Πάνω από 1.900 εκθέτες από 40 χώρες, μεταξύ των οποίων και σημαντικές ελληνικές εταιρίες, παρουσιάζουν τεχνολογίες, υλικά και προϊόντα γύρω από την κατασκευή και τον εκσυγχρονισμό κτιρίων στη μεγάλη διεθνή έκθεση του οικοδομικού κλάδου και της αρχιτεκτονικής, στο Μόναχο.
Αποστολή στο Μόναχο: ΗΛΙΑΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ
H δύναμη της καινοτομίας, η αειφόρος δόμηση και η έμφαση στην έρευνα συνιστούν μερικά από τα κεντρικά θέματα της BAU 2011 που πρόκειται να πραγματοποιηθεί με κεντρικό σλόγκαν «Το μέλλον των κατασκευών» για 19η φορά στο Μόναχο από τις 17 έως τις 22 Ιανουαρίου 2011.
Πάνω από 1.900 εκθέτες από 40 χώρες παρουσιάζουν σε μία επιφάνεια 180.000 m² πρωτότυπες λύσεις στον τομέα της αρχιτεκτονικής, υλικά και συστήματα για την κατασκευή κατοικιών και επαγγελματικών χώρων και την εσωτερική διαμόρφωση σε νεόδμητα και υφιστάμενα κτήρια.
Οι διοργανωτές της έκθεσης αναμένουν πάνω από 210.000 επισκέπτες από όλο τον κόσμο , οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις τελευταίες εξελίξεις στο αντικείμενο της οικοδομικής δραστηριότητας.
Η διαμόρφωση προσόψεων και εσωτερικών χώρων, η ενεργειακή και ηλιακή τεχνολογία, οι σκεπές, τα υλικά στεγάσεων, μονώσεων και χρωματισμών, τα έτοιμα δομικά στοιχεία, οι πόρτες, τα παράθυρα, η θέρμανση, η επένδυση δαπέδων, οι υδραυλικές και ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, καθώς και τα εξαρτήματα έργων οδοποιίας είναι μερικοί μόνο τομείς της έκθεσης.
Η μεγάλη Διεθνής Έκθεση του Οικοδομικού κλάδου και της Αρχιτεκτονικής έχει έντονο ελληνικό ενδιαφέρον. Φέτος έχουν δηλώσει συμμετοχή ως εκθέτες οι εξής ελληνικές εταιρίες: Hellas Stones, Erval Color S.A, Intermetal S.A., Durostick S.A, Alumil, Cospico, Tratselas Αθανάσιος & Company, Alchimica S.A. Η Ελλάδα κατέγραψε στην BAU 2009 πολύ υψηλή συμμετοχή, αφού βρέθηκε στις στατιστικές επισκεπτών στην 11η θέση παγκοσμίως.
Τα «Εργοατξιακά Θέματα» ταξίδεψαν στο Μόναχο με την βοήθεια των διοργανωτών της BAU 2011 και του ελληνογερμανικού εμπορικού και βιομηχανικού επιμελητηρίου και παρευρέθησαν στην συνέντευξη Τύπου που οργάνωσαν οι εκπρόσωποι της BAU 2011 σχετικά με την έκθεση. Στα πλαίσια της εκδήλωσης συνομίλησαν με τους κ.κ Δρ. Ρέινχαρντ Πφέιφερ, γενικός διευθυντής της «Messe München GmbH, Γιόχανες Μάνγκερ υπεύθυνος γραφείου τύπου της BAU 2011, Μίρκο Αρέντ, διευθυντής οργάνωσης των εκθετών της BAU 2011,Έρικ Γκλούχ, υπεύθυνος του γερμανικού Ινστιτούτου για την οικονομική έρευνα και Ντέτερ Σέφερ, εκρεμμεί ιδότητα.
Όπως μας εκμυστηρεύτηκε ο κ. Αρέντ « Ο στόχος μας για την BAU 2011 είναι αρκετά φιλόδοξος. Το μερίδιο των αλλοδαπών εκθετών θα βρίσκεται και πάλι στο περίπου 25%».
Η ζήτηση για περίπτερο στη BAU 2011 είναι εδώ και πολλά χρόνια τόσο μεγάλη ώστε υπάρχει μια μεγάλη λίστα αναμονής. Παρόλα αυτά τα στελέχη της BAU 2011 προσπαθούν να ικανοποιήσουν κατά το δυνατό όλες τις επιθυμίες για ένα περίπτερο. Ταυτόχρονα όμως , όπως πρόσθεσε ο κ. Μάνγκερ, ισχύει πάντα η αρχή: Πρώτα ποιότητα και μετά ποσότητα.
Τομείς της έκθεσης.
Οι τομείς έκθεσης της BAU 2011 έχουν ταξινομηθεί ανά υλικά, προϊόντα και θέματα.
Πέτρες/Δομικές πρώτες ύλες: Ο τομέας αυτός παρουσιάζεται σε 22.000 m² στις αίθουσες A1 και Α2. Περιλαμβάνει πέτρες, ασβεστόλιθους, μπετόν, ελαφρόπετρα, υλικά ινώδους σκυροδέματος, σοβάδες, υποστρώματα δαπέδων, μονωτικά υλικά.
Τα υλικά στέγης συμπεριλαμβανομένων των παραθύρων οροφής καλύπτουν ολόκληρη την αίθουσα A3, συνολικά 11.000 m². Ο τομέας της φυσικής και τεχνητής πέτρας και διαμόρφωσης εξωτερικών χώρων στην αίθουσα A4 εκτείνεται σε μια επιφάνεια 5.000 m² και έτσι είναι μεγαλύτερος από κάθε άλλη φορά.
Τα χημικά δομικά υλικά είναι συγκεντρωμένα στην αίθουσα A5 καθώς και ένα μέρος στην αίθουσα A4 σε περίπου 16.000 m². Ο αναπτυσσόμενος τομέας «Πλακάκια και κεραμικά» στεγάζεται παραδοσιακά στην αίθουσα A6. Ηγετικοί κατασκευαστές θα δείξουν τις τελευταίες τους δημιουργίες για τη διαμόρφωση εσωτερικών και εξωτερικών χώρων.
Στις αίθουσες B1, C1 και B2 θα βρείτε συστήματα προσόψεως και ηλιοπροστασίας καθώς και προφίλ αλουμινίου και χάλυβα. Οι κατασκευαστές και μεταποιητές χάλυβα μεταφέρονται έτσι από την αίθουσα B3 στην αίθουσα B2. Ο συνολικής επιφάνειας 30.000 m² τομέας της έκθεσης περιλαμβάνει επίσης μηχανήματα και εργαλεία για την επεξεργασία αλουμινίου και χάλυβα.
Νεωτερισμοί
Στην Β2 παρουσιάζεται η ενεργειακή τεχνολογία και η τεχνολογία κτηρίων. Η πλήρης παλέτα της τεχνολογίας κίνησης αυλοθυρών και πορτών, η οποία μέχρι τώρα βρισκόταν στην αίθουσα B2, θα καταλαμβάνει μελλοντικά την αίθουσα B3 καθώς και τμήματα της αίθουσας C3.
Στην αίθουσα B5 θα παρουσιαστεί η ευρεία γκάμα προϊόντων του κλάδου ξύλου και πλαστικού. Ολόκληρο το φάσμα των επενδύσεων δαπέδου – από ελαστικές (λινοτάπητας, PVC, καουτσούκ, φελλός) και υφασμάτινες μέχρι Laminate και παρκέ – παρουσιάζονται σε 12.000 m² στην αίθουσα B6 και σε τμήματα της αίθουσας A6.
Στην αίθουσα C2 δείχνει η βιομηχανία του υάλου διεθνώς τις τελευταίες εξελίξεις και τα προϊόντα στους τομείς γυαλιού και αρχιτεκτονικής γυαλιού. Πόρτες και παράθυρα από ξύλο, πλαστικό, γυαλί και αλουμίνιο καθώς και κλειδαριές και προσαρτήματα καταλαμβάνουν έναν συνδεόμενο χώρο συνολικού εμβαδού 21.000 m² στις αίθουσες C4 και B4.
Επίσης έναν δικό της τομέα σχηματίζει η BAU IT στην αίθουσα C3, με επιφάνεια περίπου 6.000 m² και αποτελεί τη μεγαλύτερη έκθεση αυτού του είδους στην Ευρώπη.
Για πρώτη φορά υπάρχει στη BAU ένα υπαίθριος χώρος – βόρεια της αίθουσας B5. Εκτός από τη ειδική έκθεση «Αρχιτεκτονική Εφελκυόμενων Δομών» παρουσιάζεται εκεί και το έργο «Solar Decathlon» με το διεθνώς διακεκριμένο σπίτι των ΤΕΙ του Rosenheim. Επιπλέον παρουσιάζονται προϊόντα και λύσεις στους τομείς προσωρινών κατασκευών, και υλοποίησης έργων υποδομής και γεωθερμίας.
Ο κ. Πφέιφερ αναφέρει στα « Ε.Θ» ότι για τους σχεδιαστές, αρχιτέκτονες και πολιτικούς μηχανικούς, η BAU τα τελευταία χρόνια εξελίχθηκε σε Νούμερο 1 πλατφόρμα ενημέρωσης και επικοινωνίας. Δεν υπάρχει παγκοσμίως άλλη διοργάνωση όπου να βρίσκονται τόσοι πολλοί και τόσοι επώνυμοι επισκέπτες.
Ο κ. Μάνγκερ αναφέρει από την πλευρά του ότι τα θέματα που καθορίζουμε εκ νέου για κάθε BAU είναι πρωτοπόρα για το μέλλον του κατασκευαστικού τομέα. Μεταξύ αυτών θα είναι η αειφόρος δόμηση, η δόμηση για μια ζωή, η έρευνα και καινοτομία και η εκπαίδευση και μετεκπαίδευση.
Ομάδες-στόχοι επισκεπτών
Η προσφορά της BAU είναι ευρεία και πολύπλευρη, περιλαμβάνει όλες τις ύλες και υλικά και έχει προσαρμοστεί στα μέτρα των διάφορων ομάδων-στόχων, οι οποίες ασχολούνται καθημερινά με μελέτες, την κατασκευή και τη διαμόρφωση χώρων. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται οι σχεδιαστές,: αρχιτέκτονες, κατασκευαστικές εταιρείες, οι τεχνικοί, οι έμποροι και οι εκπαιδευτικοί φορείς.
Η BAU ελκύει επισκέπτες από όλους τους κλάδους της κατασκευής, της αρχιτεκτονικής, του σχεδιασμού, της διαμόρφωσης χώρων και της δόμησης
. Αναλυτικά, η δομή των επισκεπτών αποτελείται από τους παρακάτω:
- Κλάδος κατασκευών και ανακατασκευών: 47%
- Σχεδιαστές, αρχιτέκτονες και πολιτικούς μηχανικούς: 18%
- Εμπόριο δομικών υλικών: 9%
- Κατασκευαστές δομικών υλικών: 9%
- Παρόχους υπηρεσιών, ερευνητές και πανεπιστήμια: 12%
- Φορείς δόμησης, κλάδος κατοικιών και υπηρεσίες: 5%
(οι αριθμοί βασίζονται στην αξιολόγηση της BAU 2009).
Η «καινούργια» αίθουσα B0
Η αίθουσα B0 σχεδιάστηκε πλήρως εκ νέου για τη BAU 2011. Η μεγάλη αυτή αίθουσα, περίπου 3.600 m², η οποία συνδέεται άμεσα με τη δυτική είσοδο, χωρίζεται στους ακόλουθους θεματικούς τομείς: Ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού, εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης, πρωτοβουλίες έρευνας και προώθησης.
Ειδικές εκθέσεις
Οι θεματικές ενότητες της BAU θα επεξηγούνται σε ειδικές εκθέσεις. Έτσι θα γίνονται κατά κάποιο τρόπο αντιληπτά υλικά, τεχνολογίες και συστήματα. Οι επισκέπτες μπορούν να αποκτήσουν μία συνοπτική εικόνα σε σχέση με την κατάσταση της έρευνας και ανάπτυξης.
Εκτός από την παρουσίαση των εκθετών η ΒAU προσφέρει και το 2011 ένα αποκλειστικό και εξειδικευμένο συνοδευτικό πρόγραμμα. , το BAU plus! Τρία άριστα στελεχωμένα φόρουμ εξυπηρετούν τους επισκέπτες της έκθεσης ως δεξαμενές πληροφοριών χωρίς επιβάρυνση. Τα φόρουμ που είναι τοποθετημένα στη μέση του εκθεσιακού γίγνεσθαι έχουν ελεύθερη είσοδο. Και: Για όλες τις ομιλίες υπάρχει ταυτόχρονη διερμηνεία γερμανικά/αγγλικά!
Το Φόρουμ Έξυπνη Δόμηση στην Αίθουσα Β0 συνδυάζει την εξυγίανση, την ανακαίνιση και τον εκσυγχρονισμό υφιστάμενων κτηρίων μέχρι και την υλοποίηση κτηρίων υψηλής τεχνολογίας με τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες.
Το Φόρουμ Μακρο-αρχιτεκτονικής (MakroArchitektur) στην Αίθουσα Α6 ρίχνει φως στον ρόλο του αρχιτέκτονα σήμερα και στο μέλλον. Στο Φόρουμ «Το μέλλον της δόμησης» θα εξηγήσουν επώνυμοι μελετητές, αρχιτέκτονες και πολιτικοί μηχανικοί από όλο τον κόσμο βάσει συγκεκριμένων παραδειγμάτων πως θα είναι η δόμηση και η διαμόρφωση χώρων του μέλλοντος. Πρόκειται για θέματα τα οποία θα αλλάζουν σε καθημερινή βάση και τα οποία θα επηρεάσουν σημαντικά το μέλλον της δόμησης.
Μεγάλη δυναμική
Η BAU έχει μια μεγάλη παράδοση, καθώς ξεκίνησε τη δεκαετία του ‘60. Από την πρώτη διοργάνωση το 1964, ο αριθμός των επισκεπτών αυξάνεται συνεχώς. Αυτό δείχνει σαφώς τη μεγάλη εμπιστοσύνη που τρέφει ο κατασκευαστικός κλάδος για τη BAU. Σε ολόκληρη την Ευρώπη καθώς και σε πολλές χώρες, ειδικά στον ασιατικό χώρο, η επίσκεψη της BAU θεωρείται υποχρεωτική.
Η προηγούμενη BAU τον Ιανουάριο του 2009 κατέγραψε για δεύτερη συνεχή φορά ένα ρεκόρ σε σχέση με τους επισκέπτες – παρά την οικονομική και χρηματοοικονομική κρίση που ξεκινούσε τότε.Η προηγούμενη BAU έκλεισε με το καλύτερο αποτέλεσμα στα 40 χρόνια διοργάνωσης της έκθεσης, κερδίζοντας τον τίτλο της παγκοσμίως κορυφαίας διοργάνωσης στον κλάδο της οικοδομής, αφού σημείωσε και πάλι ρεκόρ στον αριθμό των επισκεπτών της. 212.000 επισκέπτες από 151 χώρες παρευρέθησαν στη διοργάνωση για να ενημερωθούν από τους 1.920 εκθέτες από 43 χώρες στους τομείς των οικοδομικών υλικών, δομικών στοιχείων, αλλά και τα συστήματα και την τεχνολογία της οικοδομής. Ανάμεσα σε αυτούς οι 37.000 προήλθαν από το εξωτερικό, δείγμα της μεγάλης διεθνικότητας της BAU, 2007: Σημειωτέον ότι το 2007 οι επισκέπτες της έκθεσης προήλθαν από134 χώρες.
Πρόσβαση στην έκθεση
Η BAU 2011 διαθέτει τρεις εισόδους:Δυτική, Ανατολική και Βόρεια Οι επισκέπτες που ταξιδεύουν αεροπορικώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν το λεωφορείο τακτικών δρομολογίων από το αεροδρόμιο στην έκθεση. Τα λεωφορεία κατά τη διάρκεια της έκθεσης κινούνται σε χρονικά διαστήματα των 30 λεπτών. Το εισιτήριο μετάβασης με επιστροφή κοστίζει 12,50 ευρώ Επίσης, όσοι επισκέπτες και εκθέτες επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τον υπόγειο σιδηρόδρομο, χρειάζεται να επιλέξουν την γραμμή 2 του μετρό και να αποβιβαστούν στην στάση « MesseWest».