Εκτύπωση  Αποστολή
 ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ
  Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
 Πρόσωπα
 Κατασκευές
 Υλικά
 Μηχανήματα έργων
 Ατζέντα
Θέσεις
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
Αλήθειες και μύθοι για τις κατασκευές
 


Ο κατασκευαστικός κλάδος συνιστά έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες στην ελληνική οικονομία, με συμμετοχή κατά μέσο όρο 7,2% στη συνολική απασχόληση της χώρας ενώ αποτελεί την κινητήρια δύναμη ενός πολύ μεγάλου μέρους της αγοράς.
Τι σημαίνει αυτό; Πως όσο η οικοδομική δραστηριότητα βρίσκεται σε χειμέρια νάρκη, όπως συμβαίνει αυτή τη στιγμή, τα έσοδα του κράτους μειώνονται επικίνδυνα και ο δείκτης της ανεργίας «χτυπά κόκκινο». Γιγαντώνονται δηλαδή τα δυο μεγαλύτερα προβλήματα που απασχολούν αυτή τη στιγμή τη χώρα.

Σίγουρα θα παραβιάζαμε ανοιχτές θύρες αν καλούσαμε την κυβέρνηση εκτός από την ενασχόλησή της να εφευρίσκει νέους φόρους, να αυξάνει τους υπάρχοντες και να επιβάλει έκτακτες εισφορές και έκτακτα τέλη, να φροντίσει παράλληλα να βρει τρόπους να κινήσει την συγκεκριμένη αγορά, ώστε στην προσπάθειά της να γεμίσει τα ταμεία, να μη χάνει εν τω μεταξύ και τα «σταθερά» της έσοδα, μετατρέποντας έτσι τον κρατικό κορβανά σε πιθάρι Δαναΐδων…

Θα σταθούμε μόνο σε μια άποψη που από την προεκλογική περίοδο μέχρι σήμερα ακούγεται από πολλούς, παίρνει διαστάσεις, υπάρχουν δείγματα ότι επηρεάζει τις προτεραιότητες της κυβέρνησης και δεν αποκλείεται να είναι αυτός ο λόγος που καθυστερεί η αναθέρμανση της κατασκευαστικής δραστηριότητας.
Η άποψη αυτή λέει πως κακώς η ανάπτυξη της χώρας είναι «προσανατολισμένη στα τσιμέντα». Πως αυτό εξυπηρετεί μόνο μια χούφτα εργολάβους και πως κάτι τέτοιο δεν γίνεται σε καμιά άλλη χώρα.

Λάθος. Ανάπτυξη δεν νοείται αν δεν φτιάξεις δρόμους, λιμάνια, αεροδρόμια και γενικά υποδομές. Και τα επίσημα στοιχεία λένε πως ο κατασκευαστικός κλάδος των 25 κρατών-μελών της Ευρώπης, παράγει ετησίως 384,4 δις ευρώ προστιθέμενη αξία και απασχολεί 12,2 εκατομμύρια άτομα, συμβάλλοντας κατά 8,1% στη διαμόρφωση του ΑΕΠ και κατά 10,4% στη απασχόληση της συνολικής ευρωπαϊκής οικονομίας.

Στη χώρα μας μπορεί τις εντυπώσεις να τις δημιουργεί η αγορά δημοσίων έργων, όπου οι 5 μεγαλύτερες τεχνικές εταιρίες -από τις 220 που έχουν εργοληπτικό πτυχίο 4ης έως 7ης Τάξης- να συγκεντρώνουν το 32,9% του συνολικού κύκλου εργασιών. τεχνικών εταιριών, στην πραγματικότητα όμως ο γενικός κλάδος των κατασκευών χαρακτηρίζεται από χαμηλό βαθμό συγκέντρωσης. Οι 5 μεγαλύτερες επιχειρήσεις αντιπροσωπεύουν μόλις το 7,8% του συνόλου του κύκλου εργασιών.

Από τις συνολικά 98.926 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον εγχώριο κατασκευαστικό κλάδο το 77,96% είναι προσωπικές εταιρίες, ενώ μόλις το 2,77% έχουν νομική μορφή Ανώνυμης Εταιρίας και Εταιρίας Περιορισμένης Ευθύνης. Το 97,69% των επιχειρήσεων αυτών απασχολεί κάτω από 5 εργαζόμενους και το 92,31% έχει κύκλο εργασιών λιγότερο από 150.000 ευρώ, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία του ΙΟΒΕ.

Βούλα Μουρτά
Ιανουάριος 2010
 
 Θέσεις
Το κράτος να δώσει το παράδειγμα
Ισορροπία στα δημόσια έργα
Ένα «χρυσό» τετραήμερο
Ζήτημα -κυρίως- ψυχολογίας
Με ΣΔΙΤ κατά της κρίσης
Το μετρό στο αυλάκι…
H METEC σε νέα διάσταση
Σταθμός η METEC 2009
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες