Εκτύπωση  Αποστολή
 ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΤΕΥΧΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
  Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
 Πρόσωπα
Κατασκευές
 Υλικά
 Μηχανήματα έργων
 Ατζέντα
 Θέσεις
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
Αλλάζει όψη το Μικρολίμανο στον Πειραιά
 


Βρέθηκαν οι πόροι για την ανάπλαση του Μικρολίμανου στον Πειραιά, υπογράφτηκε η προγραμματική σύμβαση και σε οκτώ μήνες από την υπογραφή της σύμβασης προβλέπεται να ολοκληρωθούν τα έργα. Στην ανάπλαση της περιοχής του Μικρολίμανου προχωρά ο Δήμος Πειραιώς με πόρους που προέρχονται από την Περιφέρεια. Το έργο εγκρίθηκε πρόσφατα από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής και υπογράφτηκε η προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας και του Δήμου Πειραιώς, προϋπολογισμού 5.700.000 €. Κατά την εισήγηση του θέματος της ανάπλασης στο Περιφερειακό Συμβούλιο ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Γ.Γαβρίλης εστίασε στη σημασία του έργου τονίζοντας ότι εκτός από την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση της περιοχής, θα διασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία των οικονομικών δραστηριοτήτων, αλλά και την αποκατάσταση και υποστήριξη της πολεοδομικής και της κοινωνικής λειτουργίας της ευρύτερης περιοχής, αποκαθιστώντας τη σχέση με το θαλάσσιο μέτωπο και μετατρέποντας την περιοχή σε πόλο έλξης για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής αλλά και τους επισκέπτες. Η ανάπλαση αφορά την Ακτή Κουμουνδούρου, τις οδούς Ν.Βότση και Επιδαύρου και τον ελεύθερο χώρο στα «Προσφυγικά» που καταλαμβάνουν συνολική έκταση 15.600 τ.μ. Η μελέτη της ανάπλασης πρόκειται να υλοποιήσει την τελεσίδικη απόφαση του ΣτΕ, που αποφάνθηκε ότι το παραλιακό μέτωπο πρέπει να αποδοθεί στους πολίτες ως ένας δημόσιος κοινόχρηστος χώρος περιπάτου και αναψυχής και για το λόγο αυτό θα πρέπει να καθαιρεθούν όλες οι αυθαίρετες κατασκευές που υπάρχουν αυτή τη στιγμή και διαφοροποιούν τη χρήση του ενώ παράλληλα εμποδίζουν τους πολίτες να χαρούν απρόσκοπτα το παραλιακό μέτωπο. Το έργο υπόσχεται να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών και να βελτιώσει αισθητικά την εικόνα της περιοχής καθώς θα την απαλλάξει σε μεγάλο βαθμό από το καρκίνωμα του παράνομου παρκαρίσματος, την ηχορύπανση, τις αντιαισθητικές κατασκευές κατά μήκος του, και θα διασφαλίσει την ανεμπόδιστη πρόσβαση όλων στη θάλασσα. Σύμφωνα με τη μελέτη οι οδοί Ακτή Κουμουνδούρου και Ναυάρχου Βότση μετατρέπονται σε ζώνες ήπιας κυκλοφορίας συνολικής επιφάνειας 6.300 τ.μ.,με πεζοδρόμια εκατέρωθεν τα οποία θα διαπλατυνθούν, ενώ στη ζώνη της παραλίας υπάρχει πρόβλεψη για ελεύθερο κοινόχρηστο χώρο περιπάτου συνολικής επιφάνειας 4.000 τ.μ. Από τη μελέτη δε θα μπορούσε φυσικά να λείπει η πρόβλεψη ζωνών για την οργανωμένη τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων από τα καταστήματα που θα καταλαμβάνουν επιφάνεια 1.700 τ.μ. Τα λιθόκτιστα τοιχία και σκάλες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή όχι μόνο διατηρούνται αλλά με διάφορες παρεμβάσεις αναδεικνύονται σε πολλές περιπτώσεις. Από τις είκοσι οκτώ υφιστάμενες σκάλες οι δώδεκα πρόκειται να μετατραπούν σε παρτέρια/καθιστικά. Τα καθιστικά που θα κατασκευαστούν εκτός από αυτού του τύπου θα είναι ακόμη άλλων δύο ειδών. Ο ένας τύπος αφορά σε προκατασκευασμένα στοιχεία από οπλισμένο χυτό αρχιτεκτονικό σκυρόδεμα σε τετράγωνο σχήμα στο οποίο τοποθετείται επικαθήμενο ξύλινο καθιστικό με πλάτη στη μία πλευρά και ο άλλος τύπος αφορά σε προκατασκευασμένο στοιχείο καθιστικού από οπλισμένο χυτό αρχιτεκτονικό σκυρόδεμα σε τετράγωνο σχήμα στη μία πλευρά του οποίου υπάρχει ζαρντινιέρα, στην άλλη πλευρά υπάρχει επικαθήμενο ξύλινο παγκάκι με πλάτη, και στην τρίτη πλευρά υπάρχει επικαθήμενο ξύλινο κάθισμα. Στο υφιστάμενο τοιχίο μήκους 420 μέτρων που διατρέχει το παραλιακό μέτωπο έχει προβλεφθεί η αποκατάσταση της υπάρχουσας λιθοδομής. Στον οικισμό «Προσφυγικά» προβλέπονται και εκεί παρεμβάσεις που αφορούν στην ανακατασκευή του οδοστρώματος που καταλαμβάνει έκταση 2.000 τ.μ. Τα υλικά τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στις δαπεδοστρώσεις θα είναι πολυποίκιλα. Αλλού θα υπάρχει επιχρωματισμένη άσφαλτος, αλλού χυτό αρχιτεκτονικό σκυρόδεμα, σε άλλα σημεία θα τοποθετηθούν πλάκες γρανίτη, ενώ και τα ξύλινα δάπεδα θα έχουν παρουσία στο παραλιακό μέτωπο. Σε διάφορα σημεία προβλέπεται να κατασκευαστούν σκίαστρα όπου θα μπορούν οι επισκέπτες να ξεκουράζονται προστατευόμενοι από τον ήλιο, ενώ δε θα λείπει και η απαραίτητη δεντροφύτευση για τον εξωραϊσμό του τοπίου. Οι ποδηλάτες θα μπορούν να κάνουν ανέμελα τις ορθοπεταλιές τους στον ποδηλατόδρομο που πρόκειται να κατασκευαστεί, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη και για στάθμευση ποδηλάτων. Τυχόν αρχαιολογικά ευρήματα όχι μόνο θα προστατευτούν αλλά και θα αναδειχτούν τοποθετούμενα σε γυάλινες άθραυστες και βατές προθήκες, ενώ όσα παλαιά λιθόστρωτα υπάρχουν προβλέπεται να ενσωματωθούν με επιμελημένο τρόπο στο νέο χυτό δάπεδο. Στις προβλέψεις της μελέτης περιλαμβάνονται ακόμη σχάρες που θα τοποθετηθούν στις βάσεις των δέντρων για προστασία αλλά και κουπαστές για σκάλες. Την υλοποίηση του έργου έχει αναλάβει ο Δήμος Πειραιά και σύμφωνα με τη μελέτη των Τεχνικών Υπηρεσιών του και θα ολοκληρωθεί σε 8 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. .
 
 Κατασκευές
Πειραιάς: Κατασκευή Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ
Γέφυρα Τσακώνας: Έξυπνη διαχείριση σύνθετου προβλήματος
Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι
Νέος αυτοκινητόδρομος στα Τέμπη
Διευθέτηση ρέματος Εσχατιάς
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης – FIX
Κατασκευή αγωγών και διυλιστηρίου
Κατασκευή του φράγματος Αποσελέμη
Επόμενη στάση: Πειραιάς
Ένα τεράστιας έκτασης έργο για το μέλλον
Το νέο κτίριο «βιτρίνα» των μηχανικών του ΤΣΜΕΔΕ
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες  | Facebook