Εκτύπωση  Αποστολή
 ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΤΕΥΧΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ
  Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
 Πρόσωπα
 Κατασκευές
 Υλικά
Μηχανήματα έργων
 Ατζέντα
 Θέσεις
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
Καινοτομίες στο έργο με σφραγίδα Gemaco
 
Το υπερ-σύγχρονο τρακτέρ , που ενσωματώνει τον εξελιγμένο σπαστήρα PTH, επί τω έργω.
Το υπερ-σύγχρονο τρακτέρ , που ενσωματώνει τον εξελιγμένο σπαστήρα PTH, επί τω έργω.

Η Gemaco πρωτοπορεί για μία ακόμη φορά στο χώρο των μηχανημάτων έργων με την διάθεση του εξελιγμένου σπαστήρα PTH, ο οποίος ενσωματώνεται σε τρακτέρ, για την κατασκευή αιολικού πάρκου. Του Ηλία Αντωνιάδη

Την επανάσταση στο χώρο των μηχανημάτων έργων φέρνει η Gemaco με το υπερ-σύγχρονο τρακτέρ, το οποίο έχει ενοικιάσει στην εταιρεία Κάδμος για την κατασκευή αιολικού πάρκου στο βουνό του Κυθερώνα. Ξεχάστε την έννοια του κλασσικού τρακτέρ που εργάζεται στον κάμπο της Λάρισας και της Καρδίτσας.
Το μηχάνημα αυτό ενσωματώνει τον σπαστήρα PTH που διαθέτει η Gemaco και μετατρέπεται σε ένα καινοτόμο πολυμηχάνημα που μπορεί να κατασκευάσει έργα οδοποιίας εξαιρετικής ποιότητας με ασφάλεια και σε πολύ γρήγορους χρόνους καθώς και να συμβάλλει στην συντήρηση αγροτικών και δασικών δρόμων καταργώντας το κόστος μεταφοράς εντός του έργου.
Με την βοήθεια της Gemaco ταξιδέψαμε έως το βουνό του Κυθερώνα σε υψόμετρο των 1.200 μέτρων κοντά στην περιοχή του Αγ. Βασιλείου στην Βοιωτία για να διαπιστώσουμε «επί τω έργω» τις καινοτομίες του τρακτέρ που το καθιστούν με την ενσωμάτωση των κατάλληλων εξαρτημάτων την ιδανική επιλογή για την εκτέλεση πάσης φύσεως εργασιών στον κατασκευαστικό κλάδο.
Εκεί συνομιλήσαμε με τους κ.κ. Θανάση Γιαννακόπουλο, υπεύθυνο πωλήσεων της Gemaco, Παναγιώτη Κοβάνη, πρόεδρο της εταιρίας Κάδμος και Στέλιο Στεφανάκη χειριστή του μηχανήματος. Όπως χαρακτηριστικά μας ανέφερε ο κ. Γιαννακόπουλος, «Με το μηχάνημα αυτό κάνεις δρόμο στην κορυφή του πουθενά χωρίς να έχεις κόστος μεταφοράς μέσα στο ίδιο το έργο».
Πρόκειται για ένα τρακτέρ με συρούμενο σπαστήρα στο πίσω μέρος του μηχανήματος και ένα ripper . Ο σπαστήρας έχει 2,5 μέτρα πλάτους και βάρος 7,5 τόνους. Το τρακτέρ έχει ιπποδύναμη 360 ίππους και αργή ταχύτητα 150 μέτρα την ώρα για να μπορεί να δουλεύει σωστά. Το μυστικό του μηχανήματος είναι ότι είναι ικανό να δουλέψει στα πιο δύσκολα και φθοροποιά πετρώματα.
Ο κ. Γιαννακόπουλος επισημαίνει στα «Εργοταξιακά Θέματα» ότι η καινοτομία του μηχανήματος είναι ότι σε τέτοιου είδους έργα σε μεγάλα υψόμετρα μπορούμε να κάνουμε όλο το οδικό δίκτυο του αιολικού πάρκου χρησιμοποιώντας αυτού του είδους τον σπαστήρα.

Υψηλές επιδόσεις

Το πρώτο στοιχείο που μας εντυπωσίασε κατά την λειτουργία του σε πραγματικές συνθήκες έργου είναι οι απίστευτες αποδόσεις τους σε τρομερά δύσκολες συνθήκες εργασίες. Σε υψόμετρο 1.200 μέτρων έφερνε την αποστολή του εις πέρας με μοναδική ευκολία και ευελιξία παρά τα δύσκολα και αφιλόξενα περιβάλλοντα εργασίας στα οποία κυριαρχούσαν η σκόνη, το χώμα και οι άσχημες καιρικές συνθήκες.
Όπως μας εκμυστηρεύτηκε ο κ. Γιαννακόπουλος το «μυστικό» της επιτυχίας του είναι οι ασύλληπτες δυνατότητες παραγωγής του. Ο σπαστήρας κόβει από 700 στροφές το μίνιμουμ και μάξιμουμ έως και τις 1200 στροφές με αποτέλεσμα το τελικό προϊόν να είναι πλούσιο σε περιεκτικότητα στα μικρά κλάσματα (fines).
Ο σπαστήρας έχει τρομερές δυνατότητες σε παραγωγές, οι οποίες μπορεί να ξεπερνάνε και τα 300 κυβικά την ώρα. Οι κοινοί σπαστήρες αδυνατούν να εργαστούν σε πολύ σκληρά υλικά. Όπως αποδείχτηκε και στην πράξη στο έργο, ο σπαστήρας PTH που αντιπροσωπεύει η Gemaco αλλάζει τα δεδομένα που μέχρι τώρα ξέραμε στην κατηγορία αυτή των μηχανημάτων έργων και εργάζεται με επιτυχία σε πολύ φθοροποιά υλικά.
Ο κ. Γιαννακόπουλος προσθέτει ότι το συγκριτικό του πλεονέκτημα είναι οι μεγάλες παραγωγές του ενώ με την χρήση του δεν ρυπαίνουμε με μπάζα το περιβάλλον και γλιτώνουμε κόστος τεράστιο των εσωτερικών και εξωτερικών μεταφορών.

Εκμηδένιση κόστους

Τα χιλιάδες κυβικά μέτρα υλικού που θα πρέπει να εξορυχθούν για την διάνοιξη του δρόμου θα έπρεπε σε άλλες περιπτώσεις να φορτωθούν σε φορτηγά να πεταχτούν. Το γεγονός αυτό δεν είναι περιβαντολλογικά σωστό και επιπλέον απαιτεί τεράστιο κόστος. O κ. Γιαννακόπουλος τονίζει ότι με αυτό το μηχάνημα μέσα στο ίδιο το έργο μπορούμε να σπάμε και να δημιουργούμε το υλικό υπόβασης του δρόμου απευθείας χωρίς καμία μεταφόρτωση.
Το υλικό που έχει δημιουργηθεί με την διάνοιξη, στη διάνοιξη πάνω περνάει ο σπαστήρας επάνω και αφήνει υλικό οδοστρωσίας τύπου 3 Α έτοιμο για πάτημα και την κατασκευή του δρόμου. Σημειωτέον ότι το κοντινότερο λατομείο είναι στα 40 χιλιόμετρα. Το κόστος μεταφοράς του υλικού οδοστρωσίας 3 Α από το συγκεκριμένο λατομείο που θα χρειαζόταν για την κατασκευή του έργου είναι απαγορευτικό. Με το μηχάνημα αυτό το υλικό οδοστρωσίας 3 Α παράγεται εντός του έργου. Με τον τρόπο αυτό μηδενίζονται τα κόστη και δεν μολύνεται το περιβάλλον.

Πολυεργαλείο με φοβερές δυνατότητες

Κατά την παραμονή μας στο εργοτάξιο διαπιστώσαμε πως πρόκειται για ένα πρωτοποριακό μηχάνημα που δεν ανήκει καν στην μεγάλη γκάμα των χωματουργικών σκαπτικών μηχανημάτων έργων. Με τα κατάλληλα εξαρτήματα, όπως το grader και το δονητικό πατητήρι μπορεί να υλοποιήσει με ασφάλεια και ταχύτητα έργα οδοποιίας με σεβασμό προς το περιβάλλον. Ο κ. Γιαννακόπουλος αναφέρει ότι πρόκειται για ένα καινοτόμο οικολογικό μηχάνήμα, με το οποίο γλιτώνεις ακόμα και τις εντός εργοταξίου μεταφορές υλικών πρωτογενούς αλλά και τελικού προϊόντος. Δεν πετιέται τίποτα μέσα στο έργο. Δεν έχουμε μετακίνηση πέτρας προς τον σπαστήρα και από τον σπαστήρα μέσα στο έργο του υλικού .
Η πρωτοπορία έγκειται στο γεγονός ότι το υλικό που προέρχεται από την εξόρυξη χρησιμοποιείται μέσα στο ίδιο το έργο και με την βοήθεια του τρακτέρ κατασκευάζεται και έργο οδοποιίας.
Το τρακτέρ αυτό σαν εξαρτήματα μπορεί να πάρει ρίπερ, σπαστήρα, grader και δονητικό πατητήρι . Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Γιαννακόπουλος, στην Ελλάδα οι εργολάβοι των έργων έχουν μάθει ο δρόμος να κατασκευάζεται με grader και μπουλντόζα. Το τρακτέρ αυτό έρχεται όμως να ταράξει τα νερά στον χώρο των μηχανημάτων έργων αφού με τα κατάλληλα εξαρτήματα είναι σε θέση να κατασκευάσει έργα οδοποιίας αρίστης ποιότητας με μεγάλη ταχύτητα ασφάλεια και αξιοπιστία.
Ο κ. Κοβάνης αναφέρει ότι το μηχάνημα αυτό δεν συγκρίνεται με τίποτα άλλο. Δεν ρυπαίνει και έχει τεράστιες παραγωγικές δυνατότητες. Είναι η ιδανικότερη λύση για τέτοιου είδους έργα. Γλιτώνεις χρόνο, κόστος μεταφοράς και μεριμνάς για την προστασία του περιβάλλοντος.
Το PTH Crusher που διαθέτει η Gemaco προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες στον τεμαχισμό πετρών και διευρύνει τους ορίζοντες των επαγγελματιών του χώρου προς νέες περιοχές ενέργειας. Εντυπωσιάζει με την ευελιξία και την δύναμη του..

Ευκολία χειρισμού

Ο κ. Στεφανάκης επισημαίνει ότι είναι ένα πολύ εύχρηστο και αυτόματο μηχάνημα, το οποίο κάνει φοβερή δουλειά. Διακρίνεται για έναν ξεκούραστο, άνετο και εύκολο χειρισμό. Δεν αντέχει άλλο μηχάνημα να κάνει άλλη δουλειά καθώς δεν ζορίζεται από τις δυσκολίες του έργου.
Το PTH Crusher επιτρέπει πλήρη πρόσβαση σε όλα τα φθαρτά τεμάχια, γεγονός που καθιστά την συντήρηση του εύκολη υπόθεση. Επιφάνειες που επιτρέπουν την τοποθέτηση αντικειμένων διευκολύνουν την εργασία. Κατά το σχεδιασμό επιτεύχθηκε ιδανικός συνδυασμός λειτουργικότητας και εμφάνισης. Πρόκειται για μία ανθεκτική και σταθερή κατασκευή σε όλες τις λεπτομέρειες.
Το PTH Crusher προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες στον τεμαχισμό πετρών και διευρύνει τους ορίζοντες των επαγγελματιών του χώρου προς νέες περιοχές ενέργειας. Εντυπωσιάζει με την ευελιξία και την δύναμη του

Πολλαπλές εφαρμογές

Το PTH Crusher βρίσκει εφαρμογή σε έργα κατασκευής δρόμων, στις επιδιορθώσεις οδικού δικτύου, στις κατασκευές και επιδιορθώσεις χιονοδρομικών πιστών, σε δίοδοι και έργα αποχέτευσης Τα εργαλεία υψηλής επίδοσης με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, η δυνατότητα ανταλλαγής των φθαρμένων τεμαχίων, τα υψηλά στάνταρντς στην ποιότητα των εξαρτημάτων και η αξεπέραστη τεχνογνωσία κάνουν εύκολες και τις πιο δύσκολες εργασίες. Εξασφαλίζουν υψηλή διαθεσιμότητα χάρη στην επαναστατική τεχνική αντίληψη. Στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται υψηλό ίδιον βάρος για την απρόσκοπτη κίνηση στο πέτρωμα και υψηλό βάρος του περιστροφέα θραύσης για το θρυματισμό ακόμη και του πιο σκληρού υλικού. Η υδραυλική μετατόπιση προς το πλάι επιτρέπει το φρεζάρισμα και στην περιοχή του περιθωρίου.
Η χώρα μας κάθε καλοκαίρι δοκιμάζεται από φωτιές. Το πολυμηχάνημα μπορεί να συντηρεί έναν παλιό δασικό δρόμο ανά τακτά διαστήματα και να τον διατηρεί σε πολύ καλή κατάσταση. Έπειτα από την επίδειξη των δυνατοτήτων του στο έργο από τον κ. Τσιχανάκης, καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως πρόκειται για ένα εξαιρετικό μηχάνημα με απίστευτες δυνατότητες. Μεταξύ άλλων είναι σε θέση να διατηρεί σε άριστη κατάσταση αγροτικούς και δασικούς δρόμους για πολλά χρόνια. Το γεγονός αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε μία χώρα, η οποία έχασε ανθρώπους από φωτιές και έχει υποστεί τραυματικές εμπειρίες στο θέμα αυτό.
 
 Μηχανήματα έργων
JCB: Νέος εκσκαφέας Hydradig 110W
Volvo FH16 με προδιαγραφές Euro 6
Ευελιξία και χρηστικότητα
Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων EPB–TBM
Εκσκαφέας ECR305CL σε πλαίσιο μηδενικής περιστροφής
Αναβαθμισμένοι Υδραυλικοί Εκσκαφείς Komatsu
Οι νέοι υδροστατικοί φορτωτές της Case
Πρεμιέρα νέας σειράς μηχανημάτων Volvo
Μεγάλες επιδόσεις στα μεταλλεία
Κατεδάφιση με χαμηλό κόστος
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες