Εκτύπωση  Αποστολή
 ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΤΕΥΧΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
  Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
 Πρόσωπα
Κατασκευές
 Υλικά
 Μηχανήματα έργων
 Ατζέντα
 Θέσεις
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
Ένα μουσείο στην υπηρεσία του φωτός
 
Οι λιτές γραμμές και το διαυγές «σώμα» είναι δύο βασικά χαρακτηριστικά του νέου μουσείου της Ακρόπολης.
Οι λιτές γραμμές και το διαυγές «σώμα» είναι δύο βασικά χαρακτηριστικά του νέου μουσείου της Ακρόπολης.
Της ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Στην τελική ευθεία μπαίνει έπειτα από αρκετές «περιπέτειες» το νέο Μουσείο της Aκρόπολης. Σήμερα, έχει ολοκληρωθεί σχεδόν ο φέρον οργανισμός του κτιρίου και έχει ξεκινήσει η διαμόρφωση των όψων του μουσείου. Παράλληλα εκτελούνται εσωτερικές εργασίες Η/Μ εγκαταστάσεων και γίνεται προεργασία δαπεδοστρώσεων.

Στόχος, είναι να ολοκληρωθεί η ανέγερση του Μουσείου, στο τέλος του 2006 ή το αργότερο στις αρχές του 2007. Ωστόσο, στην κατασκευή του έργου υπήρξε καθυστέρηση, κυρίως λόγω της αλλαγής του αναδόχου, κατασκευής του. Συγκεκριμένα, η εταιρία Ακτωρ ΑΤΕ ανέλαβε την αποπεράτωση του Μουσείου, μετά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε η ΑΛΤΕ, η οποία ήταν και ο αρχικός ανάδοχος του έργου.

Σημειώνεται ότι την αρχιτεκτονική μελέτη του μουσείου, έπειτα από διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, φέρει το αρχιτεκτονικό γραφείο Bernard Tschumi Architects και του Έλληνα αρχιτέκτονα Μιχάλη Φωτιάδη. Επισκεφθήκαμε το εργοτάξιο του νέου Μουσείου της Ακρόπολης και συνομιλήσαμε με τον κ. Στάθη Αντωνόπουλο, αναπληρωτή εργοταξιάρχη για την πορεία του έργου και τα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Τέλος, επικοινωνήσαμε με τον κ. Βernard Tschumi και τον ρωτήσαμε για την πηγή της έμπνευσή του για το έργο.

Χωροθέτηση

Το οικόπεδο στο οποίο κτίζεται το Νέο Μουσείο Ακρόπολης είναι το οικοδομικό τετράγωνο μεταξύ των οδών Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη, Χατζηχρήστου και Μητσαίων.

Το έδαφος του οικοπέδου παρουσιάζει ομαλή κλίση, περίπου 8% κατιούσα προς το νότο, ενώ τμήμα της επιφανείας του καλύπτεται από δημόσια κτίρια, που λόγω του ιστορικού, αρχιτεκτονικού και μορφολογικού ενδιαφέροντός τους, έχουν χαρακτηρισθεί διατηρητέα από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Τρεις αρχιτεκτονικές παράμετροι, αντιστρέφουν τους περιορισμούς του οικοπέδου, σε πρόκληση δημιουργίας ενός Μουσείου, απλότητας και ακριβείας, με την μαθηματική και διαυγή σαφήνεια της αρχαίας Ελλάδας: το φως, η κίνηση και η δομή του κτιρίου.

Περισσότερο από κάθε άλλου τύπου μουσεία, τα δεδομένα του νέου Αρχαιολογικού Μουσείου Ακρόπολης κινούνται γύρω από το φως. Είναι πρωταρχικά, ένα Μουσείο φυσικού φωτός με βασικό σκοπό την παρουσία γλυπτών έργων.

Η διαδρομή του επισκέπτη προσφέρει έναν αρχιτεκτονικό περίπατο με πλούσια εμπειρία χωρικής αντίληψης που εκτείνεται από τις αρχαιολογικές ανασκαφές ως τα Μάρμαρα του Παρθενώνα και πίσω, μέσω της Ρωμαϊκής περιόδου. Η βάση του κτιρίου περιλαμβάνει τον προθάλαμο εισόδου που ατενίζει τις ανασκαφές, την ράμπα εκθετήριο ευρημάτων κλιτύος, τον χώρο των περιοδικών εκθέσεων, την αίθουσα διαλέξεων, πωλητήριο, αναψυκτήριο και βοηθητικούς χώρους.

Η μέση του κτιρίου είναι μια μεγάλη, διπλού ύψους τραπεζοειδής πλάκα με αίθουσες εκθεμάτων από τα Αρχαϊκά, τα Μετά-Παρθενώνια, τις Κόρες του Ερεχθείου ως τα Ρωμαϊκά με πλήρη ελαστικότητα χρήσεως. Ο ημιόροφος περιλαμβάνει εστιατόριο και αναψυκτήριο με θέα στην Ακρόπολη, σαλόνι επισήμων και μία αίθουσα εξώστη.

Η στέψη του κτιρίου αποτελείται από την αίθουσα του Παρθενώνα, που περιβάλλει ένα Αίθριο στον σηκό. Στο ένα άκρο δημιουργείται αίθουσα της Νίκης. Τα στοιχεία του εξωτερικού υαλοπετάσματος προσφέρουν ιδανικές συνθήκες φωτισμού των γλυπτών με άμεση θέα από και προς το σημείο αναφοράς στην Ακρόπολη απ’ όπου τα μάρμαρα του Παρθενώνα θα είναι ορατά.

Το γυάλινο πέτασμα σχεδιάστηκε για να προστατεύει τα γλυτπά και τους επισκέπτες από υπερβολική ζέστη και φως, χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία. Ο προσανατολισμός των μαρμάρων που θα είναι ακριβώς όπως στην αρχική τοποθέτηση στον Παρθενώνα, καθώς και η τοποθέτησή τους θα δώσει τη δυνατότητα να γίνουν αντιληπτές οι ίδιες συνθήκες δημιουργίας των μνημείων της Ακρόπολης.

Η προσπέλαση από την Διονυσίου Αρεοπαγίτου κάτω από ένα ελεύθερο στέγαστρο 10μ. ύψους, οδηγεί στην είσοδο του Μουσείου. Ο διπλανός χώρος των ανασκαφών υπογραμμίζει την ύπαρξη της πόλης των Αθηνών των Ελληνιστικών, των Ρωμαικών και των Βυζαντικών χρόνων. Ο χώρος θα είναι επισκέψιμος ελεύθερα. Το κτίριο από το δρόμο θα αποκαλύπτεται σταδιακά, ενώ από την Ακρόπολη θα φαίνεται ουσιαστικά, με το δώμα της αίθουσας του Παρθενώνα, να δημιουργεί την πιο σημαντική του όψη.

Οι άξονες του κτιρίου καθορίζονται στη στέψη από την αίθουσα του Παρθενώνα που ακολουθεί τον προσανατολισμό του Ναού. Η ραχοκοκαλία του κτιρίου είναι δύο παράλληλες γραμμές πυρήνων 5Χ60μ. που αποτελούνται από ανελκυστήρες, σκάλες πυρασφάλειας και μηχανολογικά περάσματα.

Ο χώρος εισόδου οδηγεί στην ράμπα των Ευρημάτων Κλιτύων, που οδηγεί νότια στην αίθουσα των Αρχαϊκών με φωτισμό από φεγγίτες οροφής. Στη συνέχεια ακολουθεί η άνοδος στην περίβλεπτη Αίθουσα του Παρθενώνα. Μετά την επίσκεψη της πομπής της ζωφόρου, των μετοπών και των αετωμάτων, ο κύκλος της επιστροφής σταματά στις Κόρες του Ερεχθείου, πριν τα Ρωμαϊκά εκθέματα για την κάθοδο μέσω των Ευρημάτων των Κλιτύων.

Παράλληλα, με τις εκθεσιακές αίθουσες υπάρχουν οι βοηθητικοί χώροι. Συγκεκριμένα, στο ισόγειο θα υπάρχει χώρος πωλητηρίου, αναψυκτήριο, αίθουσα διαλέξεων και μεγάλη αίθουσα περιοδικών εκθέσεων. Στο ημιεπίπεδο πάνω από τα αρχαϊκά υπάρχουν βόρεια, με θέα την Ακρόπολη, εστιατόρια και δεύτερο αναψυκτήριο ( με βεράντα το στέγαστρο εισόδου), καθώς και δεύτερο πωλητήριο, και δύο σαλόνια.

Δώμα

Το Δώμα της αίθουσας του Παρθενώνα είναι δομημένο στους ίδιους άξονες με τον Ναό στον Ιερό Βράχο και θα αποτελέσει την πιο σημαντική όψη του κτιρίου γιατί θα φαίνεται, πάντα, από την Ακρόπολη. Η επιφάνεια θα είναι καθαρή από μηχανολογικές εγκαταστάσεις, οι οποίες θα ενταχθούν στους μακρόστενους πυρήνες 5,00Χ60,00 μ.

Ση μέση του σηκού θα διακρίνεται το κενό του γυάλινου αίθριου (περίπου 12Χ24) ενώ στο σύνολό της η επιφάνεια του δώματος θα είναι επενδυμένη με γυαλί όπου εντεταγμένες λουρίδες φεγγιτών οροφής θα ενισχύουν τον φυσικό φωτισμό της ζωφόρου και των αετωμάτων.
Στο πάνω μέρος του κτιρίου κατασκευάζεται το διαμάντι του Μουσείου, η Αίθουσα του Παρθενώνα. Στη φωτογραφία, πάνω, διακρίνεται (με κόκκινο χρώμα) η μεταλλική κατασκευή που τοποθετείται η οποία θα στεγάσει το σωζόμενο γλυπτό διάκοσμο του Παρθενώνα.
Στο πάνω μέρος του κτιρίου κατασκευάζεται το διαμάντι του Μουσείου, η Αίθουσα του Παρθενώνα. Στη φωτογραφία, πάνω, διακρίνεται (με κόκκινο χρώμα) η μεταλλική κατασκευή που τοποθετείται η οποία θα στεγάσει το σωζόμενο γλυπτό διάκοσμο του Παρθενώνα.

Αίθουσα Παρθενώνα

Η αίθουσα του Παρθενώνα περίπου 40Χ84 μέτρα διαχωρίζεται σε δύο βασικά τμήματα, στο εξωτερικό και στο εσωτερικό. Το εξωτερικό τμήμα σε περίβλεπτη σχέση με το περιβάλλον είναι η αίθουσα που θα στεγάσει το σωζόμενο γλυπτό διάκοσμο του Παρθενώνα. Εσωτερικά, στον χώρο του σηκού, διαμορφώνονται οι βοηθητικοί χώροι γύρω από το Αίθριο, με γυάλινη οροφή και δάπεδο. Στον άξονα ανατολής-δύσης είναι οι πυρήνες κάθετων διελεύσεων με 8 ανελκυστήρες διαφόρων χρήσεων, 8 σκάλες ασφαλείας (δύο ζεύγη ανά χώρο) και μηχανολογικά. Στην ανατολική πλευρά υπάρχει η Αίθουσα της Νίκης, ενώ στη δυτική είναι η κύρια σκάλα, με κυλιόμενες εκατέρωθεν και έξοδοι ανελκυστήρων: δύο κοινού, ένας προσωπικού και ένας επισήμων. Το εξωτερικό υαλοστάσιο εξασφαλίζει την διαφάνεια του χώρου.

Οι άλλες αίθουσες

Η ράμπα των Κλιτύων θα οδηγεί σε μία σκάλα φάρδους περίπου 12μέτρων με κατάληξη τη στάθμη +83,80 που κατευθύνει νότια στην αίθουσα των Αρχαϊκών. Οι δυτικές σκάλες θα κινούνται με κατεύθυνση την Αίθουσα του Παρθενώνα περνώντας πάνω από τον εξώστη με τις Κόρες του Ερεχθείου που ανατολικά και δυτικά βλέπουν τη ράμπα των Κλιτύων. Δυτικά ο εξώστης αυτός με δύο ελαφρές ράμπες συνδέεται με το πλατύσκαλο των κυλιομένων.

Βόρεια θα υπάρχουν εκθεσιακοί χώροι των υπόλοιπων Μετα-Παρθενώνιων ευρημάτων και των Ρωμαϊκών. Η δυτική και ανατολική πλευρά θα ορίζονται από οδοντωτές παρειές που κατευθύνουν το βλέμμα προς την Ακρόπολη. Οι πλευρές επενδύονται με φύλλα θερμοηχητικής μόνωσης και επιφάνεια ανοξείδωτου χάλυβα.

Η εντυπωσιακή άνοδος στις αίθουσες των εκθεμάτων θα γίνεται από την φαρδιά ράμπα που είναι ταυτόχρονα χώρος εκθεσιακών ευρημάτων των Κλιτύων της Ακρόπολης, που με κλίση 5% και δάπεδο βατού γυαλιού (διαφανές και αμμοβολής) ξεκινά την περιήγησή των επισκεπτών.

Οι ανασκαφές με τις γεφυρωτές ελαφρές διαδρομές περιηγούνται τα πιο ενδιαφέροντα τμήματα με το ανάλογο εποπτικό υλικό. Το τμήμα της οροφής που αποτελείται από την γυάλινη ράμπα (σε δοκούς μπετόν) επιτρέπει στο φυσικό φως να σηματοδοτήσει την προσπέλαση μέσα από τον Παρθενώνα.

Το οπλισμένο σκυρόδεμα είναι εμφανές, σαν υλικό φινιρίσματος στις εξής θέσης: στις φέρουσες κολώνες όλου του κτιρίου, στις φέρουσες κολώνες του στεγάστρου και της γέφυρας εισόδου, στα δοκάρια οροφής του επιπέδου –1, στο αίθριο πίσω από τις γυάλινες βιτρίνες και στα δοκάρια πλαισίωσης των γυάλινων δαπέδων αναψυκτηρίου, της ράμπες κλιτύων και του αίθριου (επιπέδου +3), και στις εισόδους της Αίθουσας του Παρθενώνα.

Επειδή το οπλισμένο σκυρόδεμα είναι εμφανές σαν υλικό φινιρίσματος, είναι υψηλής ποιότητας, κατάλληλο για αίθουσες μουσείων και δημόσιων χώρων. Οι κολώνες οπλισμένου σκυροδέματος σχηματίστηκαν με δύο ημικυκλικά λεία μεταλλικά καλούπια. Η μεταξύ τους ραφή λειάνθηκε ώστε να δημιουργήσει μια ενιαία επιφάνεια γύρω από την κολώνα, χωρίς σημάδια από τα καλούπια..

Κέλυφος κτιρίου

Εκτός από τα υαλοστάσια, που αποτελούν μεγάλο μέρος των προσόψεων οι προσόψεις αποτελούνται από εμφανές σκυρόδεμα και κλωστρά-προκατασκευασμένου σκυροδέματος. Ειδικότερα, στις προβολές των επιπέδων +3 και +1 το εμφανές στατικό σκυρόδεμα αποτελεί και την τελική πρόσοψη. Οι επιφάνειες αυτές, καθώς και όλες οι επιφάνειες του προκατασκευασμένου σκυροδέματος αποτελούν βασική αρχιτεκτονική επιλογή.

Υπάρχουν δύό τύποι εξωτερικών προκατασκευασμένων πανέλων σκυροδέματος. Ο ένας τύπος αποτελείται από διάτρητα πανέλα κλωστρά και καλύπτει ολόκληρη την εξωτερική όψη του κτιρίου κάτω απ΄το επίπεδο +1. Ο δεύτερος τύπος αποτελείται από συμπαγή πανέλα που καλύπτουν τις επιφάνειες οπλισμένου σκυροδέματος στο επίπεδο –1 των ανασκαφών. Το φάρδος των συμπαγών προκατασκευασμένων πανέλων σκυροδέματος ποικίλει μεταξύ 124 εκ. και 182 εκατ. ώστε να ευθυγραμμίζεται με το μεταλλικό πλέγμα και τον σκελετό σκυροδέματος της οροφής του επιπέδου –1. Το ύψος των πανέλων ποικίλει ανάλογα με το επίπεδο των ανασκαφών.

Τα πανέλα στηρίζονται στον σκελετό σκυροδέματος του κτιρίου μόνο κάτω από τη σεισμική μόνωση. Ολες οι συνδέσεις από το σκελετό στα πανέλα και των πανέλων μεταξύ τους δεν θα είναι ορατές. Ολη η εξωτερική επιφάνεια του κτιρίου που έρχεται σε επαφή με τον αρχαιολογικό χώρο επενδύεται με προκατασκευασμένα πανέλα σκυροδέματος.

Τα μεταλλικά πτερύγια εκτείνονται μεταξύ των πλακών του επιπέδου +1 και +3 στην ανατολική και δυτική όψη του κτιρίου. Πλαισιώνονται από ατσάλινους σωλήνες και επενδύονται με πανέλα ανοξείδωτου χάλυβα. Τα πτερύγια είναι ύψος 9390 εκ. και 660 εκ. φάρδους. Στην δυτική όψη, τα πτερύγια ακουμπούν την πλάκα του επιπέδου +2, στο μέσο της εσωτερικής επιφάνειάς τους. Στην ανατολική όψη εκτείνονται ελεύθερα μεταξύ του επιπέδου +1 και +3.

Η τελική επένδυση της οροφής της Αίθουσας του Παρθενώνα θα αποτελείται από αδιαφανείς πλάκες γυαλιού, διαστάσεων περίπου 4.29 μ. Χ 1.07 μ., με διαφοροποιήσεις στην ανατολική και δυτική πλευρά. Οι πλάκες γυαλιού θα παρέχουν οπτική κάλυψη των μονώσεων της οροφής και θα στηρίζονται σε συνεχείς σιδηροτροχιές.

Οι γραμμικοί φεγγίτες θα είναι από θερμομονωτικό γυαλί με γρίλιες για ηλιακή προστασία. Οι γρίλιες ηλιακής προστασίας θα είναι από ρυθμιζόμενες αλουμινένιες λάμες, προσαρμοσμένες σε περιμετρικό πλαίσιο. Το πλαίσιο θα υποστηρίζεται από τα ίδια ρυθμιζόμενα υποστυλώματα όπως οι πλάκες γυαλιού και οι γρίλιες θα έχουν φυσική ανοδείωση.

Το θερμομονωτικό γυαλί θα είναι άψητο, χαμηλής περιεκτικότητας σε οξείδια σιδήρου, με επιλεκτική ηλιακή προστασία στην εσωτερική πλευρά. Το εξωτερικό φύλλο θα είναι λαμιναρισμένο τριών στρώσεων, εξωτερικά ενός ψημένου υαλόφυλλου, ενός διαφανούς μεσαίου και εσωτερικά ενός θερμικά ενισχυμένου φύλλου.

Οι τέσσερις όψεις της αίθουσας του Παρθενώνα θα αποτελούνται από ένα διπλό κέλυφος υαλοστασίων, με μία μεγάλου ύψους εξωτερική, γυάλινη επιφάνεια από θερμομονωτικό γυαλί χαμηλής περιεκτικότητας σε οξείδια σιδήρου και ένα εσωτερικό κέλυφος, σε απόσταση 70 εκ. από μέσα, αποτελούμενο από μονό λαμιναρισμένο γυαλί αναρτημένο 2 μ. ύψος από το δάπεδο. Για αντίσταση σε φορτία ανέμου και σεισμού, οι δύό γυάλινες επιφάνειες θα στηρίζονται σε ενισχυμένο γυάλινα πτερύγια 70 εκ. που τοποθετούνται ¼ του οριζόντιου μήκους κάθε υαλοστασίου μέσα από τις άκρες.

Για τη νότια, ανατολική και δυτική όψη, το γυαλί θα είναι επικαλυμμένο με ένα προοδευτικό σχέδιο μεταξοτυπίας κουκίδων σε απόσταση 10 χιλ. Επιπλέον παρέχεται ηλιακή προστασία από εκτυφλωτική λάμψη και άμεση ακτινοβολία με υφασμάτινα σκιάστρα σε ρολό.

Το άκρο του στεγάστρου της εισόδου του μουσείου, θα αποτελείται από μια σειρά σωλήνων από ανοξείδωτο χάλυβα και προεξέχουν από το σκελετό οπλισμένου σκυροδέματος.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Όπως επισημαίνει ο κ. Αντωνόπουλος, οι εργασίες για την κατασκευή του Μουσείου ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2004 από την ΑΛΤΕ και προχώρησαν έως τις 3 Αυγούστου του 2005. Συγκεκριμένα, η ΑΛΤΕ κατασκεύασε τους υπόγειους χώρους, το 90% των πασσάλων και τμήμα χωρισμάτων από γυψοσανίδες στα υπόγεια. Από τις 4 Αυγούστου 2005, ανέλαβε η Ακτωρ ΑΤΕ. Σήμερα οι εργασίες έχουν προχωρήσει αρκετά και ολοκληρώνεται η ανωδομή. Ηδη το κτίριο παίρνει την τελική του μορφή, μιας και εκτελούνται εργασίες διαμόρφωσης των όψεών του.

Σημειώνεται ότι ο φέρον οργανισμός αποτελείται από σύμμεικτη κατασκευή. Οι υπόγειοι χώροι και η ανωδομή, εκτός του ορόφου της αίθουσας του Παρθενώνα, είναι από οπλισμένο σκυρόδεμα. Ο φέρον οργανισμός της αίθουσας του Παρθενώνα αποτελείται από μεταλλικές διατομές ειδικών διαστάσεων που δεν υπάρχουν στο εμπόριο.

Από στατικής πλευράς το κτίριο έχει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον μιας και η κατασκευή του Φέρον οργανισμού του περιλαμβάνει έναν συνδοιασμό από πασσάλους, αντιστήριξη, εφέδρανα, προένταση, υψηλής ποιότητος οπλισμένο σκυρόδεμα και μεταλλική κατασκευή. Από αρχιτεκτονικής πλευράς παρουσιάζουν ιδιαιτερότητα οι όψεις του κτιρίου. Μέχρι και το ισόγειο το κύριο στοιχείο των όψεων είναι τα προκατασκευασμένα πανέλα από οπλισμένο σκυρόδεμα πάχους 30cm και βάρους έως 8 τόνους ενώ στην ανωδομή το κύριο στοιχείο το τζάμι. Ως υλικό φινιρίσματος αποτελεί το εμφανές οπλισμένο σκυρόδεμα το οποίο θα δεχθεί μόνο «επεξεργασία» αδιαβροχοποίησης.

Ο αρχαιολογικός χώρος ο οποίος βρέθηκε κατά την εκσκαφή του οικοπέδου, θα αποκαλυφθεί και πάλι μετά την κατασκευή του κτιρίου. Με την εκσκαφή του οικοπέδου, έγινε και η αποκάλυψη των αρχαιολογικών ευρημάτων. Ο χώρος προστατεύτηκε με γεωυφάσματα και χαλίκι, ώστε από πάνω του να μπορούν να εκτελεστούν οι εργασίες ανέγερσης του κτιρίου. Ήδη μιας και οι εργασίες ανέγερσης του κτιρίου έχουν προχωρήσει αρκετά ξεκίνησε η αποκάλυψη του αρχαιολογικού χώρου από τους αρχαιολόγους.

Οποιος περπατάει στο δάπεδο του ισογείου θα μπορεί να βλέπει κάτω τα αρχαία. «Όλος αυτός θα είναι ένας αρχαιολογικός περίπατος κάτω από μία πυλωτή, κάτι που σε αυτό το μέγεθος δεν έχει ξαναγίνει» αναφέρουν χαρακτηριστικά οι υπεύθυνοι του έργου.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σημαντικό έργο έχει γίνει και στους μηχανολογικούς χώρους του κτιρίου που βρίσκονται στο τέταρτο υπόγειο. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε ότι «εδώ είναι τα εντόσθια του κτιρίου. Από εδώ αναπνέει το κτίριο. Ζεσταίνεται και δροσίζεται. Μηχανολογικά, κλιματιστικές μονάδες, δεξαμενές νερού κτλ. βρίσκονται σε αυτό τον χώρο. Και όλα αυτά ανεβαίνουν από δύο κάθετους πυρήνες, τακτοποιημένα και μοιράζονται σε ολόκληρο το κτίριο».

Αρχιτεκτονική και αρχαίων πνεύμα

Η έμπνευση για το νέο Μουσείου προήλθε ουσιαστικά «από την ίδια την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα, το αττικό φως και τη δομή του κτιρίου» ανέφερε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του στα «Ε.Θ.» ο αρχιτέκτων κ. Βernard Tschumi. Στην κατασκευή δεν χρησιμοποιήθηκαν οποιαδήποτε ελληνικά σύμβολα όπως στήλες, μετώπες κ.λπ. καθώς «θελήσαμε να διατηρήσουμε το πνεύμα των αρχαίων Ελλήνων, από το να προσπαθήσουμε να μιμηθούμε την επίσημη έκφρασή τους. Χρησιμοποιήσαμε όσο καλύτερα μπορέσαμε σύγχρονες έννοιες, τεχνολογίες και υλικά, δεδομένου ότι σκεφτόμασταν τι θα είχαν κάνει οι αρχαίοι Έλληνες.

Θελήσαμε να καθιερώσουμε έναν ζωηρό διάλογο μεταξύ του παρελθόντος και του παρόντος μας. Προκειμένου να το επιτύχουμε αυτό, χρησιμοποιήσαμε μερικές από τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες, που είναι σήμερα διαθέσιμες, για να υπηρετήσουν την ιδέα της μετακίνησης και του φωτός» προσθέτει χαρακτηριστικά ο κ. Tschumi. Σχετικά με τη συμμετοχή του στην κατασκευή του Μουσείου, σημείωσε ότι «το ίδιο το σχέδιο από μόνο του είναι μία απίστευτη πρόκληση: οικοδόμηση στους πρόποδες της Ακρόπολης και πάνω σε πολύτιμές αρχαιολογικές ανασκαφές» Τέλος ο κ. Tschumi έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην σοβαρότητα του OANMA(Οργανισμός Ανέγερσης Νέου Μουσείου Ακρόπολης) και του προέδρου της κ. Δ. Παντερμαλή.

 
 Κατασκευές
Πειραιάς: Κατασκευή Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ
Γέφυρα Τσακώνας: Έξυπνη διαχείριση σύνθετου προβλήματος
Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι
Νέος αυτοκινητόδρομος στα Τέμπη
Διευθέτηση ρέματος Εσχατιάς
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης – FIX
Κατασκευή αγωγών και διυλιστηρίου
Κατασκευή του φράγματος Αποσελέμη
Επόμενη στάση: Πειραιάς
Ένα τεράστιας έκτασης έργο για το μέλλον
Το νέο κτίριο «βιτρίνα» των μηχανικών του ΤΣΜΕΔΕ
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες