Παρασκευή, 19 Ιουλίου, 2024

Grand Paris Express:Οι τεχνικές προκλήσεις του μεγαλύτερου έργου υποδομής μεταφορών στην Ευρώπη

Στο Παρίσι κατασκευάζεται το μεγαλύτερο έργο υποδομής μεταφορών στην Ευρώπη και το τέταρτο μεγαλύτερο στον πλανήτη, με εκτιμώμενο αναθεωρημένο κόστος 38 δισ. ευρώ (45 δισ. δολάρια ΗΠΑ).

Το Grand Paris Express, είναι ένα φιλόδοξο σχέδιο για την πιο συνεκτική σύνδεση της πόλης του Παρισιού με τα αεροδρόμια και τους κόμβους της , με την κατασκευή τεσσάρων νέων γραμμών, 68 νέων σταθμών και μιας κοιλαδογέφυρας μήκους 14 χιλιομέτρων.

Δεκάδες τεράστια μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων έχουν τρυπήσει αργά 200 χιλιόμετρα υπόγειων διαδρόμων σχηματίζοντας ένα τεράστιο «8» κάτω από τις γαλλικές πόλεις και την ύπαιθρο της ευρύτερης περιοχής του Παρισιού.

Στον μελλοντικό σταθμό, έχει φτάσει και το TBM Caroline, ένα από τα 30 μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων που θα χρησιμοποιηθούν στο Grand Paris Express.

Πρόκειται για την επέκταση του  μετρό γύρω από το Παρίσι, που θα αναδιαμορφώσει την γαλλική πρωτεύουσα καθώς αυτή τη στιγμή το σύστημα μεταφορών είναι κυρίως ακτινωτό, γεγονός που σημαίνει ότι  η μετάβαση από το ένα μέρος της πόλης στο άλλο, πρέπει να γίνει μέσω του κέντρου όπου αλλάζει το τρένο.

Επίσης υπάρχουν τεράστιες διαφορές μεταξύ του ανατολικού τμήματος του Παρισιού, το οποίο είναι αρκετά φτωχό σε σύγκριση με το δυτικό τμήμα, όπου βρίσκονται οι περισσότερες επιχειρηματικές περιοχές. Έτσι, αναμένεται ότι το νέο έργο θα μειώσει τις ανισότητες μεταξύ ανατολής και δύσης και θα επαναπροσδιορίσει τη μητρόπολη.

Το έργο όχι μόνο θα διπλασιάσει το μέγεθος του υφιστάμενου Μετρό της γαλλικής πρωτεύουσας, αλλά στοχεύει επίσης να συνδέσει τα εξωτερικά τμήματα της πόλης μεταξύ τους παρακάμπτοντας την ανάγκη να ταξιδέψει κανείς μέσω του κέντρου.

“Το Grand Paris Express δεν είναι μόνο ένα συγκοινωνιακό έργο, αλλά ένα έργο μετασχηματισμού της οργάνωσης της μητρόπολης του Παρισιού”, λέει ο Bernard Cathelain, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Société du Grand Paris, του δημόσιου φορέα που δημιουργήθηκε για να ηγηθεί της κατασκευής του νέου δικτύου.

Οι τεχνικές προκλήσεις του Grand Paris Express

“Το μέγεθος του έργου είναι η πρώτη πρόκληση που αντιμετωπίσαμε. Η κλίμακα του είναι εντελώς διαφορετική από οτιδήποτε είχαμε ξανακάνει στη Γαλλία”, λέει ο Cathelain. “Προηγουμένως στη Γαλλία είχαμε μόνο τέσσερις ΤΒΜ που εργάζονταν μαζί σε όλη τη χώρα. Στο αποκορύφωμα των εργασιών για το Grand Paris Express είχαμε είκοσι και στο τέλος του έργου θα έχουμε χρησιμοποιήσει τριάντα. Έτσι, έπρεπε να βρούμε εταιρείες που ήταν σε θέση να τα χρησιμοποιήσουν για να έχουμε ανθρώπους που εργάζονται μέσα σε αυτά τα μηχανήματα”.

Αν και το παγκόσμιο ρεκόρ για τα περισσότερα μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων που λειτουργούν ταυτόχρονα σε ένα έργο ανήκει στο έργο του μετρό της Μόσχας, το οποίο χρησιμοποίησε 23 TBM, το Grand Express του Παρισιού εξακολουθεί να διαθέτει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους που έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ, με 18 που προμηθεύτηκαν από τον γερμανό κατασκευαστή Herrenknecht και δύο από τον κινεζικό κατασκευαστή China Railway Engineering Equipment Group. Σε περιόδους αιχμής, στο μετρό της Ντόχα, που κατασκευάστηκε μεταξύ 2014 και 2016, εργάζονταν ταυτόχρονα 20 TBM, ενώ 19 μηχανήματα συνεργάστηκαν στην πρώτη φάση του μετρό του Δελχί μεταξύ 1998 και 2006. Την κατασκευή της σήραγγας της Μάγχης τη δεκαετία του 1990 ανέλαβε ένας στόλος από μόλις έντεκα μηχανήματα.

Τμήματα κατασκευής

Παρά το μήκος των ολοκληρωμένων σηράγγων, η Société du Grand Paris επέλεξε να χωρίσει τις εργασίες κατασκευής σε πολλές από τις γραμμές σε ξεχωριστά κατασκευαστικά τμήματα, ενώ οι ΤΒΜ εργάζονταν σε ένα τμήμα της σήραγγας, κατά μέσο όρο μόλις 3,5 χιλιόμετρα το καθένα.

Οι εργασίες διάνοιξης σηράγγων ξεκίνησαν το 2018 και το πρώτο μέρος του έργου –  επέκταση της υφιστάμενης γραμμής Μετρό 14 – αναμένεται να λειτουργήσει το 2024, εγκαίρως για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού, ενώ τέσσερις εντελώς νέες γραμμές θα τεθούν σε λειτουργία μεταξύ 2025 και 2030.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
WordPress Ads