Εκτύπωση  Αποστολή
 ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΤΕΥΧΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ
  Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
Πρόσωπα
 Κατασκευές
 Υλικά
 Μηχανήματα έργων
 Ατζέντα
 Θέσεις
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
«Η επανεκκίνηση των έργων δεν είναι επικοινωνιακό τρύκ»
 


Ο κ. Στράτος Σιμόπουλος, Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων του ΥΠΑΝΑΝΥΜΕΔΙ, μίλησε στα «ΕΘ» με αφορμή την επανεκκίνηση των έργων στους 4 αυτοκινητοδρόμους για το παρόν και το μέλλον των μεγάλων έργων στο νέο οικονομικό περιβάλλον.

Συνέντευξη: Πάνος Κατσαχνιάς
Φωτογραφίες: Μαρία Σταυριανού

Υποστηρίζει πως το πλαίσιο στο οποίο κινούμαστε σήμερα, είναι πολύ καλύτερο και ότι δεν έχει καμία σχέση με εκείνο που βρήκε τον Σεπτέμβριο. Ότι φυσικά και έχουν ακόμα πολλά να γίνουν και ότι καμιά θετική εξέλιξη δεν θα μπορούσε να υπάρξει αν τα πράγματα πηγαίνανε με τον αυτόματο πιλότο. Συνηθίζει να λέει πως «δεν ξέρει αν το ταξίδι του στην πολιτική, θα είναι σύντομο η μακρύ», οπότε και υποστηρίζει πως ότι λέει, το λέει γιατί πραγματικά το πιστεύει. Ως Γενική Γραμματεία και κατΆ επέκταση Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών λοιπόν, «δεν έγινε καμιά φιέστα με την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στις 25 Απριλίου σε εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού». Όντως επανεκκινήθηκαν οι εργασίες. Κι ας υπήρξαν ενδείξεις περί του αντιθέτου. Δεν ήτανε δηλαδή ένα επικοινωνιακό τρυκ. Μπορεί πιθανόν σε τρείς μήνες να υπάρξει πρόβλημα που να χρήζει επίλυσης για ακόμη μια φορά, αλλά το γεγονός παραμένει: Ήτανε η επανέναρξη της κατασκευής των τεσσάρων μεγάλων αξόνων.

Θα θέλαμε να μας πείτε ποιο είναι ακριβώς, το όφελος του Δημοσίου μετά την συμφωνία με τους παραχωρησιούχους.

Καταρχήν να πω τι θα χάναμε αν δεν γινόταν αυτή η συμφωνία. Δεν θα ολοκληρώνονταν οι δρόμοι και θα είχαμε απίστευτες δικαστικές διενέξεις. Δεν θα μπορούσαμε να σταματήσουμε τις συμβάσεις η να τις διαλύσουμε και να προχωρήσουν τα έργα. Και μάλιστα έργα τα οποία είχανε ξεκινήσει. Θα είχαμε τεράστιο πρόβλημα οδικής ασφάλειας, αλλά κυρίως δεν θα τελείωναν τα έργα, ενώ θα είχαμε και απώλεια πόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θυμίζω ότι στην υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης, υπάρχει τελεσίδικη απόφαση του δικαστηρίου, η οποία επιδικάζει 70 εκατομμύρια ευρώ υπέρ της κοινοπραξίας, η οποία θα κατασκεύαζε το έργο. Η προσωπική μου εμπειρία από την οκτάμηνη παρουσία μου σε αυτή την θέση, αποδεικνύει ότι κατά κανόνα, έστω και αργά, όταν το δημόσιο δεν παίρνει τις ευθύνες του και αφήνει να παραπεμφθούν στα δικαστήρια θέματα τέτοιων διεκδικήσεων, κατά κανόνα χάνει. ¶ρα εκτιμούμε ότι θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε και διεκδικήσεις της τάξεως των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ από τους παραχωρησιούχους. Τα οφέλη από την άλλη μεριά είναι προφανή. Θα κατασκευαστούν οι αυτοκινητόδρομοι με ότι σημαίνει αυτό για την ελληνική οικονομία, αφού αυτοκινητόδρομοι αυτής της μορφής την καθιστούν περισσότερο ανταγωνιστική. Θα δημιουργηθούν χιλιάδες άμεσες θέσεις εργασίας όσο και έμμεσες, ενώ θεωρούμε ότι η διαπραγμάτευση κατέληξε σ΄ένα πολύ καλό αποτέλεσμα σε σχέση με αυτά που θα καλούμασταν να πληρώσουμε αν πηγαίναμε στα δικαστήρια και έχανε το δημόσιο. Όλο αυτό ως σύνολο λοιπόν, νομίζω ότι είναι πολύ επωφελές για το ελληνικό δημόσιο. Βασιστήκαμε στις συμβάσεις, δεν κάναμε τίποτα άλλο για την συμφωνία που πετύχαμε. Η τροποποίηση των συμβάσεων θα έρθει στην Βουλή προς κύρωση. Το συμφωνητικό που κάναμε τώρα, βασίζεται αποκλειστικά στις συμβάσεις. Δεν ήτανε μια διαπραγμάτευση στον αέρα. Στηριχτήκαμε στην γνώμη του Ανεξάρτητου Μηχανικού, αλλά και στην γνώμη της Υπηρεσίας.

Καταλογίζεται ως λάθος η απόφαση της τότε κυβέρνησης για το «πάγωμα» των έργων στους αυτοκινητοδρόμους;

Σε μία γενική κατεύθυνση, θα έλεγα ότι έπρεπε να πάρουν αποφάσεις σ΄ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον. Από την μία υπήρχε η οικονομική κρίση στο απόγειό της, ενώ από την άλλη μπορούσαν εύκολα να κατηγορηθούν για οτιδήποτε. Εμείς πιστεύουμε ότι είμαστε στην πολιτική ηγεσία των υπουργείων για να παίρνουμε αποφάσεις ανεξάρτητα από το αν θα μας κατηγορήσουν τα μεγάφωνα του λαϊκισμού. Πήραμε λοιπόν, μια απόφαση που έπρεπε να πάρουμε. Ναι, θεωρώ ότι δεν έπρεπε να σταματήσουν τα έργα τότε. Όσο με αφορά λοιπόν, αν πρέπει να πάρω μια απόφαση προς όφελος του ελληνικού δημοσίου και της ελληνικής οικονομίας, δεν θα σταθώ μπροστά στα μεγάφωνα του λαϊκισμού που μπορεί να με κατηγορούν για το οτιδήποτε. Γιατί νομίζω ότι αυτός είναι ο ρόλος των πολιτικών ηγεσιών. Διαφορετικά θα πρέπει να αρνούνται να παίρνουν πολιτικές θέσεις. Σήμερα η πολιτική είναι δύσκολη, δεν είναι όπως παλαιότερα που τα πράγματα ήτανε εξαιρετικά απλά. Να παραιτηθούν όποιοι δεν θέλουνε να πάρουν αποφάσεις.

«Δέκα μέρες» μετά, σε τι σημείο βρισκόμαστε;

Ξεκίνησαν οι εργασίες στην Ολυμπία Οδό, που είναι κι ένα πολύ μεγάλο έργο. Επιταχύνουν συνεχώς στο έργο Μαλιακός - Κλειδί που ήτανε κι ένα έργο που δεν είχε σταματήσει, αλλά που ουσιαστικά οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούσαν με πάρα πολύ αργό ρυθμό. Περιμένουμε στις επόμενες μέρες και εβδομάδες και την Ιόνια Οδό, καθώς και τον Ε65. Οι συζητήσεις με τις τράπεζες θεωρούμε ότι μέχρι τα τέλη Μαΐου θα έχουν τελειώσει και οι συμφωνίες θα πάνε προς κύρωση στην Βουλή. Βέβαια το θέμα των διαπραγματεύσεων από μεριάς Υπουργείου, το χειρίζεται ο κ. Βιδάλης.

Μετά την επανεκκίνηση των παλιών, σε τι διαδικασία μπαίνουν τα νέα έργα παραχώρησης;

Πιστεύω ότι θα ξεκινήσουμε τους διαγωνισμούς, ήδη τους έχουμε πάει για τον Σεπτέμβριο. Οι διαγωνισμοί αυτοί μπορούν σύμφωνα με τα δεδομένα που έχουμε σήμερα να γίνουν κανονικά. Όπως η Υποθαλάσσια Σαλαμίνας που είναι ένα πολύ σημαντικό έργο και με μεγάλα έσοδα για τον παραχωρησιούχο και μια πολύ συμφέρουσα σύμβαση και για το ελληνικό δημόσιο. Έχουμε την Υποθαλάσσια Λευκάδας, τον Οδικό άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη και το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου. Για το τελευταίο προχωράμε θέματα κτηματογράφησης, και ως Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων, κινούμαστε ώστε να έχουμε όσο το δυνατόν πιο ώριμες μελέτες. Βέβαια, είναι θέμα της ευρύτερης πολιτικής ηγεσίας, γιατί είναι πολύ μεγάλο έργο, το πότε θα προχωρήσει στην διακήρυξη.

Για την ολοκλήρωση των «κομμένων» αυτοκινητοδρόμων τι πρόβλεψη υπάρχει;

Η κατασκευή των κομματιών των υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμων που αποφασίστηκε ότι δεν θα υλοποιηθούν στην παρούσα φάση, έχει μετατεθεί χρονικά η κατασκευή τους, δεν έχει «κοπεί». Πιστεύουμε ότι μπορούν να ενταχθούν ακόμη και στο επόμενο προγραμματικό πλαίσιο 2014 – 2020 που θα λέγεται Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ). Έπρεπε να πάρουμε για αυτά αποφάσεις σ΄ένα διαφορετικό οικονομικό περιβάλλον. Αυτό που τονίζω και το λένε και οι Υπουργοί είναι ότι έχει μετατεθεί χρονικά η κατασκευή. Δεν έχει αποκοπεί αντικείμενο.

Με τα μικρότερα έργα τοπικής εμβέλειας πέραν των αυτοκινητοδρόμων τι γίνεται;

Επανεκκινούν και τελειώνουν. Πάρα πολλά έργα, μικρότερης εμβέλειας, αλλά μεγάλης τοπικής σημασίας. Έργα που ήτανε σταματημένα λόγω των προηγουμένων προβλημάτων. Παραδώσαμε την σύνδεση του κέντρου της Πάτρας με την παράκαμψη. Έργο τεράστιας σημασίας για την Πάτρα. Το έργο Παραδείσια – Τσακώνα, ένα πολύ σημαντικό έργο. Την δεύτερη φάση του έργου στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας που θα είναι έτοιμο το καλοκαίρι. Το φράγμα Πείρου – Παραπείρου για την ύδρευση της Αχαΐας και το φράγμα της Γαδουράς στη Ρόδο, είναι σημαντικά έργα που ελπίζουμε ότι θα τα παραδώσουμε στο τέλος του χρόνου. ¶ρα να μην μένουμε μόνο στα πολύ μεγάλα. Γίνονται έργα και σε περιφερειακό επίπεδο. Η δημοπράτηση των κόμβων της δυτικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης είναι σημαντικά έργα. Επανεκκινούμε έργα που ήτανε σταματημένα σε όλη την Ελλάδα για τους λόγους που σας εξήγησα. Ένας άλλος λόγος που καταφέρνουμε και τα επανεκκινούμε είναι ότι επεμβαίνουμε στο πρόβλημα κάθε μέρα και προσπαθούμε να το λύσουμε. Πάμε παρακάτω μετά και λύνουμε έναν άλλο κόμπο. Κάθε μέρα επιλύουμε προβλήματα που θα μπορούσαμε να μην τα λύνουμε και να καθόμαστε περιμένοντας να λυθούν από μόνα τους η να τα αντιμετωπίζουμε αφΆ υψηλού. Συμμετέχουμε ακόμα και σε πολύ χαμηλό επίπεδο προκειμένου να λύνουμε προβλήματα, γιατί δεν γίνεται αλλιώς. Κομμάτι-κομμάτι χτίζουμε την μεγάλη εικόνα. Είναι κάτι που το πιστεύω για όλα τα πράγματα στην ζωή μου. Το αντιμετωπίζω πολύ απλά, όπως έκανα πάντα. Σηκώνομαι και πάω στην δουλειά μου όπως έκανα πάνω από τριάντα χρόνια. Πάω στην δουλειά μου να λύσω προβλήματα.

Ποια είναι τα βήματα λοιπόν;

Πρώτα προχωρούμε ώστε να αποκτήσουμε ηλεκτρονικό πρωτόκολλο. Μην ξεχνάτε ότι είμαστε η μεγαλύτερη Γενική Γραμματεία σε όλο το Υπουργείο. Μετά ακολουθεί η ηλεκτρονική υπογραφή με την οποία βέβαια υπάρχει ένα ζήτημα, γιατί μοιραζόμαστε σε 24 κτήρια. Ήδη το αντιμετωπίζουμε. Μέσα σε έξι μήνες έχουμε καταφέρει από πέντε εκατομμύρια το χρόνο να πληρώνουμε τρία. Έχοντας έγκαιρα φτιάξει μια επιτροπή -κοινή συναινέσει με τους εργαζομένους- έχει περάσει το σχέδιο αναδιάρθρωσης του υπουργείου από το Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Και όσον αφορά το πρώτο επίπεδο δεν θα έχουμε και αντιδράσεις από τους εργαζομένους. Προχωρήσαμε σε νομοθετικές ρυθμίσεις οι οποίες είναι στην σωστή κατεύθυνση που χαιρετίστηκαν κι από τις εργοληπτικές οργανώσεις. Όπως είναι η μείωση των πρόσθετων εγγυήσεων, η μη δυνατότητα να υπάρχει η μελέτη-κατασκευή με μεικτό σύστημα, το θέμα της μείωσης των εγγυήσεων που παραμένουν στα χέρια του Δημοσίου όταν γίνεται μια προσωρινή παραλαβή, για την διαιτησία που αναφερθήκαμε και νωρίτερα, έχει ψηφιστεί ένα νομοσχέδιο για τις απαλλοτριώσεις, που επιτρέπει και την εξωδικαστική διαπραγμάτευση, γίνονται δηλαδή συνεχώς πολλές μικρές παρεμβάσεις, που όμως έχουν πολύ μεγάλη αξία γιατί ξεμπλοκάρουν έργα. Μικρές λοιπόν, παρεμβάσεις και αυτή είναι η άποψη μου. Κάποιοι λένε να καταθέσουμε ένα μεγάλο νομοσχέδιο για τα Δημόσια Έργα. Θα το καταθέσουμε μετά από δύο χρόνια και είναι μια άποψη για να μην γίνει τίποτα. Μπορούμε αντίθετα, να κάνουμε κάθε μέρα μια παρέμβαση; Αλλά κάθε μέρα.

Όλα αυτά τα έργα που υλοποιούνται η πρόκειται να υλοποιηθούν, είναι υπόλογα πλέον σ΄ένα συνολικότερο σχέδιο ανάπτυξης των υποδομών της χώρας και της οικονομίας της;

Το Πρόγραμμα Προσπελασιμότητας που διαχειρίζεται η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων, έχει μέσα έργα τα οποία εντάσσονται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα. Δεν μπορούμε να κάνουμε ένα λιμάνι η ένα δρόμο όπου θέλουμε και να πάρουμε χρήματα από την Ε.Ε. Όλα τα έργα για τα οποία συζητούμε είναι ενταγμένα στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα. Όπου τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα έχουν μια συγκεκριμένη φιλοσοφία, δημιουργώντας για παράδειγμα κόμβους, οι οποίοι ενώνονται κι αυτοί με την σειρά τους μεταξύ τους. ¶ρα λοιπόν, υπάρχει σχεδιασμός. Ακόμα και για το 2014 – 2020, ακριβώς αυτό συμβαίνει. Η Γενική Γραμματεία Μεταφορών θα εκπονήσει ένα στρατηγικό πλαίσιο μεταφορών το οποίο θα εντάσσεται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα κι έτσι θα εντάξουμε έργα. Αυτό είναι δεδομένο. Δεν μπορείς παραδείγματος χάριν να εντάξεις το τμήμα του δρόμου Καστοριά – Πτολεμαΐδα με την σήραγγα της Κλεισούρας, σε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση εφΆ όσον δεν εντάσσεται σ΄έναν άξονα Διευρωπαϊκών Δικτύων και άρα το κόστος θα καλυφθεί από εθνικούς πόρους. ΓιΆ αυτό και είναι κάτι που το εξηγώ πάντα στους Δημάρχους και τους Περιφερειάρχες που κατά καιρούς με επισκέπτονται.

Καθώς το ΕΣΠΑ ήταν και θα εξακολουθήσει να είναι ο βασικότερος χρηματοδότης των μεγάλων έργων, πως αποτιμάτε τον βαθμό απορρόφησης κονδυλίων του προγράμματος που τελειώνει και τι περισσότερο σχεδιάζετε για εκείνο της επόμενης περιόδου;

Ως προς την απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ 2007 – 2013 είμαστε στο 48%. Ενώ το ποσοστό αυτό είναι μέσα στον εθνικό μέσο όρο των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, θεωρούμε ότι είναι χαμηλό και ότι πρέπει να πάμε ακόμη καλύτερα, γιατί έχουμε 120% υπερδέσμευση και πάνω από το 90% συμβάσεις. Αλλά η οικονομική κρίση, θέματα απαλλοτριώσεων αρχαιολογίας και η μη ανάληψη ευθυνών των πολιτικών ηγεσιών, μας πήγε το πρόγραμμα λίγο πίσω. Πιστεύω ότι θα τα ξεπεράσουμε και ότι στο τέλος του 2015 θα έχουμε απορροφητικότητα 100%. Να προσθέσω εδώ ότι και το σταμάτημα των αυτοκινητοδρόμων έπαιξε μεγάλο ρόλο σΆ αυτό. Το είπα και πριν και το είπα κομψά. Αυτοί οι οποίοι παίρνουν ευθύνες και βάζουν υπογραφές γίνονται εύκολα στόχος. Οπότε υπάρχουν πολιτικές ηγεσίες που μπροστά στο δίλλημα πολιτικός στόχος από την αντιπολίτευση και από τις σειρήνες του λαϊκισμού η παίρνω τις ευθύνες μου και προχωρώ, διαλέγουν το πρώτο. Εμείς είμαστε με το δεύτερο. Αυτή είναι η πολύ μεγάλη διαφορά.

Πώς θα περιγράφατε τις εξελίξεις στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης;

Σε σχέση με τα έργα στο Μετρό Θεσσαλονίκης βρισκόμαστε σ΄ένα καινούργιο περιβάλλον. Τους μήνες που έχουμε την ευθύνη της Γενικής Γραμματείας, ουσιαστικά παραδίδουμε τα εργοτάξια στον εργολάβο το ένα πίσω από το άλλο. Δηλαδή εργοτάξια τα οποία δεν είχανε παραδοθεί τα τελευταία πέντε χρόνια, παραδόθηκαν και παραδίδονται. Μάλιστα, περιμένουμε από μέρα σε μέρα και τον καθορισμό από το Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης της τιμής μονάδος για τις απαλλοτριώσεις στη Βούλγαρη, για να πούμε ότι τελειώνουμε ουσιαστικά και τις παραδόσεις των σταθμών. Αυτό ήταν μία κίνηση. Η δεύτερη ήταν αυτή που αφορούσε την αύξηση της ρευστότητας της κοινοπραξίας. Αυτή την κάναμε με δύο τρόπους. Ο ένας ήταν η δυνατότητα αύξησης της προκαταβολής έως 10% για τα έργα του ΕΣΠΑ και το δεύτερο πιστεύουμε ότι μπορεί να γίνει μόνο του με την αλλαγή στην μετοχική σύνθεση της ΑΕΓΕΚ. Δηλαδή έχουμε έναν καινούργιο μέτοχο στην ΑΕΓΕΚ που πιστεύουμε ότι μπορεί να βελτιώσει την ρευστότητα της επιχείρησης. Το τρίτο όμως και πολύ σημαντικό, είναι η κατάθεση μιας τροπολογίας άμεσα, που θα επιτρέπει στις εταιρείες του δημοσίου να μπορούν να προσφύγουν σε διαιτησία για έργα τα οποία κατασκευάζουν όταν υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις πάνω στην σύμβαση με τους αναδόχους. Είναι κάτι που δεν υπήρχε δηλαδή, είναι κάτι αντίστοιχο με αυτό που έγινε στις παραχωρήσεις. Δεν ήταν κάτι που υπήρχε. Η Εγνατία το είχε ως δυνατότητα από το καταστατικό της. Η Αττικό Μετρό πάλι όχι. Έτσι εκτός και από την Αττικό Μετρό θα μπορούνε κι άλλες εταιρείες να προσφύγουν σε μια αντίστοιχη διαφανέστατη διαδικασία, ώστε να μπορούν να βρουν τι είναι δίκαιο και σωστό βάση της σύμβασης. Νομίζω λοιπόν, ότι με την τροπολογία αυτή, θα διευκολυνθεί να βρεθεί μία δίκαιη λύση για την διαφορά στην οπτική γωνία που έχει πάνω στη σύμβαση η Αττικό Μετρό και η κοινοπραξία. ¶ρα λοιπόν, είμαστε στο τέλος. Πιστεύω ότι μετά το Πάσχα οι εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης θα βαίνουν συνεχώς επιταχυνόμενες. Για να πω με υπευθυνότητα και παρακολουθώντας το κάθε μέρα ως καρδιογράφημα, χρόνο παράδοσης, θα πρέπει να μας δώσουν από το Πρωτοδικείο τιμή μονάδος για τον σταθμό Βούλγαρη, ώστε να παραδοθεί ο σταθμός στον εργολάβο και να ψηφιστεί η συγκεκριμένη ρύθμιση που θα επιτρέψει στην Αττικό Μετρό να παραπέμψει στην διαιτησία τις διεκδικήσεις της αναδόχου κοινοπραξίας. Όταν θα γίνουν αυτά θα βγούμε υπεύθυνα και θα ανακοινώσουμε το καινούργιο χρονοδιάγραμμα. Ακόμα και τώρα που μιλάμε, θεωρώ εφικτό ένα χρόνο παράδοσης, όχι πολύ πέρα από το τέλος του 2016.

Και με τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου;

Πιστεύω ότι με τα δεδομένα που έχουμε μέχρι τώρα ο σταθμός Βενιζέλου δεν θα αποτελέσει πρόβλημα σχετικό με την καθυστέρηση του έργου. Βέβαια οι αρχαιολογικές εργασίες συνεχίζονται, οπότε και δεν μπορώ να προβλέψω κάτι που μπορεί στην πορεία να προκύψει ως εξαιρετικό. Σε κάθε περίπτωση εμείς στη Βενιζέλου εκτελούμε τις οδηγίες του ΚΑΣ το οποίο είναι και υπεύθυνο να αποφασίσει. Μέχρι στιγμής έχουμε μια απόφαση που λέει απόσπαση του συνόλου. Παύλου Μελά η αλλού. Ακόμη και ο Δήμος Θεσσαλονίκης που είχε κάποιες ενστάσεις, προσχώρησε στην άποψη, ότι δεν υπάρχει τεχνική λύση χωρίς να αποσπασθούν τα ευρήματα. Τώρα αν ένα τμήμα των ευρημάτων μπορεί να επανατοποθετηθεί στο σταθμό, εμείς είμαστε εδώ για να το κάνουμε. Δεν έχουμε πρόβλημα. Εμείς αυτό που λέγαμε από την αρχή είναι πως δεν μπορεί να κατασκευαστεί ο σταθμός με τα ευρήματα να παραμείνουν έτσι όπως είναι. Δεν υπήρχε τεχνική λύση. Φτάσαμε να μιλάμε ακόμα και για κάποιους τεχνικούς τρόπους στήριξης από κάτω χωρίς να αποσπαστούν, με απαλλοτριώσεις και γκρέμισμα πολυκατοικιών. Για να έρθουν και το ΤΕΕ και το ΑΠΘ που με σαφήνεια δήλωσαν πως τέτοιος τεχνικός τρόπος δεν υπάρχει.

Ποια η σχέση του υπουργείου με το ΤΕΕ;

Η σχέση μας με το ΤΕΕ είναι μια σχέση συνεργασίας. Το θέμα στο οποίο έχουμε μια διαφορετική προσέγγιση, είναι το θέμα της αναπλήρωσης του 2% που ήταν μια μνημονιακή υποχρέωση. Δηλαδή το 2% από τις αμοιβές, πήγαινε υπέρ του ΤΕΕ. Ακριβώς επειδή ήταν μνημονιακή υποχρέωση, τώρα δεν πηγαίνουν. Πρέπει λοιπόν, το ΤΕΕ να βρει ένα τρόπο να μειώσει τα έξοδα του και ταυτόχρονα να μας προτείνει ένα τρόπο ανταποδοτικής είσπραξης κάποιων χρημάτων, όταν παρέχει υπηρεσίες. Αυτός είναι ο τρόπος. Πρέπει τα επιμελητήρια γενικώς, να πάψουν να έχουν πάγιες εισπράξεις από έναν τρόπο μη ανταποδοτικό. Πρέπει αυτά τα οποία προσφέρουν να είναι ανταποδοτικά και βέβαια να πληρώνονται γι αυτό. Και όχι να πληρώνει ένας τρίτος, ο οποίος δεν έχει κανένα όφελος από το ΤΕΕ. Κι αυτή είναι μια γενικότερη επαναλαμβάνω άποψη μου για όλα τα θέματα τα οποία αφορούν χαρτόσημα, τέλη, 2%, 1%. Έχουμε βρει εδώ μια «βιομηχανία» και επιβαρύνουμε ανθρώπους η επιχειρήσεις που δεν έχουν καμία σχέση με το αντικείμενο, απλώς για να δώσουμε έσοδα σε κάποιους φορείς. Εγώ διαφωνώ και ιδεολογικά με το θέμα αυτό.
 
 Πρόσωπα
Κωνσταντίνος Μακέδος: «Το Τ.Μ.Ε.Δ.Ε. εξασφάλισε την απρόσκοπτη εγγυοδοσία και πιστοδοσία των μηχανικών»
Παντελής Σταγάκης: Με νέες υποδομές η Ελλάδα θα γίνει πιο αποτελεσματική.
Ο «πατριωτισμός» των εκπροσώπων του κλάδου, μόνη εγγύηση για την ισχύ του
Επέκταση Μετρό προς Πειραιά
Προϋπόθεση για την ανάπτυξη η συνολική επανεκκίνηση του κατασκευαστικού κλάδου
Όχι στην απαξίωση του ΙΓΜΕ
Ανταγωνισμός ναι, αλλά με διαφανείς διαδικασίες
Από την Λ. Πανεπιστημίου κι ακόμα παραπέρα
Αξιόπιστες υποδομές, για αξιόπιστη λειτουργία
Επιχειρηματική ευκαιρία η ενεργειακή αναβάθμιση
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες  | Facebook