Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΕπικαιρότητα«Ο κατασκευασ...

«Ο κατασκευαστικός κλάδος είναι ο «πνεύμονας» της Alumil»

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό «Εργοταξιακά Θέματα» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Alumil κ. Γιώργος Μυλωνάς, μίλησε για τις δράσεις που ανήκουν στη συνολική στρατηγική εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας, όπως είναι ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ArΧellence 2 και η δημιουργία της επαγγελματικής σχολής Αlumil Academy. Παράλληλα, αναφέρθηκε στις νέες επενδύσεις στις οποίες προχωρά ο όμιλος.

 

– Κύριε Μυλωνά, τo ArΧellence 2 ξεπέρασε κάθε προσδοκία και αποτέλεσε τη βάση για έναν παραγωγικό διάλογο μεταξύ αρχιτεκτόνων και πολιτείας για την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης. Πώς προέκυψε το όραμα του Διεθνούς Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού; Το ArXellence 2 ανήκει σε ένα μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό πλάνο εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που υιοθετεί η Alumil “εκ φύσεως”;

– Το όραμα του ArXellence 2 περνάει μέσα από το όραμα της alumil. Η εταιρεία μας, ως πρωτοπόρος του κλάδου της παραγωγής αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου, επιδιώκει πάντα να βρίσκεται σε έναν εποικοδομητικό διάλογο με την παγκόσμια αρχιτεκτονική κοινότητα. Άλλωστε, οι αρχιτέκτονες είναι οι άνθρωποι με τους οποίους συνεργαζόμαστε σε σταθερή βάση, για όλα τα έργα που συμμετέχουμε ανά τον κόσμο.

Με το ArXellence 2 στόχος μας ήταν να στρέψουμε τα βλέμματα της διεθνούς αρχιτεκτονικής κοινότητας στη Θεσσαλονίκη, και να καταλήξουμε σε εμπνευσμένες προτάσεις αστικής ανάπτυξης, σαν αυτές που μεταμόρφωσαν άλλες πόλεις του κόσμου.

Έτσι, στην πρόσκληση αυτή το θέμα ήταν ο ανασχεδιασμός του παρηκμασμένου δυτικού παράλιου μετώπου της πόλης και η δημιουργία ενός νέου οικιστικού, πολιτιστικού και επιχειρηματικού κέντρου. Η ανταπόκριση εξέπληξε ακόμη και εμάς. Λάβαμε πάνω από 1.400 εγγραφές από τις οποίες κατατέθηκαν 173 τελικές μελέτες.

Όπως καταλαβαίνετε, η χαρά μας για αυτή την εξέλιξη είναι μεγάλη, καθώς μέσα από αυτό το διαγωνισμό δημιουργήθηκε μια πλατφόρμα αρχιτεκτονικών ιδεών, οι οποίες αν αξιοποιηθούν από τους αρμόδιους φορείς, μπορούν όχι μόνο να αλλάξουν την όψη του δυτικού παράλιου μετώπου της Θεσσαλονίκης, αλλά και να ενισχύσουν τη θέση της στο διεθνές σκηνικό. Επιπλέον, ήταν ένα δυνατό παράδειγμα αναπτυξιακών παρεμβάσεων, που μπορούν να αλλάξουν την οικονομική και κοινωνική ζωή μιας πόλης.

Το ArXellence 2 εντάσσεται στη συνολική στρατηγική εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που εφαρμόζουμε. Είναι πράγματι στο DNA της Alumil να προσφέρει στον κοινωνικό της περίγυρο, απ’ όπου αντλεί τη δύναμή της, να βοηθάει εκεί που μπορεί να είναι χρήσιμη, ανάλογα με τις κατά καιρούς δυνατότητές της, και να δίνει το «παρών» όπου η συνεισφορά της μπορεί να κάνει τη διαφορά, ώστε να βελτιώνεται η ποιότητα της ζωής των ανθρώπων.

 

– Στο ίδιο πλαίσιο, η Alumil δημιούργησε επαγγελματική σχολή για επαγγελματίες κατασκευαστές αλουμινίου στην Ελλάδα. Υπήρχε «κενό» στην επαγγελματική κατάρτιση των επαγγελματιών του κλάδου που η Alumil φρόντισε να καλύψει; Πόσο σημαντική είναι η συμβολή της σχολής στον κλάδο;

– Ο κατασκευαστικός κλάδος είναι ο «πνεύμονας» της Alumil. Και το αναφέρω αυτό για να τονίσω ότι οι κατασκευαστές – αλουμινάδες είναι οι άνθρωποι που δίνουν πνοή στο όραμά μας και μορφή στα προϊόντα που έχουμε σχεδιάσει. Ως εκ τούτου, η υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών τους μας αφορά και είναι ευθύνη μας.

Αυτή η υψηλή ποιότητα είναι εκείνη που μπορεί να δημιουργήσει ένα νέο ισχυρό τομέα της ελληνικής οικονομίας, που είναι οι εξαγωγές έτοιμων και πιστοποιημένων για την πολύ υψηλή τους ποιότητα κουφωμάτων αλουμινίου σε όλο τον κόσμο. Γι’ αυτό η απόφασή μας για τη δημιουργία μιας πρότυπης σχολής για τον κλάδο του αλουμινίου ήταν θεμελιώδους  σημασίας.

Έτσι, δημιουργήσαμε την Alumil Academy, την πρώτη ιδιωτική σχολή του κλάδου μας και τη μοναδική αυτή τη στιγμή εν λειτουργία σχολή για κατασκευαστές συστημάτων αλουμινίου στη χώρα μας.

Η ακαδημία της Alumil έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό που υπήρχε μέχρι σήμερα, παρέχοντας ολοκληρωμένες και υψηλής ποιότητας σπουδές. Το βασικό μας μέλημα ήταν να παρέχουμε όλη την τεχνογνωσία μας τόσο στους υπάρχοντες συνεργάτες μας, για να εξελίξουν την γκάμα των έργων τους, όσο και σε νέους ανθρώπους που επιθυμούν να ασχοληθούν με την κατασκευή και τοποθέτηση κουφωμάτων, αλλά δεν γνωρίζουν από πού να ξεκινήσουν.

Σκεφτείτε ότι ο κλάδος του αλουμινίου είναι από τους πιο εξαγωγικούς και υγιείς στην Ελλάδα· και παρ’ όλα αυτά δεν υπήρχε μια αναγνωρισμένη σχολή για τους ανθρώπους που θέλουν να ασχοληθούν με το αντικείμενο.

Στο παρελθόν έχουν υπάρξει ενέργειες από κρατικούς φορείς και από φορείς του κλάδου γύρω από το ζήτημα της εκπαίδευσης κατασκευαστών. Είμαι πεπεισμένος ότι η συμβολή της Alumil Academy στον κλάδο του αλουμινίου είναι καθοριστικής σημασίας, καθώς μια νέα γενιά ανθρώπων θα καταρτιστεί με έναν πολύ ολοκληρωμένο τρόπο και θα βγει στην αγορά εργασίας πατώντας σε γερές βάσεις.

 

– Μετά την υπογραφή της νέας 12ετούς δανειακής σύμβασης με τις τράπεζες, τι δυνατότητες ξεκλειδώθηκαν για τον όμιλο και σε τι επενδύσεις θα στρέψει το ενδιαφέρον της η Alumil; Ανήκει στο στρατηγικό της πλάνο η επένδυση σε «πράσινα» συστήματα αλουμινίου;

– Η νέα δανειακή σύμβαση οριοθετεί μια νέα αναπτυξιακή περίοδο  για την εταιρεία,  με βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης του ομίλου, θετική μεταβολή του δείκτη ρευστότητας και μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων του.

Στην Alumil έχουμε κατανοήσει εδώ και καιρό ότι το μέλλον είναι πράσινο. Τόσο στην Ευρώπη όσο και στον κόσμο, έχει γίνει μια στροφή προς την πράσινη δόμηση, με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον και με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Πρόσφατα προχωρήσαμε σε επένδυση 4,6 εκατομμυρίων ευρώ,  για μείωση του αποτυπώματος του διοξειδίου του άνθρακος και για τη δημιουργία νέας μονάδας φασματογραφικής διαλογής και επεξεργασίας σκραπ αλουμινίου, με σκοπό την παραγωγή «πράσινου αλουμινίου», με μείωση κατά 95% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, στη Βιομηχανική Περιοχή του Κιλκίς.

Σε βάθος τριετίας, στόχος μας είναι το «πράσινο» αλουμίνιο που παράγει η Alumil να αποτελέσει το 70% της συνολικής πρώτης ύλης που εισέρχεται στην παραγωγή. Παράλληλα, αναπτύξαμε και αναπτύσσουμε προϊόντα που διακρίνονται σε παγκόσμιο επίπεδο για τις περιβαλλοντικές επιδόσεις τους, όπως είναι το Supreme S91 που πέρσι πιστοποιήθηκε ως κορυφαίο σύστημα αλουμινίου για παθητικά κτίρια στον κόσμο για την κλιματική ζώνη “Cool, temperate”.

Η πρόθεσή μας είναι να συνεχίσουμε την ανάπτυξη προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον και την ενίσχυση του μοντέλου της κυκλικής οικονομίας που εφαρμόζουμε στις παραγωγικές μας διαδικασίες. Για το λόγο αυτό, ολοκληρώνουμε το 2021  την εγκατάσταση 5ης γραμμής διέλασης στο εργοστάσιο του Κιλκίς και το 2022 την 3η γραμμή διέλασης στο εργοστάσιο της Σερβίας.

 

–Κύριε Μυλωνά, κάνοντας μια ανασκόπηση, νιώθετε ικανοποιημένος για τα 30 χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας της Alumil; Τι προσδοκάτε για το μέλλον του ομίλου;

– H Alumil είναι για μένα κάτι παραπάνω από μια εταιρεία. Είναι οικογένεια, είναι άνθρωποι γεμάτοι μεράκι για αυτό που κάνουν, είναι όραμα για ένα μέλλον με καλύτερη ποιότητα ζωής, τόσο για τους χρήστες των προϊόντων μας όσο και για τους απανταχού εργαζομένους μας, τους «Alumilers».

Όταν ξεκινήσαμε την εταιρεία, ίσως δεν είχαμε φανταστεί ότι θα γίνει μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές πολυεθνικές, με παρουσία σε πάνω από 60 χώρες. Ήμασταν ωστόσο βέβαιοι από την αρχή για αυτό που θέλαμε να επιτύχουμε: την παραγωγή κορυφαίων αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου, που θα αναβαθμίζουν ουσιαστικά την καθημερινότητα των ανθρώπων. Άλλωστε, το μότο μας είναι «επιδιώκουμε την τελειότητα κάθε μέρα», και αυτό ισχύει από την πρώτη μέρα της λειτουργίας μας.

Το μέλλον, όπως αντιληφθήκαμε όλοι μας πρόσφατα, δεν μπορούμε να το προβλέψουμε. Ωστόσο, ως προσωπικό μου όραμα για την πορεία του ομίλου, θα έλεγα ότι είναι να συνεχίσει να πρωτοπορεί καινοτομώντας και να ανοίγει νέους δρόμους στο επιχειρείν, έχοντας ικανοποιημένους εργαζομένους και αφήνοντας ένα θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία.

Η άμεση στόχευσή μας είναι να εγκαθιδρύσουμε τις αρχές της αειφορίας και της πράσινης ανάπτυξης σε κάθε έκφανση των δραστηριοτήτων μας. Η επόμενη ημέρα ανήκει στις νέες γενιές, και είναι χρέος μας ως εταιρεία να διαμορφώσουμε τις συνθήκες, ώστε αυτές οι γενιές να ανθίσουν και να δημιουργήσουν, όπως τους αξίζει.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
WordPress Ads