Εκτύπωση  Αποστολή
 ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΤΕΥΧΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
  Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
 Πρόσωπα
 Κατασκευές
 Υλικά
 Μηχανήματα έργων
 Ατζέντα
Θέσεις
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
Ισορροπία στα δημόσια έργα
 


Εδώ και πάνω από μια δεκαετία όλο το διαθέσιμο κρατικό χρήμα για υποδομές πάει για μεγάλα έργα όπως αυτοκινητόδρομοι, γέφυρες, μετρό, σιδηροτροχιές κλπ.
Σημαντικότατο ρόλο για αυτόν τον προσανατολισμό έπαιξαν ασφαλώς οι Ολυμπιακοί Αγώνες.

Όχι πως μας βγαίνει σε κακό αυτή η ιστορία. Αντίθετα. Η χώρα χρειάζεται τέτοια έργα προκειμένου να αναπτυχθεί. Όμως μένουν πίσω, τραγικά πίσω θα λέγαμε, τα «μικρά» λεγόμενα έργα που η σημασία τους, ωστόσο, είναι το ίδιο μεγάλη με τα άλλα.
Παραδείγματος χάριν: Τα εκατοντάδες χιλιόμετρα κατεστραμμένων αστικών δρόμων, τα ανύπαρκτα πεζοδρόμια και τα υπαρκτά εκείνα που έγιναν πάρκινγκ ελλείψει οργανωμένων χώρων στάθμευσης, τα εγκαταλελειμμένα αλσύλλια και οι υποβαθμισμένες πλατείες, η έλλειψη οδικής σήμανσης και η πλημμυρίδα διαφημίσεων, ο ελλιπής φωτισμός και η ανυπαρξία συστημάτων αποχέτευσης.

Όλα αυτά, πέρα από το γεγονός ότι καταρρακώνουν την αισθητική του τοπίου, υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και δίνουν εικόνα υπανάπτυξης στα εκατομμύρια των τουριστών μας, επιφυλάσσουν επίσης καθημερινούς κινδύνους στους πολίτες ενώ συσσωρεύουν προβλήματα που κάποτε θα χρειασθεί ένας ολόκληρος κρατικός προϋπολογισμός για να λυθούν…

Η νέα κυβέρνηση που μετρά μόλις ένα μήνα ζωής, δείχνει από τις πρώτες κινήσεις της, μια διάθεση να ξεφύγει από την πεπατημένη των τελευταίων δεκαετιών σε όλα τα επίπεδα. Άλλαξε ριζικά το Υπουργείο που ασχολείται με τα δημόσια έργα, εξήγγειλε ήδη μια εκ βάθρων αναθεώρηση του τρόπου με τον οποίο γίνονται οι διαγωνισμοί, οι αναθέσεις κλπ.

Ευχής έργο είναι να σκύψει και πάνω από αυτό το ζήτημα και να αναθεωρήσει την επικρατούσα λογική του «μειώνουμε μέχρι εκμηδενισμού τις δημόσιες επενδύσεις στα μικρότερα έργα για να χρηματοδοτούμε τα μεγάλα».
Γιατί δεν είναι μόνο τα μεγάλα έργα που δίνουν δουλειά και κινούν την αγορά. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τα «μικρά».

Με μια επιπλέον θετική επίπτωση μάλιστα: Δίνει το φιλί της ζωής στις εκατοντάδες μικρομεσαίες εργοληπτικές επιχειρήσεις που ζουν από αυτά τα έργα, απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους και σήμερα βρίσκονται -στην πλειοψηφία τους- σε πλήρη απραξία.

Βούλα Μουρτά
Νοέμβριος 2009
 
 Θέσεις
Το κράτος να δώσει το παράδειγμα
Αλήθειες και μύθοι για τις κατασκευές
Ένα «χρυσό» τετραήμερο
Ζήτημα -κυρίως- ψυχολογίας
Με ΣΔΙΤ κατά της κρίσης
Το μετρό στο αυλάκι…
H METEC σε νέα διάσταση
Σταθμός η METEC 2009
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες