Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου, 2024

Flyover και βιώσιμη κινητικότητα στη Θεσσαλονίκη

Ο περιφερειακός αυτοκινητόδρομος τύπου Flyover αποτελεί ένα έργο κομβικής σημασίας, το οποίο αναμένεται να προσφέρει πολλαπλά οφέλη στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης

Η αναβάθμιση της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης ήταν ένα χρόνιο αίτημα της πόλης της Θεσσαλονίκης για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών. Εκτός από αίτημα, έγινε σταδιακά και ανάγκη, καθώς όλες οι συγκοινωνιακές προβλέψεις δείχνουν ότι η υπάρχουσα οδός σύντομα θα είναι σε τέτοιο βαθμό κορεσμένη, που θα δυσχεραίνει ακόμα περισσότερο το ήδη επιβαρυμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης της Θεσσαλονίκης. Η λύση που επιλέχθηκε από την πολιτεία, βάσει και των σχετικών μελετών που εκπονήθηκαν, ήταν αυτή του Flyover.

Το Flyover είναι το πρώτο μεγάλο οδικό έργο σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) που θα κατασκευασθεί στη χώρα και ένα από τα μεγαλύτερα υπό κατασκευή έργα στη Θεσσαλονίκη. Αναμένεται να εξελιχθεί σε έναν από τους πλέον εμβληματικούς οδικούς άξονες της Ελλάδας, με τη μεγαλύτερη σε μήκος υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρο στη χώρα. Το έργο αυτό δεν αποτελεί μία πρόσκαιρη λύση, αφού στο σχεδιασμό λαμβάνονται υπόψη οι μεσομακροπρόθεσμες ανάγκες για ορθολογική διαχείριση της διέλευσης των οχημάτων, προάγοντας ένα βιώσιμο μέλλον για τη πόλη της Θεσσαλονίκης.

Τα οφέλη για τους οδηγούς, κατοίκους και μετακινούμενους, είναι πολλαπλά:

-Παράκαμψη του αστικού ιστού της πόλης της Θεσσαλονίκης χωρίς πληρωμή διοδίων.

-Ταχύτητα, χωρίς εκπτώσεις στην ασφάλεια, αφού βάσει της μελέτης ο δρόμος προβλέπει αυξημένα χαρακτηριστικά οδικής ασφάλειας.

-Περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής, με μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.

-Βελτίωση στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής.

-Δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους των μεταφορών και αύξηση της ανταγωνιστικότητας, ιδίως του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας του μητροπολιτικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης.

Την παροχή υπηρεσιών και εργασιών αναβάθμισης, λειτουργίας και συντήρησης της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης έχει αναλάβει η «Κεδρηνός Λόφος». Πρόκειται για μια εταιρεία ειδικού σκοπού που ιδρύθηκε το Δεκέμβριο του 2022, και μέτοχοι της εταιρείας της είναι οι «Άβαξ» και «Mytilineos», που έχουν συστήσει κατασκευαστική κοινοπραξία για την εκτέλεση του έργου.

Η τεχνογνωσία των δύο εταιρειών είναι ζωτικής σημασίας για την υλοποίηση του σύνθετου αυτού έργου, καθώς απαιτείται υψηλός βαθμός εξειδίκευσης και συνεργασίας μεταξύ διαφόρων ειδικοτήτων. Η συνολική διάρκεια της σύμβασης σύμπραξης είναι 30 έτη, που περιλαμβάνει και 4 έτη για την περίοδο κατασκευής, κατά τη διάρκεια της οποίας θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.

Η εμπειρία των δύο παραπάνω εταιρειών με τη μεγάλη ιστορική παρουσία στον κλάδο εγγυάται την έγκαιρη υλοποίηση του έργου, με συνέπεια και με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Πρόθεση όλων είναι οι πολίτες να έχουν στη διάθεσή τους έναν ασφαλή και σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, που θα προσφέρει μία αναβαθμισμένη εμπειρία μετακίνησης, επιλύοντας χρόνια ζητήματα που επιβαρύνουν την καθημερινότητα των κατοίκων της Θεσσαλονίκης.

Όπως έχει τονισθεί από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, το έργο είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να επιφέρει τις μικρότερες δυνατές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, καθώς θα εξυπηρετεί την άμεση, ταχεία και ασφαλή ροή των οχημάτων, βαρέων και μη, σε όλα τα τμήματα της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, αποσυμφορώντας κι εκτρέποντας την κίνηση σε ένα ποσοστό της τάξης του 35 – 40% και διπλασιάζοντας τη δυνατότητα εξυπηρέτησης των αυτοκινήτων ανά ώρα.

Ακόμη, τα νέα ηχοπετάσματα σε θέσεις πλησίον αστικών περιοχών θα συμβάλουν στη μείωση της ηχορύπανσης, ενώ προβλέπονται ελάχιστες κοπές δέντρων, αφού από το δάσος του Σέιχ Σου θα επηρεαστεί μόλις το 0,25% της συνολικής επιφάνειας.

Όπως είναι αναμενόμενο από ένα έργο τέτοιας έκτασης, θα υπάρξει επιβάρυνση της καθημερινότητας των πολιτών για κάποιο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σταϊκούρας, επιδίωξη της κυβέρνησης, της αυτοδιοίκησης και των φορέων είναι αυτή η επιβάρυνση να ελαχιστοποιηθεί.

Ο κ. Σταϊκούρας μάλιστα ανακοίνωσε ότι για τη βελτίωση και την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης το Υπουργείο αναλαμβάνει τις παρακάτω πρωτοβουλίες:

-Εσωτερικές μετακινήσεις οδηγών του ΟΑΣΘ.

-Πρόβλεψη 150 νέων προσλήψεων οδηγών στον ΟΑΣΘ με σύμβαση ορισμένου χρόνου.

-Ενίσχυση των δρομολογίων του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), σε συνεργασία με τη Διοίκηση του Οργανισμού.

-Ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ με 110 νέα, ηλεκτρικά λεωφορεία, μέχρι τέλος Απριλίου του 2024.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
WordPress Ads