Εκτύπωση  Αποστολή
 ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ
  Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
Πρόσωπα
 Κατασκευές
 Υλικά
 Μηχανήματα έργων
 Ατζέντα
 Θέσεις
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
Φίλιππος Μενάγιας: «Να δοθούν οικονομικά κίνητρα στις εργοληπτικές εταιρείες για την ανανέωση των μηχανημάτων τους»
 



Έχοντας σχεδόν έναν αιώνα αδιάλειπτης παρουσίας στην ελληνική αγορά του αυτοκινήτου, ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη έχει ταυτιστεί με την ποιότητα και την αξιοπιστία στο χώρο της αυτοκίνησης. Ισχυρή είναι η παρουσία του ομίλου και στην αγορά των μηχανημάτων Έργου, για τα οποία μιλάει στα Ε.Θ. ο κ. Φίλιππος Μενάγιας, Business Unit Director, Commercial Vehicles and Machinery.

Συνέντευξη στη Ράνια Μπιτζιλέκη

Στον τομέα των μηχανημάτων έργου ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη αντιπροσωπεύει αποκλειστικά τις κορυφαίες εταιρείες «Volvo Construction Equipment» και την ιαπωνική «Komatsu». Με στόχο να αποτελεί την πρώτη επιλογή των πελατών, προσφέροντας «ξεχωριστή εμπειρία» σε προϊόντα και υπηρεσίες, επενδύει στη δημιουργικότητα και στην καινοτομία. Όπως εξηγεί ο κ. Μενάγιας, ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη διαθέτει μηχανήματα νεότερης γενιάς που βρίσκονται στη αιχμή της τεχνολογικής εξέλιξης, έχοντας πάντα ως γνώμονα την ασφάλεια στα έργα αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος. Ο διευθυντής επαγγελματικών οχημάτων του ομίλου επισημαίνει επίσης ότι η Πολιτεία θα πρέπει να προσφέρει οικονομικά κίνητρα για την αναγκαία ανανέωση του στόλου των εργοληπτριών εταιρειών.

– Πώς κατάφερε η εταιρεία να εδραιωθεί και να εξελιχτεί στο πέρασμα των χρόνων;

– Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη ιδρύθηκε το 1922 στη Θεσσαλονίκη από τον Ιωάννη Σαρακάκη, έναν χαρισματικό και ενεργητικό επιχειρηματία. Σήμερα το τιμόνι του ομίλου έχει αναλάβει η 3η γενιά του ιδρυτή. Από την αρχή οι δραστηριότητες του ομίλου περιστρέφονταν στο χώρο της αυτοκίνησης, ενώ διαχρονικά ανέλαβε την αντιπροσώπευση και εγκαθίδρυσε μακροχρόνιες σχέσεις με μεγάλους κατασκευαστές, σεβόμενος πάντοτε τις αξίες τους. Έτσι, η εταιρεία εξελίχθηκε σε έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς και βιομηχανικούς ομίλους της Ελλάδας, έχοντας πάντοτε ως πυξίδα το όραμα και τις αξίες του ιδρυτή της. Ο όμιλος μας φιλοδοξεί να προσφέρει μοναδική εμπειρία στους πελάτες του, όσον αφορά τόσο τα προϊόντα όσο και τις υπηρεσίες του.

– Πότε εισήλθε στο χώρο των μηχανημάτων έργου και πώς προέκυψε η συνεργασία με τις Komatsu και Volvo;

– Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη εισήλθε στο χώρο των μηχανημάτων έργου στα τέλη της δεκαετίας του 1950, αναλαμβάνοντας αρχικά την αντιπροσώπευση της εταιρείας «Volvo Construction Equipment», ενώ το 1965 ανέλαβε και την αποκλειστική αντιπροσώπευση των μηχανημάτων έργων του Ιάπωνα κατασκευαστή «Komatsu». Και τα δύο εργοστάσια είναι στις πρώτες τρεις θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης των κατασκευαστών μηχανημάτων έργου, ενώ διαθέτουν πλήρη γκάμα που περιλαμβάνει: φορτωτές, εκσκαφείς, χωματουργικά φορτηγά, προωθητές και διαμορφωτές γαιών, μηχανήματα οδοποιίας και μηχανήματα τοποθέτησης σωλήνων. Τα μηχανήματά μας διακρίνονται για την τεχνολογική υπεροχή τους, κάτι που για τους πελάτες μας μεταφράζεται σε υψηλή παραγωγικότητα, διατηρώντας παράλληλα χαμηλό κόστος λειτουργίας. Επιπλέον, προσφέρουν στους χειριστές ένα άνετο και ασφαλές περιβάλλον εργασίας, με μείωση της κόπωσης και την αύξηση της απόδοσής τους.

– Ποια είναι η άποψη σας για την ελληνική αγορά του κλάδου των μηχανημάτων έργου; Υπάρχουν σημεία στη νομοθεσία που χρήζουν αναθεώρησης;

– Η ελληνική αγορά καινούργιων μηχανημάτων έργου έχει υποστεί μεγάλη μείωση, η οποία αγγίζει το 90% σε σχέση με τα επίπεδα προ κρίσης, ενώ παράλληλα οι πελάτες στρέφονται σε λύσεις μεταχειρισμένων μηχανημάτων, κυρίως λόγω έλλειψης οικονομικών πόρων. Αυτή η στροφή θεωρώ ότι έχει άμεσο αντίκτυπο στη μείωση της απόδοσης στην παραγωγή έργων, στον τομέα της ασφάλειας και υγείας των εργαζομένων, ενώ είναι προφανής η επιβάρυνση στο περιβάλλον από τις εκπομπές ρύπων.

Όσον αφορά τη νομοθεσία, θεωρώ ότι απαιτείται:

* Θέσπιση ορίων ηλικίας των εισαγόμενων μηχανημάτων έργου και αυστηρός έλεγχος ως προς την τήρηση των προδιαγραφών ασφαλείας, καθώς και ως προς τις εκπομπές ρύπων.

* Παροχή οικονομικών κινήτρων για την αντικατάσταση του μηχανολογικών εξοπλισμού των εργοληπτικών επιχειρήσεων.

* Θέσπιση κριτηρίων αξιολόγησης εργολάβων ανάλογα με την ηλικία του στόλου μηχανημάτων έργου που διαθέτουν.

* Ίδρυση σχολών χειριστών και εκσυγχρονισμός νομοθεσίας για αδειοδότηση χειριστών μηχανημάτων έργου, ώστε να προσελκύονται όλο και περισσότεροι νέοι στο επάγγελμα.

– Μετά την παύση των κατασκευών λόγω της οικονομικής ύφεσης στη χώρα, είστε αισιόδοξος για το μέλλον;

Νομίζω ότι τα επίπεδα της αγοράς του 2007 - 2008 δε θα τα ξαναδούμε στην Ελλάδα στο εγγύς μέλλον. Από την άλλη, τα σημερινά επίπεδα είναι εξαιρετικά χαμηλά για το μέγεθος της ελληνικής οικονομίας, και σίγουρα αξίζουμε νεότερα και ασφαλέστερα μηχανήματα, που παράλληλα θα προστατεύουν το περιβάλλον, για το καλό της υγείας όλων μας. ΓιΆ αυτό το λόγο η πολιτεία πρέπει να πάρει μέτρα για τον εκσυγχρονισμό του στόλου.

– Οι εξελίξεις στην αγορά τρέχουν, και δεν είναι μακριά η ψηφιακή εποχή στα μηχανήματα. Τι καινούργιο έχει να παρουσιάσει ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη;

– Και τα δυο εργοστάσια που αντιπροσωπεύουμε βρίσκονται στην αιχμή της τεχνολογικής εξέλιξης και επενδύουν μεγάλα ποσά στην έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων. Έτσι, στο εγγύς μέλλον θα δούμε:

* Μηχανήματα έργων με συστήματα καθοδήγησης του χειριστή.

* Τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης στα μηχανήματα έργου, τα οποία θα έχουν μεγαλύτερη απόδοση σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα.

* Αυτόνομα κινούμενα μηχανήματα έργου, ειδικά σε εργοτάξια που εμφανίζουν υψηλή επικινδυνότητα.

* Διασυνδεδεμένα μηχανήματα έργου που λαμβάνουν από ένα απομακρυσμένο κέντρο τους στόχους λειτουργίας που πρέπει να επιτύχουν, και παράλληλα επικοινωνούν μεταξύ τους και με το κέντρο, ώστε να βελτιστοποιείται ο συντονισμός και η ασφάλεια.

* Υπηρεσίες αυξημένης προστιθέμενης αξίας, χάρη στις νέες τεχνολογίες, όπως είναι προγνωστική διάγνωση βλαβών, εξ αποστάσεως προγραμματισμός και αλλαγή παραμέτρων κλπ.

– Με ποιους τρόπους παρακολουθείτε τις τεχνολογικές εξελίξεις;

– Με το ρυθμό που εξελίσσεται η τεχνολογία στα μηχανήματα έργου, αποτελεί πρόκληση για τον επαγγελματία η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωσή του. Προσπαθούμε να ενημερωνόμαστε από τις κλαδικές εκθέσεις και τα συνέδρια του εξωτερικού, ενώ σε σημαντικό βαθμό τα εργοστάσια μάς ενημερώνουν μέσω ανάλογων εκπαιδευτικών σεμιναρίων.

– Ποιες άλλες υπηρεσίες προσφέρετε; Υπάρχει υποστήριξη στον πελάτη μετά την πώληση;

– Η εταιρεία μας διαθέτει ιδιόκτητα συνεργεία μηχανημάτων έργου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ παράλληλα διαθέτουμε και στόλο κινητών συνεργείων για επιτόπια επέμβαση, είτε για προληπτική συντήρηση είτε για επισκευές. Παράλληλα, όλα τα νέα μηχανήματα που παραδίδουμε από το 2010 διαθέτουν εργοστασιακά συστήματα τηλεματικής, οπότε έχουμε τη δυνατότητα να ελέγχουμε πολλές παραμέτρους λειτουργίας.

Έτσι μπορούμε αφενός να συμβουλεύουμε τους πελάτες για τον πλέον αποδοτικό και οικονομικό τρόπο λειτουργίας, και αφετέρου να προβαίνουν οι τεχνικοί μας σε απομακρυσμένη διάγνωση πιθανών βλαβών, ώστε να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι πριν επισκεφθούν το εργοτάξιο για επέμβαση.

– Τα μηχανήματα που αντιπροσωπεύετε βρίσκουν εφαρμογή σε έργα που αφορούν το περιβάλλον;

– Τα μηχανήματα έργων των εργοστασίων που αντιπροσωπεύουμε βρίσκουν πολλές εφαρμογές σε περιβαλλοντικά έργα, όπως για παράδειγμα σε μονάδες ανακύκλωσης υλικών, σε εργοστάσια επεξεργασίας αποβλήτων και σε χώρους υγειονομικής ταφής απορριμμάτων.

– Τι να περιμένουμε από τον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη για το 2020;

– Το 2020 αναμένουμε:

α) Συμπλήρωση κάποιων μοντέλων εκσκαφέων με κινητήρα Stage V και παρουσίαση μοντέλου με υβριδικό σύστημα λειτουργίας.

β) Λανσάρισμα νέων μοντέλων μηχανημάτων οδοποιίας και οδοστρωτήρων με κινητήρα Stage V.

Πρόκειται για μοντέλα φορτωτών και εκσκαφέων με ενεργό σύστημα καθοδήγησης χειριστή στον τρόπο λειτουργίας (coaching), με στόχους την αύξηση της παραγωγής και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
 
 Πρόσωπα
«Απαξιώνεται ο κλάδος των χειριστών και με ευθύνη της Ομοσπονδίας»
Κωνσταντίνος Μακέδος: «Το Τ.Μ.Ε.Δ.Ε. εξασφάλισε την απρόσκοπτη εγγυοδοσία και πιστοδοσία των μηχανικών»
Παντελής Σταγάκης: Με νέες υποδομές η Ελλάδα θα γίνει πιο αποτελεσματική.
Ο «πατριωτισμός» των εκπροσώπων του κλάδου, μόνη εγγύηση για την ισχύ του
«Η επανεκκίνηση των έργων δεν είναι επικοινωνιακό τρύκ»
Επέκταση Μετρό προς Πειραιά
Προϋπόθεση για την ανάπτυξη η συνολική επανεκκίνηση του κατασκευαστικού κλάδου
Όχι στην απαξίωση του ΙΓΜΕ
Ανταγωνισμός ναι, αλλά με διαφανείς διαδικασίες
Από την Λ. Πανεπιστημίου κι ακόμα παραπέρα
Αξιόπιστες υποδομές, για αξιόπιστη λειτουργία
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες  | Facebook