ΑρχικήΕπικαιρότηταΔήμος Αθηναίω...

Δήμος Αθηναίων: Παρεμβάσεις ύψους 14,2 εκατ. ευρώ σε σχολικές μονάδες

 

Ένα σημαντικό πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης των σχολικών υποδομών του Δήμου Αθηναίων περνά πλέον στο στάδιο της υλοποίησης, καθώς η Αναπτυξιακή Αθήνας ολοκλήρωσε τις μελέτες για παρεμβάσεις σε 20 σχολικές μονάδες, συνολικού προϋπολογισμού 14,2 εκατ. ευρώ.

Οι μελέτες, ύστερα από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, παραδόθηκαν προς έγκριση στα αρμόδια όργανα του Δήμου Αθηναίων, ενώ αμέσως μετά θα ακολουθήσει η διαδικασία δημοπράτησης των έργων, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας εκτεταμένης παρέμβασης που θα αναβαθμίσει ουσιαστικά το σχολικό κτιριακό απόθεμα της Αθήνας.

Σε δήλωσή του, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, τόνισε: «Τα σχολεία της Αθήνας αξίζουν να είναι ασφαλή, σύγχρονα και ενεργειακά αποδοτικά. Για πολλά χρόνια οι ανάγκες τους συσσωρεύονταν. Σήμερα, με ώριμες πλέον μελέτες και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, περνάμε από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση. Επενδύουμε σε σχολικές υποδομές που θα προσφέρουν καλύτερες συνθήκες μάθησης για τους μαθητές, καλύτερο εργασιακό περιβάλλον για τους εκπαιδευτικούς και σημαντική εξοικονόμηση πόρων για την πόλη. Η αναβάθμιση των σχολείων αποτελεί για εμάς μια σταθερή πολιτική επιλογή και μια επένδυση στο μέλλον της Αθήνας».

Βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και εξοικονόμηση ενέργειας

Το πρόγραμμα αφορά συνολικά 21.500 τ.μ. εκπαιδευτικών υποδομών με παρεμβάσεις σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια, σε διαφορετικές γειτονιές της πόλης.

Οι εργασίες περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, θερμομόνωση, αντικατάσταση κουφωμάτων, αναβάθμιση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων φωτισμού και φωτοβολταϊκών, καθώς και μία σειρά από άλλες παρεμβάσεις, που στο σύνολό τους θα βελτιώσουν σημαντικά όχι μόνο την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων, αλλά και τη διαδικασία της εκπαίδευσης και τις συνθήκες της καθημερινότητας μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολικό περιβάλλον.

Με την ολοκλήρωση των έργων προβλέπεται ετήσια εξοικονόμηση ενέργειας 3.270 MWh, ενώ τα σχολικά κτίρια θα αναβαθμιστούν ενεργειακά από την κατηγορία Β έως και Α+, περιορίζοντας σημαντικά το ενεργειακό τους αποτύπωμα και το λειτουργικό τους κόστος.

Παράλληλα, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν ασφαλέστερους, πιο σύγχρονους και λειτουργικούς χώρους μάθησης και εργασίας, ενώ η πόλη θα αποκτήσει πιο βιώσιμες δημόσιες υποδομές.

Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί το πρώτο μεγάλο βήμα αξιοποίησης της χρηματοδότησης που έχει εξασφαλίσει ο Δήμος Αθηναίων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη συνολική αναβάθμιση των σχολικών υποδομών της πόλης.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ