H METEC σε νέα διάσταση
Η «METEC 2009» ήταν η πέμπτη διοργάνωση στην ιστορία. Για τους βασικούς συντελεστές της όμως -οργανωτές και εκθέτες- ήταν η πρώτη μιας νέας εποχής.
Επιδίωξή μας, και ταυτόχρονα δέσμευσή μας απέναντι στους εκθέτες, ήταν μια γενναία αναβάθμισή της. Το αποτέλεσμα έδειξε πως πετύχαμε κάτι παραπάνω: Η έκθεση πέρασε σε ένα άλλο, υψηλότερο επίπεδο.
Ο νέος χώρος, το Metropolitan Expo, στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ανέδειξε την έκθεση και μαζί της ανέδειξε και τα προσόντα του. Το «ραντεβού των γιγάντων» κατοχύρωσε οριστικά τον τίτλο του ως «η πιο εντυπωσιακή έκθεση στην Ελλάδα».

Το αξιοπρεπές περιβάλλον και η εύκολη πρόσβαση συνετέλεσαν στην αύξηση των επισκεπτών κατά 10% τουλάχιστον σε απόλυτους αριθμούς και σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό όσον αφορά στην ποιότητά τους.
Σε αυτό συνετέλεσαν και 4 παράλληλες εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στη διάρκεια της έκθεσης, με αντικείμενο τα φλέγοντα θέματα του κατασκευαστικού κλάδου (νέα μηχανήματα και τεχνικές για σήραγγες και υπόγεια έργα, νέο πρότυπο ΕΝ 206 για το σκυρόδεμα, σύγχρονα λατομεία, θεσμικό πλαίσιο για τα ασφαλτικά υλικά) στις οποίες συμμετείχαν σημαντικοί Έλληνες και ξένοι ομιλητές ενώ τις παρακολούθησαν κορυφαία στελέχη των μεγαλύτερων τεχνικών εταιριών της χώρας.

Σε μια από αυτές βγήκε και μια σημαντική είδηση για τον ελληνικό κατασκευαστικό κλάδο: Η ίδρυση του Ελληνικού Συνδέσμου Ασφαλτικών και Οδοστρωμάτων (ΕΛΣΑΟ) ο οποίος θα επιδιώξει να μπει μια τάξη στο απίστευτο χάος που επικρατεί στον τομέα της οδοποιίας στη χώρα μας και έχει σαν αποτέλεσμα τις πανταχού παρούσες κακοτεχνίες που ευθύνονται για ένα τεράστιο κόστος σε χρήματα των φορολογουμένων, αλλά κυρίως σε ανθρώπινες ζωές.

Τα εκθέματα για άλλη μια φορά ήταν εξαιρετικά ενδιαφέροντα. Ανάμεσά τους και πολλά μηχανήματα που έκαναν την παγκόσμια πρεμιέρα τους ενώ ρόλο πρωταγωνιστή είχαν, όπως είναι φυσικό, τα τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα που συνδυάζουν την ευελιξία και το χαμηλό κόστος χρήσης με τον σεβασμό στο περιβάλλον. Να σημειωθεί δε ότι στη διάρκεια του τετραήμερου έγιναν παραγγελίες δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Κι όλα αυτά εν μέσω μιας παγκόσμιας οικονομικής κρίσης…
Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις του χώρου διακατέχονται από ώριμες σκέψεις. Δήλωσαν με την παρουσία τους πως μια δύσκολη κατάσταση πρέπει να αντιμετωπίζεται ενεργητικά και όχι παθητικά. Και εξέπεμψαν το μήνυμα:
Η συμμετοχή σε μια έκθεση, η διαφήμιση και η προβολή γενικότερα δεν είναι έξοδο -και μάλιστα από εκείνα που κόβονται πρώτα σε μια περίοδο ύφεσης και περικοπών. Είναι επένδυση.

Βούλα Μουρτά
Απρίλιος 2009