Ολοκληρώθηκε από την Intrakat έγκαιρα και τεχνικά άρτια η αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Fraport Greece, η οποία αναβάθμιση αποτελεί το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο –όσον αφορά το μηχανικό σχεδιασμό, την ανάθεση συμβάσεων και τις κατασκευές (engineering, procurement and construction [EPC])– που εκτελέστηκε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.
Το έργο ήταν συνολικού ύψους 400 εκ. ευρώ και περιλάμβανε τις απαιτούμενες μελέτες, την ανακαίνιση των υφιστάμενων υποδομών, καθώς και την κατασκευή επεκτάσεων.
Οι εργασίες που έγιναν στα 14 αεροδρόμια Fraport Greece απαίτησαν 427 αδειοδοτήσεις και εγκρίσεις, διάρκεσαν 42 μήνες και αφορούσαν 20 χλμ. διαδρόμων προσαπογείωσης, καθώς και κτιριακές εκτάσεις 330.000 τ.μ. Επίσης, απασχολήθηκαν 2.500 εργαζόμενοι και χρησιμοποιήθηκαν 335.000 κυβικά μέτρα σκυροδέματος.
Οι αναβαθμίσεις θα εξυπηρετήσουν 30 εκατομμύρια επισκέπτες και είναι αναλυτικά για κάθε αεροδρόμιο οι παρακάτω:
- Αεροδρόμιο Κέρκυρας «Ιωάννης Καποδίστριας»: Πραγματοποιήθηκε επέκταση του τερματικού σταθμού κατά 10.294 τ.μ. , καθώς επίσης ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού και του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης, απογείωσης και στάθμευσης αεροσκαφών.
- Αεροδρόμιο Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης»: Έγινε αναδιοργάνωση των εσωτερικών χώρων του αεροσταθμού και διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου, που αυξήθηκαν από 4 σε 8.
- Αεροδρόμιο Κεφαλλονιάς «Άννα Πολλάτου»: Κατασκευάστηκε νέος τερματικός σταθμός 11.000 τ.μ. στη θέση του παλαιού, με τμηματική μεταφορά των λειτουργιών, ενώ έγινε και ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης, απογείωσης και στάθμευσης αεροσκαφών.
- Αεροδρόμιο Μυκόνου: Έγινε επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού, με διπλασιασμό της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού (που φτάνει πλέον τα 13.350 τ.μ. με την ανέγερση του νέου τμήματος)και ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης και απογείωσης των αεροσκαφών.
- Αεροδρόμιο Σκιάθου «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης»: Επεκτάθηκε ο τερματικός σταθμός κατά 9.511 τ.μ. και ανακαινίστηκε ο υπάρχων τερματικός σταθμός 4.
- Αεροδρόμιο Σαντορίνης: Έγινε αντικατάσταση τμήματος του υπάρχοντος αεροσταθμού και ανέγερση νέου αεροσταθμού, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η συνολική έκταση του αεροσταθμού κατά 236% (15.640 τ.μ.), ενώ αυξήθηκαν και οι σταθμοί check-in από 8 σε 17.
- Αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης»: Κατασκευάστηκε νέος τερματικός σταθμός 24.000 τ.μ.
- Αεροδρόμιο Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος»: Επεκτάθηκε ο τερματικός σταθμός κατά 2.029 τ.μ. , εγκαταστάθηκε σύστημα «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών, ενώ έγινε αναδιαμόρφωση και επέκταση του πυροσβεστικού σταθμού.
- Αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδυσσέας Ελύτης»: Κατασκευάστηκε νέος τερματικός σταθμός 6.800 τ.μ. και νέος χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών.
- Αεροδρόμιο Ακτίου: Έγινε επέκταση κατά 2.381 τ.μ. και ανακαίνιση του τερματικού σταθμού, με εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών.
- Αεροδρόμιο Ρόδου «Διαγόρας»: Έγινε πλήρης αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού, με αύξηση των χώρων παραλαβής αποσκευών κατά 25%.
- Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Επεκτάθηκε ο τερματικός σταθμός κατά 30.988 τ.μ., δημιουργήθηκε νέα πρόσβαση, ανακαινίστηκε ο υφιστάμενος τερματικός σταθμός και κατασκευάστηκε νέος πυροσβεστικός σταθμός, καθώς και φυλάκια ελέγχου.
- Αεροδρόμιο Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος»: Αυξήθηκε η συνολική έκταση του αεροσταθμού κατά 9% φτάνοντας τα 9.605 τ.μ.
- Αεροδρόμιο Ζακύνθου «Διονύσιος Σολωμός: Έγινε ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού, εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών και κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού.