Εκτύπωση  Αποστολή
 ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΤΕΥΧΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
  Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
 Πρόσωπα
 Κατασκευές
 Υλικά
 Μηχανήματα έργων
 Ατζέντα
Θέσεις
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
Το μετρό στο αυλάκι…
 


Το μετρό της Αθήνας, που άλλαξε προς το καλύτερο τη ζωή στην πρωτεύουσα -και θα την αλλάξει ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια με τις προεκτάσεις που γίνονται ή που έχουν προγραμματιστεί- έχει μια μακρόχρονη και πονεμένη ιστορία.
Τα σχέδια ξεκίνησαν από τον 19ο αιώνα. Το πρώτο ατμοκίνητο τρένο ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 1869 για να συνδέσει την Αθήνα με τον Πειραιά. Αλλά μόλις το 2000 οι κάτοικοι αυτής της πόλης πείσθηκαν ότι απέκτησαν μετρό…

Οι Θεσσαλονικείς γκρινιάζουν σήμερα γιατί η ιστορία του δικού τους μετρό ξεκίνησε πριν από 30 χρόνια. Κάποιες τρύπες άνοιξαν πριν από 20 χρόνια, επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα, και μόλις εφέτος ξεκίνησαν να δουλεύουν οι δυο «μετροπόντικες». Ο «Κωστίκας» και ο «Γιωρίκας».
Το γεγονός ότι δεν θα χρειασθούν σχεδόν ενάμισι αιώνα, όπως οι συμπατριώτες τους οι Αθηναίοι, δεν είναι δικαιολογία για να μην γκρινιάζουν. Επιτέλους, κάποτε, θα πρέπει εμείς οι νεοέλληνες να σοβαρευτούμε. Κι όταν λέμε κάτι να το εννοούμε.

Το ευχάριστο πάντως για τους κατοίκους της συμπρωτεύουσας, είναι ότι για την καθυστέρηση αυτή θα αποζημιωθούν με ένα μετρό που θα είναι το πιο σύγχρονο της Ευρώπης. Με αυτόματους συρμούς, με θύρες στις αποβάθρες των σταθμών και πολλές ακόμα καινοτομίες, ενώ οι πιο μελετημένες αυτή τη φορά εργασίες, θα αναδείξουν πολλούς από τους θαμμένους αρχαιολογικούς θησαυρούς της.

Και όπως λέμε, το παν είναι να γίνει η αρχή. Μετά όλα προχωρούν ταχύτατα. Όπως έγινε και γίνεται και με το μετρό της Αθήνας. Ήδη, ανακοινώθηκε η επέκταση προς την Καλαμαριά. Ακολουθεί η γραμμή προς Σταυρούπολη, ενώ άρχισαν οι σχεδιασμοί για να φτάσει μέχρι το αεροδρόμιο από τη μια και μέχρι το Κορδελιό από την άλλη.

Συνήθως γκρινιάζουμε από αυτήν εδώ τη στήλη προς το ΥΠΕΧΩΔΕ για κάποιες παραλείψεις, καθυστερήσεις, αναποφασιστικότητες… Αυτή τη φορά θα το συγχαρούμε για την κινητικότητά του. Όχι μόνο όσον αφορά το μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και για τους αυτοκινητόδρομους στην Πελοπόννησο, στην Δυτική και κεντρική Ελλάδα, για το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης…

Τα δημόσια έργα ήταν πάντα η ισχυρότερη ατμομηχανή για την ανάπτυξη της χώρας. Και σε αυτή τη δύσκολη οικονομικά περίοδο, οφείλει να έχει στο «φουλ» τις μηχανές της.

Βούλα Μουρτά
Μάιος 2009
 
 Θέσεις
Το κράτος να δώσει το παράδειγμα
Αλήθειες και μύθοι για τις κατασκευές
Ισορροπία στα δημόσια έργα
Ένα «χρυσό» τετραήμερο
Ζήτημα -κυρίως- ψυχολογίας
Με ΣΔΙΤ κατά της κρίσης
H METEC σε νέα διάσταση
Σταθμός η METEC 2009
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες