Παρουσίαση της εξέλιξης των έργων επέκτασης του Μετρό και του Τραμ στον Πειραιά

Την πορεία εξέλιξης των έργων σε Μετρό και Τραμ παρουσίασε ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Καθηγητής κ. Γιάννης Α. Μυλόπουλος, σε εκδήλωση με τίτλο «Ο Πειραιάς σε σταθερή τροχιά», που συνδιοργάνωσαν την Τετάρτη 30 Μαΐου 2018, στο κτήριο Ξυλαποθήκη, στον αρχαιολογικό χώρο των Αστικών Πυλών Πειραιά η Αττικό Μετρό Α.Ε. σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο κ.Μυλόπουλος
Οι σήραγγες έχουν πλήρως ολοκληρωθεί, καθώς το ποσοστό ολοκλήρωσης του τροχιοδρόμου είναι στο 98%.
Απομένουν μόνο τα τελευταία 50 μέτρα περίπου πριν την τερματική στάση στην Ακτή Ποσειδώνος.

Οι αρχαιολογικές εργασίες ολοκληρώθηκαν και στις 5 Ιουνίου προβλέπεται να συζητηθούν στη συνεδρίαση του ΚΑΣ με την απόφαση της Υπουργού να αναμένεται περί τα μέσα Ιουνίου.

Στη συνέχεια, η κατάχωση των αρχαιολογικών και η κατασκευή του τελευταίου τμήματος του τροχιοδρόμου αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός Ιουλίου και μαζί με αυτήν τελειώνει και η ταλαιπωρία των κατοίκων του Πειραιά από το έργο του Τραμ.

Αυτό που απομένει είναι η κατασκευή του υποσταθμού, που είναι ένα έργο πολιτικού μηχανικού που δεν πρόκειται να προκαλέσει όχληση και θα ολοκληρωθεί εντός του Αυγούστου.

Απομένουν, τέλος, ο εξοπλισμός με ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις του σταθμού και η δοκιμαστική λειτουργία του τροχιοδρόμου, που θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2018.

Σύμφωνα με αυτό το σαφές και συγκεκριμένο πλέον χρονοδιάγραμμα, η εμπορική λειτουργία του Τραμ θα ξεκινήσει αρχές του 2019, οπότε πλέον ο Πειραιάς θα έχει το δικό του Τραμ.

Στο αντικείμενο του Έργου συνοπτικά περιλαμβάνονται:

- Επέκταση του υφιστάμενου τροχιοδρόμου (Τραμ) από τη σημερινή ΣΤΑΣΗ «ΝΕΟ ΦΑΛΗΡΟ» έως τον υφιστάμενο τερματικό σταθμό Σ.Ε.Φ. (Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας) μήκους απλής διαδρομής 5.350 περίπου μέτρων,

- ανακατασκευή της υπάρχουσας στάσης Σ.Ε.Φ.,

- κατασκευή 11 νέων ενδιαμέσων στάσεων και κατασκευή τερματικής στάσης στην Ακτή Ποσειδώνος, κατασκευή νέου κτιρίου Υ/Σ (Υποσταθμού) Έλξης,

- κατασκευές αναδιαμόρφωσης του αστικού τοπίου στο διάδρομο διέλευσης του τροχιοδρόμου,

-κατασκευή παιδικού κήπου και κτηρίου στη περιοχή της Ριζαρείου στο Παλαιό Φάληρο,

- αναβάθμιση πεζοδρομίων και αισθητική αναβάθμιση της περιοχής,

- αναγκαία Τεχνικά Έργα,

- Κυκλοφοριακές και συγκοινωνιακές διευθετήσεις, εργασίες που αφορούν στα σιδηροδρομικά συστήματα παροχής ισχύος έλξης, ηλεκτροδότησης, σηματοδότησης, ελέγχου και επικοινωνιών,

- προσαρμογή του νέου εξοπλισμού στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (Κ.Ε.Λ.) του Αμαξοστασίου,

καθώς και εγκατάσταση εξοπλισμού συλλογής κομίστρου, μετατοπίσεις και διευθετήσεις δικτύων ΟΚΩ.

- Εργασίες ενίσχυσης και συμπλήρωσης της υποδομής που θα περιλαμβάνουν ανάπλαση της τερματικής στάσης του Συντάγματος και προσθήκη νέας αλλαγής στη στάση Μουσών, εκπαίδευση και υποστήριξη του προσωπικού της εταιρείας λειτουργίας του συστήματος.

Από την άλλη μεριά σε ό,τι αφορά στο έργο του μετρό του Πειραιά, δηλαδή την επέκταση της Γραμμής 3 (Χαϊδάρι – Πειραιάς), η παράδοση σε λειτουργία των 3 πρώτων σταθμών της Γραμμής «Αγία Βαρβάρα», « Κορυδαλλός» και «Νίκαια» σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί έως τον Ιούνιο του 2019, ενώ η παράδοση του συνόλου των έργων έως τον Ιούνιο του 2021, που σημαίνει ότι σε ένα χρόνο από σήμερα η Γραμμή 3, που θα συνδέει το αεροδρόμιο με το Σύνταγμα και τον Πειραιά, θα φτάνει μέχρι την Νίκαια.

Ειδικότερα, η πρόοδος των έργων Μετρό στον Πειραιά συνοψίζεται ως εξής:

Ποσοστό διάνοιξης σηράγγων 100%

Ποσοστό έργων πολιτικού μηχανικού 85%

Ποσοστό προόδου συνολικών εργασιών 65%