Εκτύπωση  Αποστολή
 ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ
  Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
 Πρόσωπα
Κατασκευές
 Υλικά
 Μηχανήματα έργων
 Ατζέντα
 Θέσεις
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
Επόμενη στάση: Πειραιάς
 


Τα έργα του Μετρό χαρακτηρίζονται από την μεγάλη έκταση, τις αυξημένες τεχνικές απαιτήσεις, αλλά και την μεγάλη χρηστική τους αξία για τα μέρη εκείνα του πληθυσμού που εξυπηρετούν. Ένα παράδειγμα υλοποίησης ενός τέτοιουσυγκοινωνιακού έργου, είναι και αυτό της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά.

Κείμενο: Πάνος Κατσαχνιάς
Φωτογραφίες: Πάνος Θεοδωρόπουλος, Σάββας Σπυρίδωνος

Μέσα στο τωρινό αντίξοο οικονομικό περιβάλλον που διανύουμε, η προσπάθεια για επεκτάσεις και νέες γραμμές του Μετρό, με τελικό στόχο την προσέγγιση όλων των πυκνοδομημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου και την μεγαλύτερη εξυπηρέτηση ολοένα και μεγαλύτερου αριθμού κατοίκων, συνεχίζεται με την επέκταση «Χαϊδάρι – Δημοτικό Θέατρο» που αποτελεί το τελευταίο τμήμα της επέκτασης της Γραμμής 3 η οποία θα εκτείνεται νότια του σταθμού Αγ. Μαρίνα (που αναμένεται να παραδοθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο, εξαιτίας της γνωστής καθυστέρησης λόγω Siemens) έως το λιμάνι του Πειραιά και περαιτέρω ανατολικά ως τον σταθμό Δημοτικό Θέατρο με την γραμμή να καταλήγει σε επίσταθμο μετά το πέρας του σταθμού Δημοτικό Θέατρο.

Η νέα δυτική επέκταση της Γραμμής 3 από το Χαϊδάρι έως το Δημοτικό Θέατρο πρόκειται να αποτελέσει συνδετήριο συγκοινωνιακό άξονα του κέντρου της πρωτεύουσας με το κεντρικό λιμάνι του Λεκανοπεδίου, μέσω των δυτικών προαστίων.

Η επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά αποτελεί την σημαντικότερη παρέμβαση για την συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του Δήμου Πειραιά και των δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ. Βαρβάρα, Χαϊδάρι), που χαρακτηρίζονται σήμερα από χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και στάθμευσης στις κεντρικές κυρίως περιοχές. Ο εξυπηρετούμενος πληθυσμός στη ζώνη επιρροής των σταθμών (απόσταση μέχρι 500μ. από κάθε σταθμό), ανέρχεται σε περίπου 115.000 κατοίκους, ενώ με το έργο προβλέπεται να εξυπηρετούνται ημερησίως περίπου 132.000 επιβάτες. Έτσι, ο συνολικός αριθμός επιβατών των Γραμμών 2 και 3 θα φτάσει τουλάχιστον το 1.060.000 επιβάτες ημερησίως.

Στο σταθμό Πειραιά θα δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το λιμάνι (ΟΛΠ), τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. Με το έργο αυτό ολοκληρώνεται πλήρως η Γραμμή 3 του Μετρό Αθήνας και συνδέεται πλέον απΆ ευθείας το Λιμάνι του Πειραιά με το Αεροδρόμιο (συνολικός χρόνος Λιμάνι-Α/Δ περίπου 45΄), παρέχοντας έτσι πρόσθετες αναπτυξιακές δυνατότητες στην Αττική.

Κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου (2012-2017) αναμένεται να αυξηθούν οι θέσεις εργασίας κατά 2.000 περίπου. Λόγω του μεγέθους των προς επένδυση κεφαλαίων (περίπου 600 εκ. ¤), το έργο αυτό που ξεκινά σε μια κρίσιμη χρονικά συγκυρία αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες αναπτυξιακές παρεμβάσεις που αδιαμφισβήτητα θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας της χώρας για τα επόμενα χρόνια.

Με τη λειτουργία του έργου αναμένεται ότι θα κυκλοφορούν ημερησίως περίπου 23.000 ΙΧ λιγότερα, κυρίως στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 που εκλύονται από αυτά κατά περίπου 119 τόνους ημερησίως. Θα υπάρχει συνεπώς σημαντική βελτίωση όχι μόνο στις κυκλοφοριακές συνθήκες, αλλά επίσης και ουσιαστική αναβάθμιση του περιβάλλοντος στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.

Τεχνική περιγραφή
Η χάραξη της επέκτασης της Γραμμής 3, από τον επίσταθμο του Χαϊδαρίου μέχρι τον επίσταθμο του Δημοτικού Θεάτρου, έχει μήκος περίπου 7,55χλμ και περιλαμβάνει έξι νέους σταθμούς. Οι μέθοδοι κατασκευής που θα χρησιμοποιηθούν είναι η μέθοδος τoυ ανοικτού ορύγματος (cut & cover) ή αλλιώς μέθοδος εκσκαφής και επανεπίχωσης, η μέθοδος υπόγειας εκσκαφής με τη χρήση συμβατικών μέσων διάνοιξης και η μέθοδος κάλυψης και εκσκαφής (cover and cut) από πάνω προς τα κάτω (top to down). Η χάραξη περιλαμβάνει την κατασκευή έξι νέων σταθμών.

Ο Σταθμός «Αγία Βαρβάρα» τοποθετείται μπροστά από την εκκλησία της Αγ. Ελεούσας και θα κατασκευασθεί με τη μέθοδο τoυ ανοικτού ορύγματος (cut & cover). Αυτό ισχύει τόσο για το κυρίως υπόγειο κτίριο «κουτί» του σταθμού, όσο και για τις εισόδους - εξόδους που βρίσκονται επί του πεζοδρομίου της Ελ. Βενιζέλου και επί της πλατείας του Ι. Ν. Αγίας Ελεούσας. Στο σταθμό ενσωματώνονται επίσης και δυο φρέατα εκτόνωσης αερισμού.

Το μέγιστο βάθος εκσκαφής του σταθμού είναι περίπου 28,9μ. κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, ενώ υπάρχουν ορισμένα τμήματα στα οποία απαιτούνται εκσκαφές για μικρότερα ή μεγαλύτερα βάθη, τοπικά. Για τις προσβάσεις που βρίσκονται εκτός του περιγράμματος του κυρίως σταθμού απαιτείται σημαντικά μικρότερο βάθος εκσκαφής.

Στον σταθμό της Αγίας Βαρβάρας έχουν υλοποιηθεί οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις, οι αρχαιολογικές διερευνητικές εκσκαφές, οι εκτροπές των δικτύων ΟΚΩ.

Στο Φρέαρ εκκίνησης ΤΒΜ επί της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής των πασσάλων αντιστήριξης και έχει ξεκινήσει η εκσκαφή του φρέατος. Η εκσκαφή πραγματοποιείται με την σταδιακή εφαρμογή μεταλλικών αντηρίδων, για την προσωρινή αντιστήριξη των παρειών του σκάμματος. Ήδη η εκσκαφή έχει φτάσει σε βάθος περί τα 28 μέτρα.

Ο Σταθμός «Κορυδαλλός» τοποθετείται στην πλατεία Ελευθερίας του Κορυδαλλού. Ο σταθμός θα κατασκευασθεί με τη μέθοδο της ανοικτής εκσκαφής (cut & cover). Με την ίδια μέθοδο κατασκευάζονται και οι δύο είσοδοι - έξοδοι που βρίσκονται επί της πλατείας Ελευθερίας και της επί του πεζόδρομου Αγ. Γεωργίου. Στο σταθμό ενσωματώνονται επίσης και δυο φρέατα εκτόνωσης αερισμού. Το μέγιστο βάθος εκσκαφής του σταθμού είναι περίπου 26,4μ. κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, ενώ υπάρχουν ορισμένα τμήματα στα οποία απαιτούνται εκσκαφές για μικρότερα βάθη. Στον σταθμό του Κορυδαλλού έχουν υλοποιηθεί οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις, οι αρχαιολογικές διερευνητικές εκσκαφές, πάνω στον χώρο της πλατείας, ενώ είναι σε εξέλιξη παράλληλα τόσο οι εργασίες των εκτροπών των δικτύων ΟΚΩ, όσο και η διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων περιμετρικά της πλατείας, δεδομένου ότι στα νέα πεζοδρόμια θα μεταεγκατασταθούν οι καφετέριες που καταλάμβαναν ένα τμήμα της πλατείας και εμπόδιζαν την μελλοντικές εργασίες της κατασκευής του σταθμού.

Ο Σταθμός «Νίκαια»τοποθετείται διαγώνια στην Πλατεία Ελ. Βενιζέλου. Το μεγαλύτερο τμήμα του Σταθμού «Νίκαια» θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο του ανοικτού ορύγματος (cut and cover), λόγω όμως του περιορισμένου ελεύθερου χώρου, το βορειοανατολικό τμήμα του έργου που βρίσκεται κάτω από υφιστάμενα κτίρια, θα κατασκευαστεί με μέθοδο υπόγειας εκσκαφής με τη χρήση συμβατικών μέσων διάνοιξης. Το μέγιστο βάθος εκσκαφής στο μεγαλύτερο τμήμα του σταθμού είναι περίπου 28μ. κάτω από την επιφάνεια του εδάφους. Στο σταθμό ενσωματώνονται και τα δυο φρέατα εκτόνωσης αερισμού.

Στον σταθμό της Νίκαιας έχουν υλοποιηθεί οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις, οι αρχαιολογικές διερευνητικές εκσκαφές, πάνω στον χώρο της πλατείας, ενώ είναι σε εξέλιξη οι εργασίες των εκτροπών των δικτύων ΟΚΩ επί των οδών Καρακουλουξή – Γέμελου – Εφέσσου και Γρεβενών.

Ο Σταθμός «Μανιάτικα» βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αιτωλικού και Πέτρου Μαυρομιχάλη. Η περιοχή των Μανιάτικων είναι πυκνοκατοικημένη και δεν υπάρχουν οι διαθέσιμοι χώροι για το σχεδιασμό και την κατασκευή των επιμέρους τμημάτων του σταθμού. Για το λόγο αυτό, ο χώρος των αποβαθρών του σταθμού και το σύνολο σχεδόν των προσβάσεων προς την αποβάθρα θα κατασκευαστούν υπογείως με συμβατικό τρόπο διάνοιξης, ενώ οι υπόλοιποι χώροι (Η/Μ χώροι, εκδοτήρια εισιτηρίων κλπ) θα κατασκευαστούν σε όρυγμα με τη μέθοδο εκσκαφής και επανεπίχωσης (cut & cover). Το μέγιστο βάθος της γενικής εκσκαφής για το όρυγμα του σταθμού είναι περίπου 27μ. κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, ενώ το βάθος εκσκαφής που απαιτείται για την κατασκευή των δύο φρεάτων αερισμού είναι περίπου 26μ. Τα δυο φρέατα εκτόνωσης αερισμού του σταθμού αποτελούν ανεξάρτητες κατασκευές.

Στον Σταθμό Μανιάτικα (που όπως αναφέρθηκε στο μεγαλύτερό του μέρος θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη με συμβατικά μέσα εκσκαφής), ο οποίος οριοθετείται επί της οδού Αιτωλικού από το ύψος της οδού Δημητρακοπούλου μέχρι το ύψος της οδού Κουμουνδούρου, εκτελούνται αυτήν την στιγμή μόνο εργασίες εκτροπής των δικτύων ΟΚΩ, καθώς και η εργοταξιακή κατάληψη του μελλοντικού ανοικτού σκάμματος (Cut & Cover) του σταθμού. Ο Σταθμός «Πειραιάς» θα κατασκευαστεί επί της ακτής Καλιμασσιώτη στο λιμένα Πειραιά. Στην ανατολική πλευρά του σταθμού και σε μικρή απόσταση (περίπου 2.0μ.) βρίσκεται ο σταθμός του ΗΣΑΠ, ενώ στη δυτική πλευρά βρίσκεται ο προβλήτας και σε απόσταση λιγότερο από 20μ. η θάλασσα. Ο σταθμός θα κατασκευασθεί με τη μέθοδο κάλυψης και εκσκαφής (cover and cut) από πάνω προς τα κάτω (top to down). Τα περιμετρικά τοιχώματα του κυρίως σταθμού και της πρόσβασης που τοποθετείται προς την πλευρά του λιμανιού θα κατασκευαστούν από διαφραγματικούς τοίχους, οι οποίοι εξασφαλίζουν τόσο την προσωρινή αντιστήριξη, όσο και την μόνιμη επένδυση. Οι διαφραγματικοί τοίχοι του κυρίως σταθμού έχουν πάχους 1.20μ, ενώ εκείνοι της δυτικής πρόσβασης στην πλευρά του λιμανιού έχουν πάχος 0.80μ. το βάθος της απαιτούμενης εκσκαφής του κυρίως σταθμού είναι της τάξεως των 27μ. από την επιφάνεια του εδάφους, ενώ το βάθος των εκσκαφών των προσβάσεων κυμαίνεται από 8,5μ. έως 15μ. Στο σταθμό ενσωματώνονται επίσης και δυο φρέατα εκτόνωσης αερισμού.

Η θέση στην οποία θα κατασκευαστεί ο σταθμός, λόγω της γειτνίασής του με το λιμάνι, το σταθμό του ΗΣΑΠ και το εμπορικό κέντρο του Πειραιά, είναι περιοχή με σημαντικό κυκλοφοριακό φόρτο. Η επιλογή της μεθόδου κατασκευής με διαφραγματικούς τοίχους του συγκεκριμένου σταθμού, οι οποίοι αφού ενσωματωθούν στο μόνιμο έργο θα αποτελέσουν και τα περιμετρικά τοιχώματα της μόνιμης κατασκευής έγινε με τα παρακάτω βασικά κριτήρια:

 Eλαχιστοποίηση της όχλησης στην επιφάνεια και διασφάλιση της δυνατότητας εξυπηρέτησης της κίνησης των οχημάτων με κατάλληλες παρακάμψεις καθ΄ όλη τη διάρκεια κατασκευής του έργου.

 Eλαχιστοποίηση των καθιζήσεων προς την πλευρά του κτηρίου του σταθμού ΗΣΑΠ, για να αποτραπούν βλάβες στο παρακείμενο υφιστάμενο παλαιό κτήριο.

 Αντιμετώπιση του προβλήματος που δημιουργείται από την υψηλή στάθμη του υδροφόρου ορίζοντα και την αδυναμία άντλησης των υδάτων του ορύγματος, λόγω της μικρής απόστασης του έργου από τη θάλασσα.

 Προσαρμογή της θέσης και της γεωμετρίας του περιγράμματος του σταθμού στις ιδιαιτερότητες της περιοχής, δεδομένου ότι ο μόνος διαθέσιμος χώρος είναι εκείνος που αντιστοιχεί στη Λεωφόρο της Ακτής Καλλιμασιώτη και σε τμήμα της προβλήτας του λιμανιού. Ο διαθέσιμος χώρος οριοθετείται προς βορρά από υφιστάμενο υπόγειο αποχετευτικό αγωγό μεγάλης διατομής, ανατολικά από το σταθμό του ΗΣΑΠ, προς δυσμάς από το λιμάνι και τέλος προς νότο από τις υπόγειες κατασκευές της θεμελίωσης της υφιστάμενης πεζογέφυρας του ΟΛΠ.

Λόγω των παραπάνω συνθηκών και απαιτήσεων, κρίθηκε ως πλέον κατάλληλη μέθοδος για την κατασκευή του σταθμού η μέθοδος «κάλυψης και εκσκαφής εκ των άνω προς τα κάτω», (cover & cut - top to down) μετά την κατασκευή στην περίμετρο Διαφραγματικών Τοίχων. Η μέθοδος αυτή, εξασφαλίζει τις απαιτήσεις για ελαχιστοποίηση των οριζόντιων και κατακόρυφων μετακινήσεων στην επιφάνεια, ενώ με κατάλληλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις εξασφαλίζεται η απαίτηση για τη διατήρηση της κυκλοφορίας οχημάτων στη λεωφόρο της ακτής Καλλιμασιώτη, μέσω τριών λωρίδων ανά κατεύθυνση και καθΆ όλη τη διάρκεια κατασκευής του σταθμού. Στον σταθμό του Πειραιά, έχουν ολοκληρωθεί οι αναγκαίες έρευνες – αποτυπώσεις των υφιστάμενων δικτύων ΟΚΩ, που ομολογουμένως λόγω της θέσης του σταθμού, αποτέλεσαν επίπονη διαδικασία. Σχεδόν έχουν ολοκληρωθεί και οι μελέτες εκτροπής των δικτών αυτών με το αντίστοιχο συντονιστικό σχέδιο όλων των εμπλεκόμενων φορέων (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, ΔΕΠΑ, οπτικές ίνες κ.α.), προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες εκτροπής τους με την σχεδόν ταυτόχρονη υλοποίηση των κυκλοφοριακών παρακάμψεων.

Ο Σταθμός «Δημοτικό Θέατρο» κατασκευάζεται στην πλατεία μπροστά από το Δημοτικό Θέατρο. Η μέθοδος κατασκευής είναι εν μέρει σε ανοικτό όρυγμα και εν μέρει σε υπόγεια διάνοιξη. Το μεγαλύτερο τμήμα του σταθμού θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο του ανοικτού ορύγματος (cut and cover), ενώ το υπόλοιπο τμήμα των αποβαθρών, το οποίο βρίσκεται κάτω από τη λεωφόρο Ηρώων Πολυτεχνείου θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο υπόγειας εκσκαφής με τη χρήση συμβατικών μέσων διάνοιξης. Ο σταθμός διαθέτει τρεις ξεχωριστές εισόδους, ενώ το ένα από τα δύο φρέατα εκτόνωσης / αερισμού είναι ενσωματωμένο στο σταθμό, ενώ το δεύτερο αποτελεί ανεξάρτητη κατασκευή. Στον σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου, υλοποιήθηκαν οι εργοταξιακές εγκαταστάσεις, ενώ είναι σε εξέλιξη οι εκτεταμένες αρχαιολογικές διερευνητικές εκσκαφές, πάνω στον κυρίως χώρο της πλατείας (έμπροσθεν της οδού Καραϊσκου) καθώς και στους χώρους των εξόδων του σταθμού επί των πλατειών Κοραή και Μπακογιάννη. Ας σημειωθεί ότι οι αρχαιολογικές έρευνες είχαν προβλεφθεί ειδικά για το Δημοτικό Θέατρο ότι θα διαρκέσουν περί τον ένα χρόνο και είναι εντός χρονοδιαγράμματος. Το μέγιστο βάθος εκσκαφής στο μεγαλύτερο τμήμα του σταθμού είναι περίπου 28μ κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, ενώ σε τμήμα του σταθμού η εκσκαφή έχει βάθος περίπου 15μ.

Το έργο περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή σηράγγων, οι οποίες θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα:

• Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους 127 μ. περίπου, από το τέλος του επίσταθμου Χαϊδαρίου (Χ.Θ. 1+418,552) μέχρι την αρχή του Φρέατος ΤΒΜ (Χ.Θ. 1+546,07).
• Σήραγγα τριπλής τροχιάς μήκους 220,70μ. περίπου, από τη Χ.Θ. 8+748,262 μέχρι το τέλος του Έργου Χ.Θ. 8+968,954.

Στο έργο περιλαμβάνονται επίσης τα ακόλουθα φρέατα, τα οποία θα κατασκευασθούν με τη μέθοδο ανοικτού ορύγματος:

Προσωρινό Φρέαρ Εισόδου ΤΒΜ: Φρέαρ εκκίνησης του TBM.
Φρέαρ Κομνηνού: Φρέαρ αερισμού μεταξύ του φρέατος εισόδου ΤΒΜ και Σταθμού «Αγ. Βαρβάρα»
Φρέαρ Μεγάλου Αλεξάνδρου: Φρέαρ αερισμού μεταξύ των Σταθμών «Αγ. Βαρβάρα» και «Κορυδαλλός»
Φρέαρ Ταξιαρχών: Δεύτερο φρέαρ αερισμού και ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού μεταξύ των Σταθμών «Αγ. Βαρβάρα» και «Κορυδαλλός»
Φρέαρ Πισιδίας: Φρέαρ αερισμού μεταξύ των Σταθμών «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».
Φρέαρ Βλαχάκου: Φρέαρ αερισμού μεταξύ των Σταθμών «Νίκαια» και «Μανιάτικα».
Φρέαρ Μελά: Φρέαρ αερισμού μεταξύ των Σταθμών «Μανιάτικα» και «Πειραιάς».
Φρέαρ Ρολόι: Φρέαρ αερισμού μεταξύ των Σταθμών «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θεάτρο».
Φρέαρ Δεληγιάννη: Φρέαρ στην πλατεία Δεληγιάννη, το οποίο θα χρησιμεύσει ως πρόσβαση για την κατασκευή της τριπλής σήραγγας NATM του επιστάθμου και για την ανάσυρση του ΤΒΜ.
Φρέαρ Πανεπιστημίου: Τερματικό φρέαρ αερισμού.

Φρέατα Εκτόνωσης / Αερισμού στους Σταθμούς: Τα φρέατα αυτά, όπως προαναφέρθηκε, τοποθετούνται στην περιοχή εκατέρωθεν κάθε Σταθμού, και είναι είτε ενσωματωμένα στο Σταθμό, είτε ξεχωριστές κατασκευές στην γειτονία αυτού.

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται και τα ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα όπως για παράδειγμα: Αερισμός σηράγγων και χώρων κοινού των σταθμών, Αερισμός- Θέρμανση και Κλιματισμός (HVAC) σταθμών και φρεάτων, Σύστημα ισχύος έλξης συρμών, παροχή ισχύος 20kV AC, Σύστημα PRCS (σύστημα Τηλεχειρισμού και Ελέγχου της Παροχής Ηλεκτρικής (Ισχύος), ολα τα Η/Μ συστήματα των σταθμών, η σιδηροδρομική επιδομή (περιλαμβανομένης της ηλεκτροφόρου ράβδου), κ.α.

Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί οι συμπληρωματικές γεωτεχνικές έρευνες (55 γεωτρήσεις και οι αξιολογήσεις τους) και έχει ξεκινήσει η εκπόνηση των μελετών εφαρμογής των σταθμών και των σηράγγων, όπως προβλεπόταν στην Σύμβαση από τον Ανάδοχο. Παράλληλα έχουν εκτελεστεί κατά τα συμβατικά προβλεπόμενα, οι προκαταρκτικές εργασίες σχεδόν σε όλο το μήκος του έργου που συνοπτικά είναι:

Έλεγχος, επαλήθευση και συμπλήρωση των υφιστάμενων δεδομένων (τοπογραφικές εργασίες, γεωλογικές, υδρογεωλογικές, γεωτεχνικές, υδρολογικές, αστικές και περιβαλλοντικές έρευνες, έρευνες δικτύων Ο.Κ.Ω., διερεύνηση της κατάστασης των κτηρίων, κλπ).
Μετατόπιση δικτύων Ο.Κ.Ω.
Έκδοση κάθε είδους αδειών.
Εργοταξιακές εγκαταστάσεις.
Συνδρομή προς τους Ο.Κ.Ω. κατά την εκτέλεση των σχετικών με το παρόν έργο εργασιών τους.
Κυκλοφοριακές παρακάμψεις κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου.
Τέλος, έχει ξεκινήσει και έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό περί το 20%, η καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης των κτιρίων που βρίσκονται στην ζώνης επιρροής του έργου, ξεκινώντας από τον Δήμο της Αγίας Βαρβάρας μέχρι το τέλος της χάραξης που είναι στον προαύλιο χώρο του Πανεπιστημίου του Πειραιά (εκεί όπου θα κατασκευαστεί και το τελευταίο φρέαρ αερισμού). Εκτιμάται ότι θα απογραφούν περί τα 2.000 κτίρια.

Ταυτότητα του Έργου
• 7,6 χλμ
• 6 Σταθμοί: «Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημ.Θέατρο»
• Συνολικό κόστος έργου: 660 εκ. ¤
• Χρόνος υλοποίησης: 5,5 χρόνια
• Έναρξη κατασκευής: Μάρτιος 2012

Ανάδοχος της Κύριας Σύμβασης του Έργου ανακηρύχθηκε η Κ/Ξ των εταιρειών:

J & P – ΑΒΑΞ Α.Ε.-GHELLA SpA-ALSTOM TRANSPORT S.A.
Το Συμβατικό Τίμημα κατόπιν της προσφοράς της Αναδόχου Κ/Ξ έχει ως εξής:

ΚατΆ Αποκοπήν Τίμημα: 343.960.000,00 ¤
Απρόβλεπτα: 30.956.400,00 ¤
Αναθεώρηση: 73.201.347,72 ¤
Απολογιστικά: 20.000.000,00 ¤
ΣΥΝΟΛΟ (χωρίς ΦΠΑ): 468.117.747,72 ¤
 
 Κατασκευές
Πειραιάς: Κατασκευή Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ
Γέφυρα Τσακώνας: Έξυπνη διαχείριση σύνθετου προβλήματος
Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλλι
Νέος αυτοκινητόδρομος στα Τέμπη
Διευθέτηση ρέματος Εσχατιάς
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης – FIX
Κατασκευή αγωγών και διυλιστηρίου
Κατασκευή του φράγματος Αποσελέμη
Ένα τεράστιας έκτασης έργο για το μέλλον
Το νέο κτίριο «βιτρίνα» των μηχανικών του ΤΣΜΕΔΕ
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες