Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση του 67% του ΟΛΘ στην South Europe Gateway Thessaloniki Limited

Με την εξέλιξη της χρηματιστηριακής μεταβίβασης του πλειοψηφικού ποσοστού 67% των μετοχών του ΟΛΘ στην South Europe Gateway Thessaloniki Limited ολοκληρώθηκε μια ακόμα ιδιωτικοποίηση από το ΤΑΙΠΕΔ.

Το εφάπαξ τίμημα των €231,926 εκατ. ήδη καταβλήθηκε από την South Europe Gateway Thessaloniki Limited, η δε συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε €1,1 δισ.

Εκτός από το προαναφερόμενο τίμημα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους €180 εκατ. την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.), αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των €170 εκατ.

Στο συνολικό ποσό έχουν επίσης ληφθεί υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,27%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2051.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος δήλωσε σχετικά: «Η ολοκλήρωση της παραχώρησης του ΟΛΘ αποτελεί μία εξέλιξη ιδιαίτερης σημασίας.

Η διαχείριση του λιμένα από μία διεθνή κοινοπραξία αναμένεται να επιφέρει άμεσα θετικά αποτελέσματα για τον Οργανισμό, ενώ η ελληνική οικονομία θα ωφεληθεί συνολικά από τις μεγάλες επενδύσεις, την ανάπτυξη του λιμανιού και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης.

Οι προσδοκώμενες συνέργειες είναι μεγάλες, αναβαθμίζουν τον γεωστρατηγικό ρόλο της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και πιστοποιούν εμπράκτως την στρατηγική του Ταμείου, η οποία δεν περιορίζεται στο ύψος του τιμήματος που εκάστοτε εισπράττεται, αλλά στις αναπτυξιακές επιδράσεις και στα κοινωνικά οφέλη που συνοδεύουν κάθε ενέργεια μας».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Ριχάρδος Λαμπίρης σημείωσε: «Η παραχώρηση του ΟΛΘ αποτελεί ένα μεγάλο βήμα στην ευρύτερη στρατηγική της χώρας μας για την ανάπτυξη και ενδυνάμωση των λιμενικών υποδομών και των συνδυασμένων μεταφορών.

Η διεθνοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης θα ενισχύσει το ρόλο του στο διαμετακομιστικό εμπόριο τόσο των Βαλκανίων όσο και της Ευρώπης.

Τα αναμενόμενα θετικά αποτελέσματα του λιμένα της Θεσσαλονίκης είναι βέβαιο ότι θα αναβαθμίσουν τη θέση του, συνδράμοντας παράλληλα, στην ενίσχυση της οικονομίας τόσο της Βόρειας Ελλάδας όσο και της χώρας στο σύνολο της».