Τετάρτη, 11 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΣυνεντεύξειςΠασχαλία Τοπά...

Πασχαλία Τοπάλη : «Θέλουμε να καταστούμε βασικός εξαγωγέας δομικών υλικών σε παγκόσμιο επίπεδο»

Η Mavili Exports είναι μια νεοσύστατη και ιδιαίτερα φιλόδοξη εταιρεία του κατασκευαστικού κλάδου η οποία έχει θέσει από νωρίς πολύ υψηλούς στόχους. Το περιοδικό «Εργοταξιακά Θέματα» επικοινώνησε με τη διευθύνουσα σύμβουλό της κ. Πασχαλία Τοπάλη, η οποία μας παρουσίασε  το όραμά της για τη Mavili Exports.

Η επικεφαλής της Mavili Exports κ. Πασχαλία Τοπάλη μιλάει για την επαγγελματική της πορεία μέχρι την ανάληψη των καθηκόντων της διευθύνουσας συμβούλου, εξηγεί τις δυνατότητες της αγοράς των δομικών υλικών και περιγράφει τους μακροπρόθεσμους στόχους της εταιρείας.

– Κυρία Τοπάλη, εκπροσωπείτε μια νεοσύστατη εταιρεία στο χώρο των κατασκευών. Πείτε μας λίγα λόγια για την Mavili Exports.

– H Mavili Exports έχει ως κύριο αντικείμενο την εισαγωγή και εξαγωγή δομικών υλικών και ειδικευόμαστε στην εμπορία μαρμάρου και κουφωμάτων αλουμινίου. Η ιδέα προέκυψε έπειτα από ένα επαγγελματικό ταξίδι της οικογένειάς μου στο εξωτερικό. Εκεί περιηγηθήκαμε σε μεγάλα και μικρά εργοτάξια, είχαμε επικοινωνία με αρχιτέκτονες και μηχανικούς, και αντιληφθήκαμε ότι οι ξένες αγορές «διψούν» για ποιοτικά και ανθεκτικά υλικά.

Ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος των κατασκευαστικών επιλογών αποτελεί πλέον σημαντικό κριτήριο, και ο κόσμος στρέφεται σε πιο οικολογικά υλικά. Το μάρμαρο και το αλουμίνιο είναι τέτοια φυσικά υλικά. Ο μακραίωνος συσχετισμός της χώρας μας μαζί τους, καθώς και οι καλά καταρτισμένοι τεχνίτες μας υποστήριξαν την προσπάθειά μας, κι έτσι σήμερα έχουμε εδραιωμένες επαφές με αγορές του εξωτερικού.

– Ομολογώ ότι είναι σπάνιο να συναντάμε ανθρώπους που διευθύνουν επιχειρήσεις σε τόσο μικρή ηλικία. Πότε και πώς ήρθατε σε επαφή με την επιχειρηματικότητα;

– Όπως συμπεράνατε από την απάντηση μου προηγουμένως, προέρχομαι από μια αμιγώς επιχειρηματική οικογένεια. Δεκαετίες τώρα, η οικογένειά μου δραστηριοποιείται στο χώρο της ανάπτυξης ακινήτων στην ευρωπαϊκή κι ελληνική αγορά.

Έτσι, από πάρα πολύ μικρή ηλικία είχα τα ερεθίσματα εκείνα που μπορούν να αποτελέσουν βέλη στη φαρέτρα ενός επιχειρηματία. Μυήθηκα στη στρατηγική σκέψη και στις τακτικές διαπραγμάτευσης, ενώ περνώντας από διαφορετικές θέσεις (job rotation) του ομίλου με τον οποίο συνεργάζεται η οικογένειά μου, ανέπτυξα περαιτέρω τα απαραίτητα hard και soft skills.

Έχοντας, λοιπόν, εμπειρία από τα τμήματα Μarketing, HR, Development και το λογιστήριο, κατάφερα να σχηματίσω μια πιο σφαιρική αντίληψη των κινήσεων που πρέπει να γίνονται διοικητικά. Ήταν αυτή η σφαιρική αντίληψη που με οδήγησε στην ανακάλυψη νέων αναγκών και ευκαιριών σε ξένες αγορές, και στην απόφαση της επικέντρωσης των δραστηριοτήτων μας εκεί.

– Ποιο είναι το όραμα που έχετε ως διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας;

– Έχω γαλουχηθεί στο να μάχομαι για την πραγματοποίηση ενός επιχειρηματικού οράματος. Αυτό με δίδαξε η οικογένειά μου κι αυτές τις διδαχές θέλω να ακολουθήσω. Το όραμά μου για τη Mavili Exports είναι η ανάδειξή της σε βασικό εξαγωγέα φυσικών, ποιοτικών και περιβαλλοντικά φιλικών δομικών υλικών στις μεγαλύτερες αγορές παγκοσμίως. Το να καλύψεις τις ανάγκες τέτοιων αγορών δεν είναι εύκολο εγχείρημα. Έχω πίστη, όμως, στην ομάδα μας, στην ποιότητα των υλικών που εμπορευόμαστε, στην τεχνογνωσία που κατέχουμε και στη «win – win» φιλοσοφία που ακολουθούμε.

– Ποια είναι η στρατηγική σας που σας διακρίνει από τις εταιρείες του κλάδου σας;

– Η κορυφαία ποιότητα των υλικών που εμπορευόμαστε, το εξαιρετικό δίκτυο διανομής που έχουμε αναπτύξει και μας επιτρέπει να παραδίδουμε τάχιστα, η τεχνογνωσία που διαθέτουμε ώστε να μπορούμε να καλύψουμε μεγάλο εύρος αναγκών, καθώς και οι ασυναγώνιστες τιμές, είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που μας διακρίνουν από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό.

Η στρατηγική μας είναι απλή: Νηφαλιότητα στις επιλογές και διαφάνεια στις πράξεις, σε ό,τι κι αν κάνουμε. Άλλωστε η Mavili Exports κουβαλάει στο DNA της την πανευρωπαϊκή εμπειρία δεκαετιών!

– Τα τελευταία χρόνια, παρά τις όποιες δυσκολίες, ο κατασκευαστικός κλάδος δείχνει να βρίσκεται σε τροχιά ανάκαμψης. Πώς κρίνετε το μέλλον του κλάδου;

– Είναι αλήθεια ότι σε παγκόσμιο επίπεδο υπήρξαν απότομες διακυμάνσεις στον κατασκευαστικό κλάδο, και δεν έχει νόημα να επεκταθούμε στις αιτίες που τις προκάλεσαν. Το αποτέλεσμα είναι ότι όλες αυτές οι κοινωνικές και οικονομικές αναταράξεις, καθώς και η υγειονομική και η περιβαλλοντική κρίση, λειτούργησαν ως συνιστώσες που διαμόρφωσαν την αντίληψη του σύγχρονου καταναλωτή και κατηύθυναν τις επιλογές των ατόμων σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον εναλλακτικές.

Έτσι σήμερα εφαρμόζονται στον κατασκευαστικό κλάδο τεχνικές βιώσιμης ανάπτυξης κι επιλέγονται υλικά σύμφωνα με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας και της βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, συνυπολογίζοντας το μακροχρόνιο κόστος διαχείρισης και συντήρησης.

Οι σύγχρονοι χρήστες, και ιδίως οι χρήστες νεότερης ηλικίας, είτε αυτοί είναι κατασκευαστές, είτε αγοραστές, είτε ένοικοι, κοιτούν στρατηγικά, διαβλέποντας τα μακροχρόνια οφέλη σε σχέση με το ενδεχομένως αυξημένο κόστος κτήσης επί του παρόντος. Είναι, δηλαδή, πρόθυμοι να επιλέξουν πιο ακριβά υλικά, για τα οποία όμως θα αποσβεστεί το κόστος αγοράς από το περιορισμένο κόστος συντήρησης. Συνεπώς, το μέλλον του κλάδου φαίνεται λαμπρό, καθώς έχουν εμφανιστεί νέες ανάγκες, νέα υλικά και νέοι παίχτες στην παγκόσμια αγορά!

– Τι στόχους είχατε θέσει στο ξεκίνημά σας και τι θα θέλατε να πετύχετε σε βάθος χρόνου;

– Έχουμε μπει πολύ δυναμικά σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού, και μάλιστα σε σύντομο διάστημα, κι αυτό ήταν κάτι που με ξάφνιασε ευχάριστα. Οι στόχοι διαμορφώνονται ανάλογα με τις ευκαιρίες, τις δυσκολίες και τις περιστάσεις. Παρ’ όλα αυτά, για αρχή, θα ήθελα να εδραιωθεί η παρουσία μας στις αγορές όπου ήδη δραστηριοποιούμαστε, και να αποκτήσουμε βαθύτερη γνώση των διαφορών μεταξύ των πελατών μας ανά τον κόσμο. Ειδικά στις αγορές εκτός Ευρώπης, αυτές οι διαφορές είναι εντονότερες.

Οπότε, θα ήθελα στα μάτια του χρήστη οποιασδήποτε αγοράς τα καλαίσθητα, ποιοτικά, ιστορικά και φυσικά ελληνικά προϊόντα μαρμάρου και αλουμινίου που διαθέτουμε να καταστούν η απόλυτη επιλογή διεθνώς· να γίνουν συνώνυμα της πολυτέλειας της Ανατολής  και της αμερικανικής πρακτικότητας,  και να διακρίνονται από την ευρωπαϊκή ευαισθησία σε θέματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και εταιρικής διακυβέρνησης (Environmental – Social – Governance [ESG]).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
WordPress Ads