Εκτύπωση  Αποστολή
 ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΤΕΥΧΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Κυκλοφορεί
ΤΕΥΧΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
  Αρχείο περιοδικών
 
 
 Αρχική Σελίδα
 Επικαιρότητα
 Πρόσωπα
 Κατασκευές
Υλικά
 Μηχανήματα έργων
 Ατζέντα
 Θέσεις
 Ταυτότητα
 Χρήσιμα links
 Επικοινωνία
   
Γίνε συνδρομητής!  
 

στο διαδίκτυο
στο site
 
 
 
Αυτοκινητόδρομοι και ποιότητα κύλισης
 
Η βελτίωση του επιπέδου αντιολισθητικότητας των οδοστρωμάτων είναι σήμερα σταθερή απαίτηση σε κάθε έργο οδοποιίας.
Η βελτίωση του επιπέδου αντιολισθητικότητας των οδοστρωμάτων είναι σήμερα σταθερή απαίτηση σε κάθε έργο οδοποιίας.

Της ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε για τα στελέχη της Εγνατίας Οδού Α.Ε., το επιμορφωτικό σεμινάριο που διοργάνωσε η ΠΥΘ(Περιφερειακή Υπηρεσία Θεσσαλονίκης) Εγνατίας Οδού Α.Ε. και το International High Comp Center της Dynapac, με την οργανωτική αρωγή της Σπανός Οδυσσέας Α.Β.Ε.Τ.Ε. και θέμα «Smooth Pavements, Σύγχρονοι Αυτοκινητόδρομοι & Ποιότητα Κύλισης».

Στο σεμινάριο, το οποίο διεξήχθη στις 9 Οκτωβρίου 2007 στο εκπαιδευτικό κέντρο της Σπανός Α.Β.Ε.Τ.Ε. στη ΒΙ.ΠΕ. Σίνδου στη Θεσσαλονίκη, έλαβαν μέρος πάνω από 60 άτόμα τόσο από την Υπηρεσία Επίβλεψης της Εγνατίας Οδού, όσο και από κατασκευαστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο παρασκευής διάστρωσης και συμπύκνωσης ασφαλτοσκυροδέματος σε μεγάλα δημόσια έργα (Εγνατία Οδός, ΠΑΘΕ) και έργα αστικής-δημοτικής οδοποιίας. Βασικός ομιλητής του Σεμιναρίου ήταν ο κύριος Ronald Utterod, υπεύθυνος του International High Comp Center της Dynapac.

Η διάρκεια του σεμιναρίου ήταν 8 ώρες ενώ στο τέλος πραγματοποιήθηκε εποικοδομητική συζήτηση με κύριο άξονα πρακτικά προβλήματα που παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια της παραγωγής της διάστρωσης και της συμπύκνωσης των ασφαλτικών.

Σήμερα όσο αυξάνονται απαιτήσεις των σύγχρονων οδηγών τόσο η κατασκευή νέων ομαλών οδοστρωμάτων καθίσταται επιτακτική. Στην κατασκευή των Ελληνικών δρόμων μπορεί ο καθένας να διαπιστώσει σειρά από προβλήματα όπως προβλήματα επιπεδότητας (short waves,long waves ), αντιολισθητικότητας, ομαλής κύλισης που επηρεάζουν το «συναίσθημα άνεσης»(riding comfort) του σύγχρονου οδηγού. Δεδομένου ότι τόσο τα αξονικά φορτία (βαρύτερα και μεγαλύτερα φορτηγά),όσο ο αριθμός και η ταχύτητα των αυτοκινήτων αυξάνεται η ανάγκη για την κατασκευή ποιοτικότερων δρόμων είναι απαραίτητη.

Όταν λέμε ποιοτικότερων εννοούμε ασφαλέστερων, ταχύτερων ,μεγαλύτερης ανθεκτικότητας στο χρόνο (durability of pavement), μεγαλύτερης αντιολισθητικότητας, λιγότερου θορύβου και γενικά με αυξημένο το αίσθημα της ποιότητας κύλισης.

Τα κύρια θέματα στα οποία αναφέρθηκε ο κος Utterod ήταν:

-Περιγραφή διαστρωτήρα και διαδικασία χρησιμοποίησής του κατά την διάστρωση του ασφαλτοσκυροδέματος (Περιγραφή μηχανικών μερών,διάστρωση με ένα , δύο ή και 3 finisher, angle of attack, επιλογή δόνησης προσυμπύκωσης κτλ)
-Διαδικασία διάστρωσης
-Χρήση ράμματος (stringline) για την δημιουργία επίπεδης επιφάνειας
-Διαδικασία Συμπύκνωσης
-Συμπύκνωση Ραφής
-Επίλυση στο πεδίο διαφορών «μικρών» τεχνικών προβλημάτων
-Ασφαλτομίγματα που χρησιμοποιούνται στην Ευρώπη –Compakt Asphalt - SMA
-Χρήση και επίδειξη διαφόρων τύπων αισθητήρων (sensors)

Όπως ανέφερε ο κ. Utterod «προκειμένου να κατασκευάσεις ένα καλό οδόστρωμα είναι σημαντικό να έχεις καλά υλικά, καλά μηχανήματα όμως πάνω απ’ όλα να είσαι σε θέση να τα χρησιμοποιήσεις σωστά». Για το λόγο αυτό έκανε ιδιαίτερη μνεία στην αξία της τακτικής επιμόρφωσης των χειριστών των μηχανημάτων αυτών, καθώς «μπορείς να έχεις το καλύτερο υλικό για ένα δρόμο αλλά να μην έχεις ένα καλό χειριστή. Χρειάζεσαι και τα δύο για να το πετύχεις» τόνισε χαρακτηριστικά.

Στα πλαίσια αυτά το σεμινάριο έδωσε πολύτιμες απαντήσεις σε ερωτήματα των συμμετεχόντων όπως: η «κακή» ποιότητα οδήγησης (συναίσθημα άνεσης) στο δρόμο, τα «κύματα» στο οδόστρωμα, η χρήση ή όχι 2 διαστρωτήρων στο αντιολισθητικό στρώμα, η χρήση ράμματος σε περίπτωση που χρησιμοποιούμε 2 διαστρωτήρες συγχρόνως, η τοποθέτηση ασφάλτου υπό δυσμενείς συνθήκες(ζέστη-κρύο), διάφορες τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με τη συμπύκνωση, τεχνικές λεπτομέρειες για τη χρήση του οδοστρωτήρα, συμβουλές και τεχνικές για την ελαχιστοποίηση των κυμάτων επιφάνειας, τη μη ομοιόμορφη σύσταση κτλ..

Αίσθηση προκάλεσε η παρουσίαση video για την εφαρμογή του συστήματος Compact Asphalt ΤΜ όπου με τη χρήση ενός ειδικού finisher υπάρχει η δυνατότητα να διαστρωθούν ταυτόχρονα 2 στρώσεις (binder & wearing coarse). Σύμφωνα με αποτελέσματα Γερμανικών Πανεπιστημίων η ανθεκτικότητα στο χρόνο του συγκεκριμένου οδοστρώματος είναι πολύ μεγαλύτερη από κάποιο συμβατικά κατασκευασμένο, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει την ταχύτερη ολοκλήρωση της κατασκευής με άμεσα οικονομικά οφέλη για τον ανάδοχο. Το συγκεκριμένο σύστημα βρίσκεται ήδη σε διαδικασία υιοθέτησης ως προδιαγραφή για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων από τις αρμόδιες Γερμανικές αρχές.

Αν και είχε προγραμματιστεί πρότυπη εκπαιδευτική διάστρωση 3Α και ασφάλτου (εργοτάξιο της Alpine Mayreder Bau BAU GmbH, στον Κάθετο ¶ξονα Εγνατίας Οδού, Τμήμα Δερβένι-Δορκάδα-Α/Κ Λαχανά)την επόμενη μέρα 10/10 δυστυχώς δεν πραγματοποιήθηκε εξ αιτίας κακών καιρικών συνθηκών. Το πρακτικό μέρος θα πραγματοποιηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα το οποίο και θα ανακοινωθεί. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ήταν η συζήτηση τόσο με τους Κατασκευαστές –Αναδόχους τόσο και με τα στελέχη της Εγνατίας σε λεπτομερειακά θέματα της Παρασκευής, Διάστρωσης και Συμπύκνωσης.

Ιδιαίτερη μνεία έγινε στην Τροποποιημένη Αντιολισθηρή Στρώση που εφαρμόζεται στην Εγνατία Οδό. Σημειώνεται ότι είναι επιβεβλημένη η ανάγκη επιμόρφωσης όλου του προσωπικού που χειρίζεται τα μηχανήματα της παραγωγής-διάστρωσης-συμπύκνωσης καθώς και η εφαρμογή διαδικασιών σχετικών με την ασφάλεια όλης της διαδικασίας. Σε αυτήν την κατεύθυνση, η Σπανός Οδυσσέας Α.Β.Ε.Τ.Ε. προγραμματίζει σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων για του χειριστές μηχανημάτων οδοποιίας, το πρόγραμμα των οποίων θα ανακοινώσει στο προσεχές διάστημα.
 
 Υλικά
Συγκροτήματα παραγωγής τροποποιημένης πίσσας
Προστασία ασφαλτικών επιφανειών σε αεροδρόμια
Διαχείριση των υλικών στο εργοτάξιο
Ευεξία Doka στο καλούπωμα
Νύχτες μαγικές στο αστικό τοπίο
Χάλυβας: Τα νέα στάνταρ ποιότητας
© ΤΕΧΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ  | Όροι χρήσης  | Πληροφορίες