Κυριακή, 26 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΕπικαιρότηταΟδικός άξονας...

Οδικός άξονας Ωρωπού – Μαραθώνα: Αλλάζει η εικόνα της βορειοανατολικής Αττικής

Ένα μεγάλο όνειρο πολλών γενεών για τους δήμους Ωρωπού και Μαραθώνα λαμβάνει σάρκα και οστά. Πρόκειται για τον παραλιακό οδικό άξονα που θα χαραχτεί εκ νέου και θα ενώσει την Αγία Μαρίνα Μαραθώνα και τους Αγίους Αποστόλους Ωρωπού.

 

Ο οδικός άξονας Ωρωπού – Μαραθώνα είναι ένα οραματικό έργο, η μελέτη του οποίου γίνεται με χρηματοδότηση της Περιφέρειας, ενώ υπάρχει προοπτική ένταξης της χρηματοδότησής του στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

«Η κατασκευή του οδικού άξονα που θα ενώνει την Αγία Μαρίνα με τον Ωρωπό αποτελεί νευραλγικό έργο που θα αναβαθμίσει το παραλιακό μέτωπο της βορειοανατολικής Αττικής και θα δώσει ισχυρή αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή, ανοίγοντας νέους ορίζοντες και νέες ευκαιρίες» είπε στην τοποθέτησή του ο περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης κατά τη διάρκεια ημερίδας που πραγματοποιήθηκε στον Ωρωπό.

 

 

Έργο πνοής

Ο δήμαρχος Ωρωπού κ. Γιώργος Γιασημάκης ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Oι δήμοι Μαραθώνα και Ωρωπού, από αρχαιοτάτων χρόνων, ήταν πρωταγωνιστές σε όλες τις δραστηριότητες, σε ένα ασύλληπτο ταξίδι ιστορίας και πολιτισμού. Είναι χρυσή ευκαιρία να συζητήσουμε και να δρομολογήσουμε αυτά τα έργα και να δώσουμε στους πολίτες αυτά που διεκδικούσαν εδώ και δεκαετίας.

»Η κατασκευή του οδικού άξονα Ωρωπού – Μαραθώνα είναι ένα έργο πνοής που θα ενώσει τη βορειοανατολική Αττική και θα της δώσει την ευκαιρία να αναπτυχθεί εμπορικά και τουριστικά. Εκμηδενίζονται οι αποστάσεις και αναβαθμίζονται οι ακτές. Η βορειοανατολική Αττική αποκτά νέο σημείο αναφοράς! Ας αλλάξουμε μαζί τη βορειοανατολική Αττική!».

 

«Βορειοανατολική Ακτή»

 

Ο δήμαρχος Μαραθώνα κ. Στέργιος Τσίρκας πρότεινε τον όρο «βορειοανατολική Ακτή» και αναφέρθηκε στα οφέλη που θα έχει όλη η περιοχή.

Στο ίδιο μήκος κύματος οι δύο βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιώργος Βλάχος και Βασίλης Οικονόμου, ο οποίος μάλιστα «βάφτισε» το νέο δρόμο «Βόρεια Ριβιέρα».

«Για χρόνια, είπε, μας αποκαλούσαν “υπόλοιπο Αττικής”, αλλά πλέον ήρθε η ώρα να πάρουμε αυτό που μας αξίζει. Μπορεί στο Ελληνικό να γίνει η νέα Ριβιέρα, αλλά αυτός ο δρόμος για τον τόπο μας θα είναι η βόρεια Ριβιέρα».

 

Η χάραξη

Το οδικό έργο που θα μελετηθεί αφορά χάραξη οδού που θα ξεκινά από τη λεωφόρο Ραμνούντας, τρία χιλιόμετρα δυτικά του οικισμού της Αγίας Μαρίνας του δήμου Μαραθώνα, και θα φτάνει έως το ανατολικό άκρο του οικισμού των Αγίων Αποστόλων», καταλήγοντας στην οδό Γρηγόρη Μπιθικώτση, στην παραλία Αγκώνα του Δήμου Ωρωπού.

Η διαδρομή της οδού θα ακολουθεί κυρίως τη βορειοανατολική ακτογραμμή της Αττικής και θα διέρχεται διά μέσου του αρχαιολογικού χώρου Ραμνούντας, του οικισμού «Σέσι», της παραλίας Βαρνάβα και του οικισμού των Αγίων Δημητρίου και Παντελεήμονα. Ωφελούμενοι, εκτός από τους κατοίκους των οικισμών και των γύρω περιοχών, θα είναι επίσης όσοι κατευθύνονται από Μαραθώνα και Σούλι προς Αγίους Αποστόλους και Κάλαμο και αντίστροφα.

 

Το μήκος

Ο νέος οδικός άξονας θα έχει συνολικό μήκος περίπου 18,3 χιλιόμετρα, μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση ελάχιστου πλάτους 3,25 μέτρα και λωρίδα καθοδήγησης 0,25 μέτρα, ενώ ανοιχτό παραμένει το ζήτημα για το εάν θα έχει ποδηλατόδρομο.

Σε κάποια τμήματα θα συμπίπτει µε το υφιστάμενο οδικό δίκτυο ή με αγροτικές οδούς, θα προσαρμόζεται στο φυσικό εδαφικό ανάγλυφο ενώ σε κάποια σημεία θα εκτελούνται εργασίες διανοίξεων.

 

Η μελέτη

Στο σύνολό του, ο νέος άξονας

Εκτιμάται πως η μελέτη του νέου άξονα θα περιλάβει:

  • Τέσσερις ισόπεδους τρισκελείς κόμβους συνδέσεων με το υφιστάμενο δίκτυο για την εξυπηρέτηση των οικισμών που βρίσκονται κατά μήκος της χάραξης.
  • Δύο γέφυρες μεγάλων ανοιγμάτων που κατ’ εκτίμηση θα έχουν μήκος 100 και 80 μέτρα και πλάτος φορέα περίπου 14 μέτρα η κάθε μία.
  • Τεχνικό έργο με τη μέθοδο της εκσκαφής και της επανεπίχωσης (Cut and Cover) μήκους 120 μέτρων και πλάτους 14 μέτρων.
  • Κατασκευή 18 εγκάρσιων οχετών οι οποίοι θα διασταυρώνονται με το οδικό έργο σε όλο το μήκος του.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
WordPress Ads