Εκτύπωση  Αποστολή
 ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΤΕΥΧΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ
  Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
 Πρόσωπα
 Κατασκευές
Υλικά
 Μηχανήματα έργων
 Ατζέντα
 Θέσεις
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
Προστασία ασφαλτικών επιφανειών σε αεροδρόμια
 
Xρωματιστή άσφαλτος της Iterchimica
Xρωματιστή άσφαλτος της Iterchimica

Του Ηλία Αντωνιάδη

Η χρήση του πρωτοποριακού προϊόντος RESIN K-EC της Iterchmica συμβάλλει στην επιτυχημένη αποφυγή φθοράς των ασφαλτικών επιφανειών σε αεροδρόμια, συντελώντας σημαντικά στην ασφάλεια των αεροσκαφών, καθώς αποφεύγεται πιθανή φθορά των κινητήρων από εκτοξευόμενα θραύσματα του οδοστρώματος. Το RESIN K-EC δημιουργεί ένα προστατευτικό στρώμα το οποίο εμποδίζει την άμεση επαφή του οδοστρώματος με λάδια, καύσιμα αλλά και θερμά αέρια και αποτελεί μία σίγουρη και αποτελεσματική μέθοδο αποφυγής της γήρανσης και καταστροφής του οδοστρώματος.

Οι συγκεκριμένες ασφαλτικές επιφάνειες πρέπει όχι μόνο να διαστρώνονται με επιμέλεια έτσι ώστε να αποφεύγονται οι κυματώσεις και οι θρυμματισμοί, αλλά πρέπει να προστατεύονται από όλους εκείνους τους παράγοντες που αδυνατίζουν την άσφαλτο η οποία και συγκρατεί τα αδρανή.

Στην περίπτωση των αεροδρομίων, υδραυλικά και λιπαντικά λάδια αλλά και καύσιμα λειτουργούν ως ασφαλτικοί διαλύτες. Οι ουσίες αυτές μπορούν να έρθουν σε επαφή με το οδόστρωμα κατά τη διάρκεια λειτουργίας του κινητήρα ή και όταν διενεργείται αντικατάσταση λαδιών και πλήρωση καυσίμων. Επιπρόσθετη ζημία μπορεί να προκληθεί από την απότομη άνοδο της θερμοκρασίας που προκαλούν τα εξερχόμενα από την εξάτμιση του αεροσκάφους αέρια, τα οποία φτάνουν σε ιδιαίτερα ψηλές θερμοκρασίες. Εξαιτίας της θερμικής της ευαισθησίας, η άσφαλτος μπορεί εύκολα να οξειδωθεί, χάνοντας έτσι την ελαστικότητα της και τα ελαφρύτερα σε υδατάνθρακες συστατικά της.

Ο κ. Paolo Visconti, Technical Director της Iterchimica επισημαίνει ότι το RESIN K-EC είναι ένα φιλικό προς το περιβάλλον, συμπυκνωμένο και με υψηλή σταθερότητα προϊόν το οποίο αποτελείται από πολυμερική ρητίνη και υδατικό γαλάκτωμα. Το 2002, 20.000 τετραγωνικά μέτρα του στρατιωτικού αεροδρομίου Pratica di Mare στην Ιταλία διαστρώθηκε με δύο στρώσεις RESIN K-EC. Η πρώτη στρώση αραιώθηκε με 15% νερό. Έτσι, η χαμηλότερη πυκνότητα επέτρεψε στο προϊόν να εισέλθει στο πορώδες του οδοστρώματος, ενώ η δεύτερη στρώση αραιώθηκε ελάχιστα ώστε να επιτευχθεί μια τέλεια καλυμμένη ασφαλτική επιφάνεια. Ο υπεύθυνος του έργου αποφάσισε να εφαρμόσει και μια τρίτη στρώση σε κάποια μέρη του οδοστρώματος όπου είχαν παρατηρηθεί μεγαλύτερα ποσοστά κενών. Με τη βοήθεια του καιρού, η εφαρμογή προχώρησε με ρυθμό 2.000 τετραγωνικών μέτρων ανά ημέρα.

Πριν γίνει η επιλογή, η αξιοπιστία του RESIN K-EC ελέγχθηκε σε δύο διαδοχικά βήματα από το Main Test Lab του Ciampino Second Infrastructure Operating Department της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Ο πρώτος έλεγχος πραγματοποιήθηκε στο ήδη υπάρχον οδόστρωμα έτσι ώστε να αποτιμηθεί η διήθηση του υδραυλικού λαδιού και της κηροζίνης στο χρόνο, χρησιμοποιώντας έναν τοποθετημένο επί του οδοστρώματος και σφραγισμένο με σιλικόνη ειδικό κώνο εξοπλισμένο με ένα διαβαθμισμένο σωλήνα. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η χρήση του RESIN K-EC μείωσε την διείσδυση ακόμα και σε βάθος μόλις 15 mm διείσδυση, ενώ στις ακάλυπτες επιφάνειες η διείσδυση έφτανε και τα 200 mm .

Η συγκεκριμένη τεχνική όμως δεν αναπαρήγαγε αξιόπιστα τις πραγματικές συνθήκες αφού ο κώνος εμπόδιζε την εξάτμιση της κηροζίνης. Έτσι, σύμφωνα με τον κ. Visconti, το δεύτερο τεστ, που πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο Decimomannu, στόχευε όχι μόνο στην αποτίμηση της στεγανότητας του RESIN K-EC έναντι στους διαλύτες, αλλά και στην αντοχή του ασφαλτομίγματος στους στατικούς-δυναμικούς κύκλους των αεροσκαφών και στις αλλαγές στη συνοχή και την αντοχή του οδοστρώματος. Στο τέλος του πειράματος δεν είχε καταγραφεί καμία οπτική ζημιά εξαιτίας της διήθησης των υδραυλικών λαδιών και της κηροζίνης. Αντίθετα, οι επιφάνειες που δεν καλύφθηκαν από RESIN K-EC είχαν υποστεί σοβαρές φθορές.

Το προϊόν έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλά αεροδρόμια συμπεριλαμβανομένων των Doha International Airport(Κατάρ), Vespucci Airport(Ιταλία), Tunis(Τυνησία), Rabat Sale και Oujda(Μαρόκο), Pristina(Κόσοβο) και άλλα πολλά και σε συνολική έκταση που ξεπερνάει τα 642.000 τετραγωνικά μέτρα.

Η Iterchimica μετέφερε τη συγκεκριμένη τεχνολογία και σε διαφορετικές εφαρμογές όπου απαιτείται προστασία της ασφαλτικής επιφάνειας όπως συνεργεία, λεωφοριολωρίδες, χώρους στάθμευσης, πρατήρια καυσίμων κτλ.

Το προφίλ της Iterchimica

Η Ιταλική Iterchmica αποτελεί σημείο αναφοράς για τους εμπλεκόμενους στον τομέα της ασφάλτου διεθνώς. Χάρη στην επιτυχημένη της ικανότητα να αναπτύσσει πρωτοπόρες λύσεις, με την χρήση προηγμένων και εξειδικευμένων τεχνολογιών αλλά και με τις υπερσύγχρονες παραγωγικές της μονάδες, η Iterchmica παράγει και εμπορεύεται μια ευρύτατη γκάμα προσμίκτων τα οποία βελτιώνουν αλλά και αυξάνουν τις ιδιότητες της ασφάλτου.

Καταφέρνοντας να μετατρέψει την εμπειρία τριάντα και πλέον χρόνων σε στρατηγικό πλεονέκτημα, η Iterchmica εγγυάται για την επιτυχία του τελικού προϊόντος. Διαθέτοντας υπερσύγχρονα εργαστήρια συνεχώς αναζητά λύσεις στα πολλά αναπάντητα ερωτήματα του πολύπλοκου τομέα της ασφάλτου, εκπληρώνοντας τις ανάγκες της αγοράς, των κρατικών φορέων και των κατασκευαστών. Η εταιρεία συνδυάζει τη δραστηριότητα της ως παραγωγού-προμηθευτή προσμίκτων με τη μεταφορά της τεχνογνωσίας στον τελικό χρήστη, στοχεύοντας στην εφαρμογή πρωτοπόρων τεχνολογιών. Σκοπός είναι η ταυτοποίηση της απόλυτης εκτέλεσης με πραγματική αξιοπιστία, μεταφέροντας τη φιλική προς το περιβάλλον παραγωγή, την επανάκτηση φυσικών πόρων και τη σημασία της σύγχρονης, ασφαλούς και ανθεκτικής διάστρωσης οδοστρωμάτων, παρέχοντας έτσι ολοκληρωμένες λύσεις.

Οι τομείς δραστηριότητας της Iterchmica εκτείνονται σε ένα ευρύτατο φάσμα εφαρμογών. Κυριότεροι αυτών είναι:

• Chemical modifiers: προσδίδουν σταθερή συνοχή μεταξύ της ασφάλτου και των αδρανών, ακόμα και στις πιο ακραίες συνθήκες εργασίας (ψύχος, υγρασία κ.α)

• Recycling agents: επαναφέρουν τις ιδιότητες της παλαιάς ασφάλτου στο ίδιο επίπεδο με αυτές της κοινής ασφάλτου, επιτρέποντας της να επανακτήσει όλες τις ουσίες που απώλεσε με το πέρασμα του χρόνου.

• Physical modifiers-Polymers-Fibers: Τα πολυμερή χρησιμοποιούνται για την παραγωγή τροποποιημένων οδοστρωμάτων παντός τύπου, με σκοπό τη βελτίωση των χαρακτηριστικών τους και την αύξηση των μηχανικών τους ιδιοτήτων.

• Bitumen plasticizers: Ειδικοί πλαστικοποιητές για την παραγωγή ψυχρών ασφαλτομιγμάτων με σκοπό την αποκατάσταση κατεστραμμένων επιφανειών.

• Emulsifiers: Γαλακτοποιητές για την παραγωγή κάθε είδους γαλακτώματος.

• Colourings: Ειδικά προϊόντα για την παραγωγή χρωματιστών ασφαλτομιγμάτων ή την επί τόπου βαφή τους σε οποιαδήποτε απόχρωση.

• Antikerosene treatments: Προϊόντα για την προστασία ασφαλτικών επιφανειών ενάντια στη διαβρωτική δράση των καυσίμων και των ορυκτελαίων γενικότερα.

Η ΣΠΑΝΟΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΑΒΕΤΕ συνεχίζοντας να επενδύει σε καινοτόμες λύσεις και πρωτοποριακές τεχνολογίες διαθέτει κατΆ αποκλειστικότητα τα προϊόντα της Iterchimica στην Ελλάδα, την Κύπρο, την Αλβανία, την ΠΓΔΜ και το Κόσσοβο.
 
 Υλικά
Συγκροτήματα παραγωγής τροποποιημένης πίσσας
Αυτοκινητόδρομοι και ποιότητα κύλισης
Διαχείριση των υλικών στο εργοτάξιο
Ευεξία Doka στο καλούπωμα
Νύχτες μαγικές στο αστικό τοπίο
Χάλυβας: Τα νέα στάνταρ ποιότητας
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες