Εκτύπωση  Αποστολή
 ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΤΕΥΧΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ
  Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
 Πρόσωπα
 Κατασκευές
 Υλικά
 Μηχανήματα έργων
 Ατζέντα
Θέσεις
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
Με ΣΔΙΤ κατά της κρίσης
 


Το περιοδικό «Εργοταξιακά Θέματα» πρωτοστάτησε στον αγώνα για την καθιέρωση και στην Ελλάδα του δημοφιλούς στο εξωτερικό -και κυρίως στη Βρετανία- θεσμού της κατασκευής δημοσίων έργων με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

Αποκορύφωμα αυτής της καμπάνιας ήταν το συνέδριο που διοργάνωσε στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης «METEC – Μηχανήματα Έργων» την Άνοιξη του 2005, όπου από σημαντικές προσωπικότητες του χώρου των κατασκευών, διαλύθηκαν οι όποιες αμφιβολίες για την επιτυχία του εγχειρήματος και δόθηκαν απαντήσεις σε ζητήματα που είχαν ανακύψει. Όπως, για παράδειγμα, το ποιος θα αναλάμβανε το ρίσκο για το έργο και πως θα διασφαλίζονταν η χρηματοδότηση των προγραμμάτων.

Στόχος της προσπάθειας ήταν να καλυφθεί το κενό που λογικά δημιουργήθηκε μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας οι οποίοι είχαν απαιτήσει ένα τεράστιο όγκο κατασκευαστικών έργων.

Σήμερα, τέσσερα και πλέον χρόνια μετά, ο θεσμός έχει ωριμάσει. Αν και με μεγάλη σχετικά καθυστέρηση, υπογράφονται σημαντικές συμβάσεις ενώ μια σειρά πολλών άλλων έργων βρίσκεται στην αναμονή για ανάθεση. Υπολογίζεται ότι 52 τέτοια έργα, συνολικού προϋπολογισμού 5,7 δις. ευρώ έχουν εγκριθεί από την αρμόδια διυπουργική επιτροπή.

Το πόσο αυτά ενισχύουν την αναπτυξιακή δυναμική της χώρας μας, λειτουργώντας συμπληρωματικά με το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και τα Κονδύλια του Προγράμματος Δημοσίων Έργων, είναι φανερό. Και δικαίως ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών χαρακτήρισε πρόσφατα τις ΣΔΙΤ σαν «μια από τις μεγαλύτερες αναπτυξιακές μεταρρυθμίσεις των τελευταίων χρόνων».

Αυτή τη στιγμή που η οικονομική κρίση δείχνει να πλήττει περισσότερο τον κατασκευαστικό τομέα, τα έργα ΣΔΙΤ μπορούν να αποτελέσουν το μεγάλο όπλο για τη στήριξη του. Τι σημαίνει αυτό; Ότι η κυβέρνηση, πέρα από την οφειλόμενη έτσι κι αλλιώς, επιτάχυνση των γραφειοκρατικών διαδικασιών για τα εγκεκριμένα έργα, θα πρέπει να εκπονήσει και να «τρέξει» ένα πρόγραμμα για μια σειρά άλλων έργων.

Γιατί ένας υγιής κατασκευαστικός τομέας εξασφαλίζει, όπως όλοι γνωρίζουμε, όχι μόνο τη διατήρηση πολλών θέσεων εργασίας αλλά και έντονη δραστηριότητα σε μια τεράστια αγορά που κινείται γύρω του. Η οικονομική κρίση -όπως και κάθε κρίση- αντιπαλεύεται με επίθεση, όχι με άμυνα. Και μην ξεχνάμε πως μέσα σε περιόδους ύφεσης «κρύβονται» συχνά οι μεγαλύτερες ευκαιρίες για ταχύρρυθμη ανάπτυξη.

Βούλα Μουρτά
Ιούνιος 2009
 
 Θέσεις
Το κράτος να δώσει το παράδειγμα
Αλήθειες και μύθοι για τις κατασκευές
Ισορροπία στα δημόσια έργα
Ένα «χρυσό» τετραήμερο
Ζήτημα -κυρίως- ψυχολογίας
Το μετρό στο αυλάκι…
H METEC σε νέα διάσταση
Σταθμός η METEC 2009
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες