέκτημα της εξαιρετικά μεγάλης απόστασής του από το έδαφος, που φτάνει έως και 50 cm. Αυτό οφείλεται στους άξονες πύλης και στο γεγονός ότι όλος ο εξοπλισμός είναι εγκατεστημένος πάνω από το κατώτερο άκρο του πλαισίου.
Η επιλέξιμη τετρακίνηση διασφαλίζει την κίνηση του οχήματος ακόμη και σε πολύ δύσκολα εδάφη. Το Unimog αυξάνει την πρόσφυση με δύο τρόπους: με την επιλογή του κλειδώματος των διαφορικών για αποτροπή σπινιαρίσματος των τροχών, ενώ το κεντρικό σύστημα πλήρωσης ελαστικών προσαρμόζει το πέλμα των ελαστικών ανάλογα με την τοπογραφία του εδάφους. Η αρχή των μονών ελαστικών έχει επίσης αποτελέσει αντικείμενο διεξοδικής μελέτης: οι πίσω τροχοί ακολουθούν τα ίχνη των μπροστινών τροχών, ούτως ώστε να αξιοποιούν τη πακτωμένη επιφάνεια. Όταν δε, το Unimog πρέπει για κάποιον λόγο να σταματήσει, αυτό επιτυγχάνεται με το νέο πνευματικό σύστημα φρένων με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS) παντός εδάφους, αυτόματο έλεγχο κατανομής ισχύος πέδησης ανάλογα με το φορτίο (ALB) και δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς.
Γι΄αυτό ο ιδιαίτερα μελετημένος σχεδιασμός των συστημάτων κίνησης καθιστά το Unimog ιδανικό για μια μεγάλη γκάμα εργασιών και λειτουργιών.
Ακόμη και στα δυσκολότερα εδάφη, το υδραυλικό, το μηχανικό και το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης παρέχουν την κατάλληλη ποσότητα ισχύος για την κίνηση και λειτουργία διάφορων προσαρτημάτων και τοποθετημένου εξοπλισμού.
Το ιδιαίτερα ευκίνητο Unimog παντός εδάφους είναι ένα γνήσιο φορτηγό, που εγγυάται για την αξιοπιστία των συστημάτων του και στις πιο απόμακρες και δυσπρόσιτες περιοχές. Το offset πλαίσιο του οχήματος παίζει καθοριστικό ρόλο στις εκτός δρόμου ικανότητες του Unimog U 4023/U 5023. Σε συνδυασμό με την τεχνολογία σωλήνα ώσης και τα έδρανα τριών σημείων για τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και τις υπερκατασκευές, η στρεπτική ευκαμψία του οχήματος επιτρέπει διαγώνια στρέψη έως και 600 mm. Καθώς ολόκληρο το πλαίσιο είναι συγκολλημένο, αντέχει σε στρεπτική παραμόρφωση, ενώ ταυτόχρονα το καμπυλόγραμμο του πλαίσιο εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους και μεγάλη απόσταση από το έδαφος.
Επίσης, η ασύμμετρη διάταξη των διαφορικών καθιστά ευκολότερη τη διέλευση πάνω από εμπόδια. Η ανάρτηση των αξόνων έχει ενισχυθεί ώστε να αντέχει πολύ μεγάλα φορτία και καταπονήσεις. Η κατασκευή των αξόνων έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι εξίσου ανθεκτική και επιτρέπει μεγάλα ωφέλιμα φορτία.
Ο μικρός πρόβολος πλαισίου εμπρός και πίσω παρέχει ευρείες γωνίες προσέγγισης/αναχώρησης και ράμπας. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει σχεδόν καμία κατωφέρεια που να μην μπορεί να αντιμετωπίσει το Unimog. Εξίσου άνετα κινείται και σε πλημμυρισμένες περιοχές, καθώς τα αδιαβροχοποιημένα μηχανικά μέρη του -ο κατακόρυφος σωλήνας εισαγωγής αέρα και οι ψηλά τοποθετημένοι σωλήνες εξαερισμού- επιτρέπουν στο Unimog να διέρχεται από νερό βάθους έως και 800 mm και προαιρετικά, μέχρι 1200 mm.

Κινητήρες

Στο νέο όχημα, ο κινητήρας είναι τοποθετημένος κεντρικά κάτω από την καμπίνα, ώστε να είναι δυνατή η ενσωμάτωση της τεχνολογίας BlueEfficiency, διατηρώντας, παράλληλα, την εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά του Unimog. Ένα από τα πλεονεκτήματα αυτής της διάταξης είναι η καλά ισορροπημένη κατανομή του βάρους στους άξονες, γεγονός που επηρεάζει θετικά την οδική συμπεριφορά του οχήματος.
Στο μοναδικά ευκίνητο Unimog παντός εδάφους, χρησιμοποιείται η 4κύλινδρη έκδοση ισχύος 231 hp (170 kW) του νέου κινητήρα BlueEfficiency Power. Μαζί με το σύστημα ψύξης και τη μονάδα εκ των υστέρων επεξεργασίας καυσαερίων, αυτός ο σύγχρονος κινητήρας συμμορφώνεται με την αυστηρή νέα προδιαγραφή Euro 6, η οποία προβλέπει μείωση των σωματιδίων diesel και των οξειδίων του αζώτου κατά 90 τοις εκατό σε σχέση με την προδιαγραφή Euro 6.
Η τεχνολογία BlueEfficiency Power συμμορφώνεται με την προδιαγραφή Euro 6, συνδυάζοντας επίσης τη μέγιστη αποδοτικότητα με την προστασία του περιβάλλοντος. Αυτές οι επιδόσεις, οφείλονται στη νέα γενιά κινητήρων Mercedes-Benz, με το αποτελεσματικό νέο σύστημα ψύξης και τη μονάδα εκ των υστέρων επεξεργασίας καυσαερίων.
Η νέα γενιά κινητήρων βασίζεται στην τεχνολογία BlueEfficiency Power για την εκ των υστέρων επεξεργασία των καυσαερίων. Η τεχνολογία αυτή έχει αποδείξει την αξία της καθώς είναι δοκιμασμένη σε κινητήρες βαριάς χρήσης ευρείας παραγωγής. Στη μονάδα εκ των υστέρων επεξεργασίας καυσαερίων, ο δοκιμασμένος καταλυτικός μετατροπέας SCR (Επιλεκτικής Καταλυτικής Αναγωγής) μειώνει τα οξείδια του αζώτου στο ελάχιστο. Η ποσότητα του πρόσθετου AdBlue που απαιτείται για αυτόν τον σκοπό είναι σημαντικά μειωμένη. Και το φίλτρο σωματιδίων diesel αποτρέπει σχεδόν πλήρως τη διαφυγή σωματιδίων αιθάλης.
Οι σύγχρονοι 4κύλινδροι κινητήρες ισχύος 231 hp (170 kW) είναι ιδιαίτερα εύκολοι στη συντήρηση, οικονομικοί, με ομαλή λειτουργία και ισχυρές επιταχύνσεις. Έχουν επίσης περισσότερη ροπή, καθώς και καλές επιδόσεις όσον αφορά τις εκπομπές καυσαερίων, την κατανάλωση καυσίμου και τη σχέση ισχύος/βάρους. Έτσι, οι επιδόσεις των πανίσχυρων 4κύλινδρων κινητήρων είναι αντίστοιχες με εκείνες των 6κύλινδρων κινητήρων που χρησιμοποιούνταν μέχρι τώρα. Η 4βάλβιδη τεχνολογία και το σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης Common Rail με 2400 bar τούς κάνουν ακόμη πιο αποτελεσματικούς.
Οι κινητήρες τέλος, δεν χρησιμοποιούνται μόνο για την κίνηση αλλά και στην πέδηση: το μηχανόφρενο αποσυμπίεσης διπλής ταχύτητας συμβάλλει σημαντικά στην οικονομία.

Κιβώτιο

Το πλήρως συγχρονισμένο ηλεκτροπνευματικό κιβώτιο ταχυτήτων με τις οκτώ σχέσεις εμπροσθοπορείας και έξι οπισθοπορείας μεταφράζει την απόδοση του κινητήρα σε ελκτική ισχύ. Μια ειδική ομάδα σχέσεων για κίνηση εκτός δρόμου με επιπλέον οκτώ σχέσεις εμπροσθοπορείας και οκτώ οπισθοπορείας είναι διαθέσιμη για χαμηλές ταχύτητες οδήγησης. Το κιβώτιο ταχυτήτων χαρακτηρίζεται από την πολύ ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία του και τη μεγάλη διάρκεια ζωής του. Ενώ τέλος, το συγχρονισμένης εμπλοκής σύστημα Ταχείας Εναλλαγής Οπισθοπορείας (EQR) διευκολύνει και επιταχύνει σημαντικά την αλλαγή κατεύθυνσης κατά την οδήγηση.

Καμπίνα

Η πολύχρονη εμπειρία και οι απαιτήσεις πολλών χρηστών έχουν ενσωματωθεί στη σχεδίαση της νέας καμπίνας. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει άνετη θέση οδήγησης και εύκολη και γρήγορη επισκόπηση όλων των ενδείξεων του οχήματος στο νέο πίνακα οργάνων. Αυτές οι βελτιώσεις παίζουν σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της ασφάλειας και της ευκολίας χειρισμού και εγγυώνται πάντα άνετη εργασία στο εσωτερικό του νέου Unimog. Όσο πιο γρήγορα και εύκολα μάθουν οι χρήστες να χειρίζονται τις διάφορες λειτουργίες οδήγησης και εργασίας, τόσο πιο ασφαλές και αξιόπιστο είναι το Unimog όταν χρησιμοποιείται εκτός δρόμου.
Η νέα σχεδίαση της καμπίνας παρέχει υποστήριξη στον οδηγό, ιδιαίτερα όταν οι αποφάσεις στη δουλειά πρέπει να λαμβάνονται γρήγορα. Η διάταξη όλων των χειριστηρίων είναι εργονομική και πρακτική, καθιστώντας εύκολη τη χρήση τους.
Το νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών έχει άριστο κράτημα και επιτρέπει τη γρήγορη πρόσβαση στο σύστημα ανοικτής ακρόασης και στην οθόνη του πίνακα οργάνων. Η ρυθμιζόμενη καθ´ ύψος και κλίση κολόνα τιμονιού του βασικού εξοπλισμού επιτρέπει στον οδηγό να κάθεται σωστά.
Στη μεγάλη και φωτεινή οθόνη του νέου πίνακα οργάνων, εμφανίζονται όλες οι σημαντικές πληροφορίες, όπως η στάθμη λαδιού, η πίεση αέρα ή οι ρυθμίσεις του υδραυλικού συστήματος.
Με εύκολη πρόσβαση και ξεκάθαρη διάταξη των χειριστηρίων, οι λειτουργίες της οδήγησης, όπως η αλλαγή ταχυτήτων, το premium μηχανόφρενο και το ηλεκτρονικό σύστημα ταχείας εναλλαγής οπισθοπορείας, είναι ενσωματωμένες στους μοχλούς χειρισμού της νέας κολόνας τιμονιού.
Το κάθισμα είναι τοποθετημένο στην περιοχή μειωμένων κραδασμών, ακριβώς πίσω από τον μπροστινό άξονα, προσφέροντας άνεση στον οδηγό, ακόμη και εκτός δρόμου, καθώς τα φώτα ημέρας και οι νέοι προβολείς συμβάλλουν στην πολύ καλή εποπτεία του χώρου στον οποίο κινείται το όχημα.
Η καμπίνα διακρίνεται επίσης για τις υψηλές προδιαγραφές άνεσης καθιστώντας την εργασία σ? αυτήν πολύ ευκολότερη. Το νέο σύστημα θέρμανσης και κλιματισμού προσφέρει ευχάριστες θερμοκρασίες εργασίας ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών. Η υπερυψωμένη οροφή του βασικού εξοπλισμού και το ανασχεδιασμένο τούνελ κινητήρα προσφέρουν άφθονο χώρο για δύο κανονικά μονά καθίσματα και ένα προαιρετικό μεσαίο κάθισμα. Ο προαιρετικός εξοπλισμός παίζει επίσης σημαντικό ρόλο για ένα σύγχρονο χώρο εργασίας και περιλαμβάνει ραδιόφωνο με CD player και σύστημα ανοικτής ακρόασης Bluetooth. Η κεντρική κονσόλα και το νέο ντουλαπάκι συνοδηγού, που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, διευκολύνουν την τακτοποίηση των αντικειμένων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
WordPress Ads